Ketoosidietti 5.viikko menossa, muilla kokemuksia
Sokerikoukku hävinnyt, päivällä ei ole enää näläntunnetta, ilmeisesti keho hyödyntää rasvaa. Ruoan määrä pienentynyt, laskin että syön noin 1400 kalorin edestä päivässä klo 15-20 aikana. Kiloja lähtenyt 4kg, alkupainosta 71kg. Tiedän että tuosta on 2-3 kg nestettä, mutta kannustaa silti jatkamaan.
Kommentit (29)
Keto altistaa myös rytmihäiriöille.
Ketoilijat ja QAnon-väki ovat yleensä samaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketoilijat ja QAnon-väki ovat yleensä samaa porukkaa.
Allekirjoitan. Aloitin juuri ketoilun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää syödä 12 palaa leipää päivässä ja 500 grammaa hedelmiä ja kiisseliä ja pullaa. Muuten sekoaa pää ja tulee syöpä ja sydänkohtaus.
Jep, tuollaisia lapsellisia itkupotkuja ovat teidän vhh-hullujen puolustelut.
Täällä keskustelupalstalla huomaa selvästi, miten ärtyisiä monet pitkään jotain ruokavaliota noudattaneet ovat. Tai voihan olla, että ovat aina olleet sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemusterapeutti ohjeisti minut (metabolinen oireyhtymä jne.) lisäämään leipää, smoothieita ja puuroa ruokavalioon kun pohdin, että olen vähentänyt näitä. Ketokokeilu oli ehdottoman huono ajatus.
Terapeuttia voi vaihtaa. Itse olen ollut 22 vuotta vhh:lla, eikä minulla ole metabolista oireyhtymää. Tosin en käynyt silloin 20 ylimääräisen raskauskilon laihduttamisen vuoksi ravitsemusterapeutilla, vaan luin ketoa ja vhh:ta käsitteleviä kirjoja, joita tuohon aikaan oli todella vähän. Tieto on kuitenkin lisääntynyt ja se on hyvä asia. En siis ole ketolla, vaan hiilareita on ruokavaliostani n. 70-80 g/pv, eli vhh:lla. Keto voi sopia elämäntapamuutoksen alkuun ja metabolisen oireyhtymän liittyvän insuliiniresistenssin purkamiseen. Myöhemmin hiilareita voi lisätä omaa painoa ja oloa kuunnellen, joillekin vähän suurempi hiilarimäärä sopii paremmin. Toisille keto sopii hyvin,
Jep, myös lääkäri kannattaa vaihtaa Maria Nordiniin 🤣
Ajatus ei kulje ketossa, aivot tarvitsevat hiilihydraatteja, vaikka pelkkää sokeria.
Mulla tuli sappikivet liiasta rasvan syönnistä, kun karppasin, en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tosi vaikea ylläpitää vuosikaupalla.
sitten helposti alkaa tulla epäterveellisiä valintoja. Paljon suolaa, prosessoitua lihaa jne
Ei ole lainkaan vaikeaa ylläpitää vuosia. Karppaamisesta tulee helposti suorastaan elämäntapa kunhan selviää "alkukankeudesta". Sokerin himo häviää täysin, eli ei tee enää mieli edes mitään hiilihydraattihöttöjä kuten makaroni tai riisi.
Niinpä ja kun oppii kokkaamaan hyviä ja terveellisiä ruokia.
Monesti epäillään, että ei ole monipuolinen ruokavalio, mutta on paljon monipuolisempi kuin normi leipä-peruna-makaroni-pulla, millä suurin osa suomalaisista elää kunnes tulee sydänkohtaus ja diabetes.
Esim. hevi-osaston tuotteet on tosi laajassa käytössä, kokkasin vanhemmilleni ja heille oli ihan uusia juttuja tosi monet perus-kasvikset. He kun eivät paljon muuta kasvista syö kuin perunaa, siinä yksi salaatinlehti muodon vuoksi mukana ja luulevat että 500g täyttyisi päivässä, ei lähellekään.
Tutkimusten mukaan hmiset jotka syövät suklaata ovat terveempiä kuin ne jotka eivät sitä koskaan syö.