Söin antibioottikuurin ja voin yhtäkkiä paremmin kuin vuosiin!
Sain akuuttiin tulehdukseen antibioottikuurin.
Siinä kävikin niin, että vuosien voimakas väsymys on poissa. Olen pirteä ja jaksavainen, mieliala on paljon parempi.
Mitä ihmettä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mykoplasma, helikobakteeri?
Borrelioosi?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyseessä Amorion - antibiootti jos se on mitenkään oleellista tässä.
AP
Se on laajakirjoinen antibiootti.
Itselläni joskus viikon mittainen korkea kuume vei todella pitkäaikaisen hermosäryn pois, eikä se ole palannut. Hermo oli varmaan tulehtunut.
Oho, kai se voi mahdollista olla jos vuosien väsymys katoaa. Onnea!
Koronassa ei ollut edes kova kuume, mutta oli pakko levätä. Sen jälkeen olin jonkin aikaa täynnä virtaa niin kuin joku sähköjänis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmettä. Moderni ihminen on täynnä taudinaiheuttajia kuten entisaikojen ihmiset. Enää vaan ei hoideta kuin hengenvaarallisia akuutteja ilmentymiä taudeista. Muut kuitataan mielenhäiriöiksi tai autoimmuunitaudeiksi. T. Asiaa tutkinut
Kyllä, aina vaan pusketaan masennuslääkitystä heti ensin. Ei, olen vain tolkuttoman väsynyt.
Suomessa on niin paljon "masentuneita" juuri tuon takia että terveydenhoito pyrkii diagnosoimaan kaiken masennukseksi ilman että vaivaa edes tutkitaan enempää. Se on niin helppoa lääkäreille. Mitään kyseisen ihmisen vaivaa ei tarvi sen jälkeen hoitaa, kun se masennusdiagnoosi on saatu laitettua. Kaiken voi pistää masennuksen piikkin sen jälkeen.
Tais lähteä tulehdukset ja allergiat. Olikohan siinä joku muukin aine mukana, joka vahvistaa. Entä vatsabakteerit kuntoon antibiootin jälkeen.
Dientamoeba fragilis lähtee viikon Flagyl-kuurilla. Erilaisista suolistovaivoista kärsiviä olen miettinyt etenkin ibs diagnosoituja, saattaa olla väärä diagnoosi. D.fragilis on helpolla kokeella todettavissa ja hyvällä lääkkeellä hoidettavissa. Lääkärit vaan ei osaa :(
Ehkä myös maitohappobakteeri vaikutti osaltaan kokonaisuuteen? Suolisto on viimeaikaisten tutkimusten mukaan yhteydessä jopa masennukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmettä. Moderni ihminen on täynnä taudinaiheuttajia kuten entisaikojen ihmiset. Enää vaan ei hoideta kuin hengenvaarallisia akuutteja ilmentymiä taudeista. Muut kuitataan mielenhäiriöiksi tai autoimmuunitaudeiksi. T. Asiaa tutkinut
Kyllä, aina vaan pusketaan masennuslääkitystä heti ensin. Ei, olen vain tolkuttoman väsynyt.
Suomessa on niin paljon "masentuneita" juuri tuon takia että terveydenhoito pyrkii diagnosoimaan kaiken masennukseksi ilman että vaivaa edes tutkitaan enempää. Se on niin helppoa lääkäreille. Mitään kyseisen ihmisen vaivaa ei tarvi sen jälkeen hoitaa, kun se masennusdiagnoosi on saatu laitettua. Kaiken voi pistää masennuksen piikkin sen jälkeen.
Niin. Voin allekirjoittaa tämän ihan omana kokemuksena. Vaikka minulla on ollut kilpirauhassairaus jo todella nuoresta (15v.) niin lääkärit ovat näiden reilun kymmenen vuoden aikana pistänyt kaikki oireeni masennuksen piikkiin. On toki thyroxini ollut myös käytössä mutta väsymys kun on ollut niin järkyttävää ja on toki sitten ollut ihan oikeasti pahoja masennuksia mutta kuitenkin aina vaan mielialalääkkeitä. Kaikki on mennyt viimeiset viisi vuotta pelkästään masennuksen piikkiin.
No, minä perusiloisena ihmisenä ja oikeasti fyysisesti vahvana sekä myöskin henkisesti olen kokenut nuo diagnoosit ristiriitaisiksi. Ihminen kun on psykofyysinen kokonaisuus niin kyllä se aika matalaksi sitten vetää kun onkin yhtäkkiä vain "maeennuspotilas" ja kaikki on vain sen ympärillä vaikka olen kuitenkin ihminen jolla potentiaalia ollut aina mutta olen vain ollut niin valtaisan väsynyt.
Nyt tuntuu, että olen pitkästä aikaa niin sanotusti oma itseni.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ehkä myös maitohappobakteeri vaikutti osaltaan kokonaisuuteen? Suolisto on viimeaikaisten tutkimusten mukaan yhteydessä jopa masennukseen
Tavallaan kyllä uskon näin. Olen kuitenkin ottanut aina välillä maitohappobakteereja kuurina mutta en ole aikaisemmin huomannut näin valtaisaa muutosta.
Kenties keho tarvitsi kunnon siivousta ensin ja nyt päälle sitten maitohappobakteerit lisäämään/ylläpitämään parempaa bakteerikantaa.
AP
Jos nyt voisin vielä paremmin kuvailla tätä oloa, niin olen selvästi iloisempi ja tuntuu kuin "lamppu" olisi syttynyt uudelleen.
Ihan uskomatonta. En voi olla kuin kiitollinen. Tältäkö se tuntuikin olla ihminen ilman liiallista väsymystä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minulta parani atooppinen iho muuhun vaivaan saadulla vahvalla antibioottikuurilla...
No tietysti, sulla on ollu joku ruusubakteeri tai muu bakteerin aiheuttama iho-oire. Mitä kummaa tässä on. Meidän lääkärit on ala-koulutasosia eikä tunnista ainuttakaan sairautta,tai tunnistaavat muttei halua hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli norovirus mikä nosti korkean kuumeen. Autoimmuunisairaudestani johtuen en yleensä saa lievää lämpöä kummempaa aikaiseksi oli sairaus mikä tahansa. Joka tapauksessa noron jälkeen on ollut mahtava olo. Kärsin vuosia suolisto-ongelmistakin ja ne rauhoittui. Ehkä sinun ab kuurikin tappoi jonkun hiljaa kyteneen bakteerin ?
Voitko kertoa mikä autoimmuunisairaus tekee tuon? Mulla nimittäin on samaa, ettei kuume nouse ikinä, päinvastoin kipeenä tulee hirveä kylmyys.
Mulla otettiin hammas pois, sain antibiootit siihen ja sen jälkeen nukkumaanmenoaika siirtynyt tunnilla tai parilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli norovirus mikä nosti korkean kuumeen. Autoimmuunisairaudestani johtuen en yleensä saa lievää lämpöä kummempaa aikaiseksi oli sairaus mikä tahansa. Joka tapauksessa noron jälkeen on ollut mahtava olo. Kärsin vuosia suolisto-ongelmistakin ja ne rauhoittui. Ehkä sinun ab kuurikin tappoi jonkun hiljaa kyteneen bakteerin ?
Joo siis itseasiassa tässä on todella erikoista se, että kärsin vuosia ikävistä suolisto-oireista. Vatsa oli löysällä, suoli ei tyhjentynyt millään kunnolla ja aina oli epämääräistä tuotosta.
Nyt ihan "täydellistä" ja päivittäin, suoli tyhjenee siis kuten pitääkin.
Joku oleellinen bakteeri varmaan tosiaan menetti voimansa kuurissa, onneksi!
AP
Mitä antibioottia söit? Itse söin pari vuotta sitten tetrasykliinejä ja sen jälkeen voin pitkään erinomaisesti. Viime vuonna todettiin helikobakteeri.
Sorry, kerroitkin jo että amorion.
t.edellinen
Täytyy muistaa, että ei tämä varmasti kaikilla ole tie onneen ja voi ehkä pahentaa bakteeritasapainoa, joillakin tulee esimerkiksi hiiva kuurin jälkeen.
Minulla ei ole mitään sellaista. Oikeastaan päinvastoin. Tämä oli joku älytön tuuri kai tähän väliin.
Toivon paljon, että jokainen joka kärsii ikävistä oireista saisi helpotusta. Joskus se kai voi näinkin mennä.
Kiitos :)
AP