Äidin kannabis polttelu raskausaikana
Onko kenelläkään tietoa miten se vaikuttaa syntyvään lapseen? Meillä siis uusioperhe, ja miehen toisen lapsen kanssa isoja ongelmia. Lapsen äiti juoksuttaa lasta lääkäriltä toiselle ja hakee eri diagnooseja lapsen käyttäytymisen vuoksi. Olisiko asiallista kertoa lääkäreille taustasta sen verran, että on käyttänyt huumeita raskausaikana? Löytyisikö apu helpommin, onko kellään tietoa aiheesta?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se kannabis kuitenkin kiertää veressä, niin se sikiökin saa sitten kannabista.
ihan samahan on nikotiinin kanssa, ja alkoholin.
Alkoholi ja tupakka ovat kuitenkin voimakkaita myrkkyjä jotka tuhoavat aivoja, kannabis ei ole myrkyllistä.
...paitsi poltettuna.
Kannabista voidaan käyttää muillakin tavoilla. Monella lääkekäyttäjällä on ns. vaporisaattori, jota käyttämällä ei tule lainkaan savua.
Mutta mä luulen, että jos tuollainen lääkekannabiksen käyttäjä tulee raskaaksi, häntä kehoitetaan lopettamaan sen lääkekannabiksen käyttö ja ottamaan jotain muuta sikiölle vaarattomampaa tilalle.
Tässä maassa niin harva edes saa tätä lääkkeeksi, että vähän epäilen että kukaan lääke käyttäjä edes täällä on vielä tullut raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se kannabis kuitenkin kiertää veressä, niin se sikiökin saa sitten kannabista.
Alkoholi ja tupakka ovat kuitenkin voimakkaita myrkkyjä jotka tuhoavat aivoja, kannabis ei ole myrkyllistä.
...paitsi poltettuna.
Kannabista voidaan käyttää muillakin tavoilla. Monella lääkekäyttäjällä on ns. vaporisaattori, jota käyttämällä ei tule lainkaan savua.
Mutta mä luulen, että jos tuollainen lääkekannabiksen käyttäjä tulee raskaaksi, häntä kehoitetaan lopettamaan sen lääkekannabiksen käyttö ja ottamaan jotain muuta sikiölle vaarattomampaa tilalle.<
Se että haitat ovat vähäiset täysin kehittyneille ihmisille, ei tarkoita etteikö niitä haittoja sikiölle olisi!
En ymmärrä miten kannabissavukkeen polttaminen nostaa hiilidioksidipitoisuuksia enemmän kuin samankokoinen tupakkasavuke. Kannabista ei myöskään polteta 20 - 40 savuketta päivässä kuten moni polttaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kannabissavukkeen polttaminen nostaa hiilidioksidipitoisuuksia enemmän kuin samankokoinen tupakkasavuke. Kannabista ei myöskään polteta 20 - 40 savuketta päivässä kuten moni polttaa tupakkaa.
Hiilimonoksidia tietysti tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Myös "rännitti".
Ap
Eli kannabis on ollut vähähaittaisin hänen käyttämistään aineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...paitsi poltettuna.
Mutta mä luulen, että jos tuollainen lääkekannabiksen käyttäjä tulee raskaaksi, häntä kehoitetaan lopettamaan sen lääkekannabiksen käyttö ja ottamaan jotain muuta sikiölle vaarattomampaa tilalle.<
Vaikea keksiä sairautta ... jne. kirjoittaneelle.
No, jos olet farmakologiaan ja sairauksiin perehtynyt niin uskotaan.
Mutta kai se sitten jonkinlainen opioideihin verrattava se lääkekannabis kuitenkin on...
Kova hinku on ainakin teillä eräillä puolustaa kannabistuotteiden käyttöä raskauden aikana. Ihan itte teette päätöksenne, tämän vain totean, kun tai jos lasta odottaessanne käytätte mitä käytätte.
Vierailija kirjoitti:Mutta kai se sitten jonkinlainen opioideihin verrattava se lääkekannabis kuitenkin on...
Ei ole verrattavissa. Opiaatit on ns. kovia huumeita, kannabis ei ole.
Vierailija kirjoitti:Kova hinku on ainakin teillä eräillä puolustaa kannabistuotteiden käyttöä raskauden aikana.
Ei kukaan ole puolustanut päihteiden käyttöä raskauden aikana.
Olen ap mutta en kirjoittanut tuota rännitysjuttua. Eli kannabista, ja lääkkeiden väärinkäyttäjä ollut tämä kyseinen äiti-ihminen. Nykyään mt-puolella hoitajana päihteiden käyttäjien parissa.
Kannabista käytetään lääkkeenä MS-taudissa, koska kannabinoidit suojelevat aivoja.