En hallitse raha-asioitani enää ollenkaan. Joku aivovamma kai tuli ja menetin hallinnan omasta arjestani.
Ihan järkyttävää. Olin aiemmin fiksu ja ajattelevainen.
Sitten vain tuli kaikkea järkyttävää elämässä ja mielenterveys horjui pahasti.
En tiedä mitä helvettiä päässäni tapahtui. Aloin tuhlaamaan, tuhlaamaan oikein kunnolla. Ihan täysin. Hain helpotusta vain tuhlaamalla ja elämällä viimeistä päivää.
Lainaa tuli otettua aivan helvetisti kalliilla korolla ja nekin rahat meni aivan ilmoihin.
Sitten meni toimintakyky lopulta.
Lääkäri sanoi, ettei minulla ole kaksisuuntaista vaan ongelmia muuten, joka tarvitsisi terapiaa.
Nyt olen niin kusessa kaiken keskellä että annan mennä ulosottoon, en pysty enää hallitsemaan tuota outoa mielenhäiriön aikaansaamaa lopputulosta.
Nyt mennään ja lujaa alas. Aivan järkyttävää. Kyllä, oma syy.
Kommentit (15)
Kaikista ironisinta tässä on, että kun olen yrittänyt kauan taistella tätä kaikkea oma oloa ja rahavaikeuksia vastaan niin kun luovutin, en välitä enää yhtään mitä tapahtuu niin ei tunnu enää pahalta. Maksetaan nuo nyt kymmenessä vuodessa pois ja toivottavasti elämä sitten jatkuu toisella tavalla. -ap
Paljonko sulla on velkaa? Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvontaan. Joo olet tehnyt rahaan liittyen tyhmiä päätöksiä mutta se ei tarkoita että olet ihmisenä tyhmä tai huonompi kuin muut. Kaikki järjestyy kyllä!
Hommaa itsellesi edunvalvoja, joka antaa sinulle viikkorahaa.
Muistuttaa Suomen talouskurimusta naisviisikon jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on velkaa? Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvontaan. Joo olet tehnyt rahaan liittyen tyhmiä päätöksiä mutta se ei tarkoita että olet ihmisenä tyhmä tai huonompi kuin muut. Kaikki järjestyy kyllä!
No olen jo käynyt niin massiiviset itsesyytökset läpi kun aloin toipumaan. Nyt ei enää edes masenna ihme kyllä.
Täytyy vain hyväksyä nyt tämä tilanne koska tuskin mistään haalin 50 000€. Niin käyn töissä ja maksan sitten velkoja korkoineen vuosia.
Tämä tulee vaikuttamaan joka asiaan mutta ainakin olen elossa sentään.
Velkaneuvonta sanoi, että laita ulosottoon ja ole yhteydessä kun tulot ovat säännölliset (olin pitkään sairaslomalla sitten lopulta). -ap
Ostitko jotain sellaista jonka voisi nyt myydä? Tovon vilpittömästi parempaa jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ostitko jotain sellaista jonka voisi nyt myydä? Tovon vilpittömästi parempaa jatkoa.
Valitettavasti en.
Kiitos. -ap
Vierailija kirjoitti:
Hommaa itsellesi edunvalvoja, joka antaa sinulle viikkorahaa.
Tai ainakin sosiaalitoimen kautta välitystili. Se on ikään kuin kevytedunvalvonta niin, että ensin maksetaan laskut ja kaikki jäljelle jäävät rahat saat omaan käyttöösi. Eikö kukaan neuvonut sinulle tätä aikaisemmin?
Luottotiedot on varmaan jo menneet, joten uutta velkaa et kai pysty enää ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen jo käynyt niin massiiviset itsesyytökset läpi kun aloin toipumaan. Nyt ei enää edes masenna ihme kyllä.
Täytyy vain hyväksyä nyt tämä tilanne koska tuskin mistään haalin 50 000€. Niin käyn töissä ja maksan sitten velkoja korkoineen vuosia.
Tämä tulee vaikuttamaan joka asiaan mutta ainakin olen elossa sentään.
Velkaneuvonta sanoi, että laita ulosottoon ja ole yhteydessä kun tulot ovat säännölliset (olin pitkään sairaslomalla sitten lopulta). -ap
Kyllä sinä velkaneuvonnasta apua saat ja voit hakea velkajärjestelyä, vaikka tulot eivät säännölliset olisikaan. Siitä on vaan suurempi hyöty siinä vaiheessa, kun pystyisit maksamaan velkojasi 3-5 vuotta samalla kuukausierällä eikä tulisi yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko toista minunlaista? -ap
Mistä luulet velkaneuvontaan löytyvän paikoin kuukausien jonot? Osa on varmaan juuri sinunlaisia.
Ei se ulosotto ole maailmanloppu. Et ainakaan pysty haalimaan itsellesi uutta velkaa...
Minulle kävi melkein sama, vaikka velat jäi muutamaan tuhanteen.
Tuli monen vuoden jakso täynnä läheisten kuolemia ja muuta mielenterveyttä häiritsevää, ja olen vasta paljon myöhemmin tajunnut, että minulla taisikin olla burn out, vaikka en sitä silloin ymmärtänyt.
Silloin muuttui kaikki, luonnetta, rahankäyttöä ja käyttäytymistä myöten.
Oli helpompi antaa itselleen anteeksi kaikki se typeryys, kun ymmärsi olleensa sairas. Tai olenhan minä vieläkin äärirajoilla, mutta nyt ainakin tajuan miksi.
Hölmöilin ja maksoin velkoja ulosoton kautta 5 vuotta.
tuosta on 20 vuotta aikaa. Nyt on kämppä puoliksi maksettu ja muutama kymppitonni fikassa.
koitan pitää hölmöilyt muutamassa tuonnissa, niin saan ne itse paikattua.
johon*