Näkymätön enkelikokemus
Kummallinen otsikko. Kysynpä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta: Minulle tulee silloin tällöin, hieman kausiluonteisesti, rukoillessa sellainen vahva tunne, että joku tai jokin kannattelee minua. Olo on turvallinen, lohdullinen ja kevyt, vaikea kuvailla, mutta tuntuu kuin leijuisin, vaikken siis leiju... =) Ristityt kädet tuntuvat jotenkin poikkeuksellisen " raskaina" . Eilen viimeksi tuli tuo kumma tunne, ihan rutiini-iltarukouksen aikana, eli rukoukseen ei liittynyt mitään valtavia tunnekuohuja tms. enkä mitenkään pyrkinyt mihinkään tilaan, kunhan siunasin itseni ja miehen nukkumaan.
En ole koskaan nähnyt enkeliä ja olenkin ajatellut, että jos kokisin sellaisia enkelinäkyjä, joista jotkut kertovat (kirkas valo, tuntematon hahmo ym.), säikähtäisin varmasti kuoliaaksi. Mutta onkohan tässäkin kyse jonkinlaisesta enkelikokemuksesta? Vai miten tämän voi selittää? Tunne tulee vain rukouksessa ja silloinkin vain harvoin.
Kommentit (5)
Ja havahduin, koska näin kerran unen jossa koin sellaisen rauhan tunteen.
Heräsin aamulla, ja ajettelin että vau, se oli hieno tunne.
Ai kun saisi vielä uudestaan kokea sen..
Niin, tää oli siis unessa, mutta kuitenkin=)
Eli Pyhä Henkihän se siinä, eikä enkeli.
Hieno homma! Tuleeko sulla mitään mielikuvia, sanoja, lauluja tai muuta mieleen kun rukoilet? Varsinkin jonkun puolesta?
-Sherrypie
Kokouksessa usein menee koko kropan läpi kylmät aallot(jännästi) ja sitten muutaman kerran ollut tunne, että joku koskettaa päätä ihan vaan hiukkasen, mutta sen verran, että olen sen huomioinut. Samoten olen tuntenut kokouksessa ja kotona, että joku on mun takana:).. Yleensä pelkään semmosia tunteita, mutta tää ollu semmonen turvallinen tunne.
Tuntuu hienolta kokea Pyhä henki noin todellisena. Ei minulla kyllä tule mitään sen kummempia sanoja mieleen. Kiva kuulla toistenkin kokemuksista - ei-uskovat kun pitävät nitä ihan hömppänä... Eipä sillä, että olisin näistä muualla huudellutkaan.
Kuvauksesi kuulostaa siltä, että koet Pyhän Hengen läsnäolon fyysisesti. Tottakai hän on aina läsnä, kun rukoilet, mutta välillä sen kokee erityisellä tavalla. (Miksi joskus kokee, joskus ei, en tiedä). Toiset voivat nimittää tuota kokemusta enkelikokemukseksi -ja varmasti enkeleitä oli läsnä!
Itse olen kokenut vastaavaa, varsinkin sitä, että kädet tuntuvat raskailta. Siitä on jo monta vuotta aikaa, mutta se tuli myös rukouksen aikana. Kädet tuntuivat myös lämpimiltä. Se tuntui tosi hyvältä ja mielelläni kokisin sen uudestaan. Ehkä vielä joskus saankin?!
Siunausta!!