Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ulkomaille?

Vierailija
19.04.2024 |

Hmm mistähän sitä aloittaisi. Olen jo jonkun aikaa tuntenut elämässä sellaista oloa, että seinä on tullut vastaan monessakin asiassa. Olen tehnyt puhelimitse asiakaspalvelutöitä käytännössä koko ikäni ja mielestäni se on muuttunut paljon hektisemmäksi, asiakkaat on suoraan sanottuna ilkeitä, huutamista kuulee töissä asiakkailta, asiakkaat kiroilee, jopa muutaman kerran uhkailleet, ovat etsineet kolleegoitani somesta, esihenkilöt ei näihin puutu, esihenkilöt kuuntelee puheluita, kielteistä palautetta tulee, esihenkilöt seuraa tilastoja eikä juuri kiitosta kuulu tai ahkeruus näy palkassa saati ole mitään etenemismahdollisuuksia, joku myös aina pois töistä ja aina pitää sitten joustaa. Esihenkilö harvemmin joustaa takaisin. Vuosilomat myös pätkittiin useampaan pätkään kesäksi, koska resurssipula. Kaikista hulluinta, että sain palautetta siitä, että teen työt liian ripeästi ja minun tulee tehdä vähemmän, en ole koskaan ahkeruudesta aikaisemmin kuullut kielteistä palautetta. Olin huuli pyöreenä, mutta kai se tiimissä näyttää sitten huonolta jos joku muu on hitaampi. Etätöitä saadaan tehdä ja se on melkein paras asia. Kesäloma alkaa kohta jolloin saan rauhassa miettiä asioita sekä otan myös etäisyyttä ja lähden ulkomaille reissuun.

Olen jo jonkun aikaa miettinyt myös, että haluaisin vaihtaa paikkakuntaa, tai haaveena ulkomaille muutto jos saisin vain töitä. Kaipaan lämpöä, aurinkoa ja sosiaalisia sekä ystävällisiä ihmisiä. Olen yksin asuva vuokralla, ei lapsia tai puolisoa joten ei esteitä. Olen myös koko ikäni asunut vuokralla kerrostalossa ja nyt muutin omakotitaloon vuokralle sekä ajattelin, että se toisi iloa elämään, mutta eipä juuri. Olen jäänyt asumaan lapsuuden kotipaikkakuntaan, jossa kiusattiin koko peruskoulun ajan ja haluaisin pois tästä paikasta, ei ole oikein kertynyt hyviä muistoja tänne, jotenkin tuntuu, että tämä paikkakunta vetää alas. Ehkä viimeinen niitti oli läheisen ihmisen menettäminen, kun hän hiljattain menehtyi. Elämän rajallisuus tuli vastaan, ei ole kuin yksi elämä, joten aloin miettimään, että onko nykyinen elämä se mitä haluan. Etätyömahdollisuuden vuoksi olen vielä tässä nykyisessä työssä, palkka huono, ei arvostusta ja asiakkaiden huutaminen käy joskus voimille, etenkin heikkoina päivinä. En jaksa tätä jatkuvaa talvea, kylmyyttä ja jotenkin kaikki on vain muuttunut sekä kaikki kauhean kallista. Ei ole oikein läheisiä ihmisiä enää nykyisellä paikkakunnalla, kuin omat vanhemmat joten se on ainoa syy joka vielä pidättelee nykyisellä paikkakunnalla.

Kysyn myös, että onko joku joskus muuttanut ulkomaille töiden perässä ja oliko käytännön asiat helppoja, tai hoituiko ne kuitenkin sekä auttoiko esihenkilö? En odota asiallisia kommentteja, joten liekkö jaksan edes niitä lukea.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaihtaa alaa. Ulkomaatkin käy jos uskaltaa ja on tukiverkostoa, tai jos tulee sitä.

Vierailija
2/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nyt ainakin paikkakuntaa alkajaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa lokakuun aikana takaisin Ruotsiin, töitä en saanut täältä suomesta, vaikka kuinka laitoin hakemuksia. Ruotsiin laitoin yhden hakemuksen, teamsilla muutama päivä siitä haastattelu ja heinäkuun alussa kävin paikan päällä. Heti natsasi. Työnantaja auttaa asunnon saannissa ja muutossa. NIIN, ja ikää minulla +50. Se mikä tässä on oleellista ja parasta, en ole "korkeasti koulutettu", niin tuleva työnantaja kouluttaa itse tarvittaessa. 

Vierailija
4/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttamassa lokakuun aikana takaisin Ruotsiin, töitä en saanut täältä suomesta, vaikka kuinka laitoin hakemuksia. Ruotsiin laitoin yhden hakemuksen, teamsilla muutama päivä siitä haastattelu ja heinäkuun alussa kävin paikan päällä. Heti natsasi. Työnantaja auttaa asunnon saannissa ja muutossa. NIIN, ja ikää minulla +50. Se mikä tässä on oleellista ja parasta, en ole "korkeasti koulutettu", niin tuleva työnantaja kouluttaa itse tarvittaessa. 

Millä alalla olet?

Vierailija
5/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on auringonlaskun maa. Kannattaa lähteä, jos suinkin kykenee. Tämä menee vain kokoajan huonompaan suuntaan.

Vierailija
6/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kieliä osaat erittäin hyvin? Britteihin ei pääse kuten varmaan tiedät. 

Vierailija
7/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet?

No sairaanhoitaja tietysti!!

Vierailija
8/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muuttaminen voi olla hyvinkin rankkaa.

Terveisin 7 maassa asunut. Ja nyt Suomessa. 

Vierailija
9/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ovat paras asia. HUOH!

Juuri tuollaisten saatanan autistien takia Suomen talous ei menesty!

Vierailija
10/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole huomannut että EU:n alueelle on ollut pientä m a a h a n m u uttoa viimeiset 10 vuotta?

Vierailija
11/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirolaan.

www.fuengirola.fi

Vierailija
12/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet?

No sairaanhoitaja tietysti!!

En ole sairaanhoitaja, vaan laborantti (ei sote). Työnantaja kustantaa myös tarvittavat lupakortit ja certit ym. Mites täällä suomessa.... Täällä pitää omalla kustannuksella maksaa kaikki lupakortit, ja silti ei työllisty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi