Valtionhallinnosta aiotaan karsia TUHANSIA virkamiehiä ensi vuonna
Hallituslähteistä arvio: Ensi vuonna irtisanotaan tuhansia virkamiehiä | Politiikka | Yle
Ei hyvät ystävät, ei näin voi toimia. Tämä on aivan järjetöntä. Mitä hallitus oikein haluaa? Pysäyttää maan?
Kommentit (439)
1200 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja ja vastikkeita.
Asuntokauppa on pysähtynyt ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan liiat isot johtoportaat julkisella sektorilla. Yleensä tämä tanssi on mennyt niin, että vasemmisto antaa lisää rahaa hoitajiin tai opettajiin vedoten, mutta raha meneekin suuremman johdon palkkaamiseen. Sen jälkeen oikeisto leikkaa samasta paikasta ja johtoportaat pysyy entisellään, mutta hoitajia ja opettajia irtisanotaan. Liian isot johtoportaat ovat hintansa lisäksi huono asia myös siten, että näiden ihmisten pitää keksiä itselleen töitä esimerkiksi tekemällä tiheään tahtiin toinen toistaan huonompia opetussuunnitelmia.
Voisin lyödä vetoa, että karsintaa ei tehdä johtoportaista vaan juuri niistä työntekijöistä, jotka tekevät ne varsinaiset työt. Esim juuri ne opettajat.
Ei korppi korpin silmää noki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on virkamies? Onko virkamies myös vaikka on ns duunari julkisen puolen alla? Esim. kiinteistönhoitaja, siivooja jne?
Ei, mutta taas vaikka käräjäsihteeri on ja palkka liikkuu siinä 2000e huitteilla, työtä on enemmän kuin ehtii tehdä. Samoin sosiaalityöntekijät on virkamiehiä. Ja parkkipirkot (toki nämä eivät valtiolla, vaan kunnalla). Oletettavasti näistä karsitaan, ei mistään suunnittelija-asiantuntijajohtajista.
Eivät ole virkamiehiä kuten poliisit, se virkamiehen titteli kertoo VASTUUSTA poliisille myös. Ymmärtäkää mitä ovat nämä viranomaistyöntekijät, he tekevät yhteistyötä poliisiviranomaisten kanssa. Työ kannattaa ottaa vakavasti virheistä huolimatta.
Virkamies käyttää julkista valtaa. Kyllä kaikki
Väärin. Kaikki virkasuhteiset käyttävät julkista valtaa. Siksi he ovat virka- eivätkä työsuhteisia. Hoitajat ovat työsuhteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa nousee vastikkeet 1600 euroon ensi vuonna.
Taloussanomissa artikkeli.
Tosi hyvä yes
Mitäs tuosta, joissakin yhtiöissä nousee paljon korkeammallekin. Riippuu ihan siitä millä rahoituksella osakkeen ostaa. Mikään suuri yllätys tuo ei silti pitäisi ostajalle olla, tai muuten olisi parempi hankkia itselleen edunvalvoja.
Niin, ja osakkaat on vastuussa toistensa yhtiölainoista ja vastikkeista. 😂
Maksat omasta 1600 + muiden
Niin, siis rommaajan fantasioissa ja harhoissa.
Vierailija kirjoitti:
1200 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja ja vastikkeita.
Joo, ihan varmasti pääsee. Tai sitten ei. Kuten ei ole koskaan aiemminkaan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä hallitus leikkaa on poissa yrityksiltä myynneistä.
Ei osteta muuta kuin ruokaa kaupasta.
Hyvä hyvä
Jätä sinä ostamatta. Minä ostan ihan entiseen malliin.
Osa-aikatyötä tekee 400 000 ihmistä. Ja työttömiä on 700 000.
Käy noiden puolesta parturissa ja kahviloissa.
Lisäksi 60000 ihmistä kuolee vuodessa.
Sulle tulee kiire ostaa kaikkien puolesta.
Sanoin ostavani vain omasta puolestani. Jätä sinä ihan rauhassa ostamatta. Epäilen kuitenkin, että mainitsemasi 1 100 000 ihmistä syö ja asuu jatkossakin.
Ei osta.
2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 900 netto eikä tuohon saa muita tukia lisäksi ainakaan omistusasuntoon.
Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Byrokratian purkaminen on siis viimeinkin alkanut. Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan varmasti pääsee. Tai sitten ei. Kuten ei ole koskaan aiemminkaan päässyt.
Niin, ennen sai täyttä ansiosidonnaista 2 vuotta. Enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin jotain hyviä uutisia!!!
Niinpä,siellä niitä suojatyöpaikkoja ja tyhjäntoimittajia riittää.
Laske itse saisitko asumistukea. Laskuriin puolison palkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja oma työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ei osta.
2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 900 netto eikä tuohon saa muita tukia lisäksi ainakaan omistusasuntoon.
No, sitten lopettavat syömisen ja asuvat pahvilaatikossa. Itse en kyllä täysin tuohon skenaarioon usko, mutta minulla ei olekaan sinun vilkasta päänsisäistä fantasiamaailmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Laske itse saisitko asumistukea. Laskuriin puolison palkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja oma työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Kela näkee tulorekisteristä sun palkat, et voi huijata.
Vierailija kirjoitti:
Puhdisukset alkaneet. Suihkujen kautta leireille.
Riivaaja-riikka saksii kiivaasti, saadaan lisää työttömiä sossuluukulle.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut asumistukea, enkä aio saada jatkossakaan. Kokeile sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osta.
No, sitten lopettavat syömisen ja asuvat pahvilaatikossa. Itse en kyllä täysin tuohon skenaarioon usko, mutta minulla ei olekaan sinun vilkasta päänsisäistä fantasiamaailmaasi.
Siellä on laskuri. Sen kun lasket.
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1400 brutto ja siitä verot ja porrastukset pois.
Lapsikorotukset poistettiin jo huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö eläkettä saava mummo saikin ansiosidonnaista 2 vuotta, ja pysyi vain ja ainoastaan sen ansiosta hengissä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut asumistukea, enkä aio saada jatkossakaan. Kokeile sinäkin.
En saa asumistukea, koska puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osta.
Siellä on laskuri. Sen kun lasket.
2400 brutto palkalla ansiosidonnainen on 1400 brutto ja siitä verot ja porrastukset pois.
Lapsikorotukset poistettiin jo huhtikuussa.
No sitten loppuu syöminen ja asutaan pahvilaatikossa. Siis harhoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö eläkettä saava mummo saikin ansiosidonnaista 2 vuotta, ja pysyi vain ja ainoastaan sen ansiosta hengissä. 😂
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Ootko sä joku 20-vuotias?
Sanoin ostavani vain omasta puolestani. Jätä sinä ihan rauhassa ostamatta. Epäilen kuitenkin, että mainitsemasi 1 100 000 ihmistä syö ja asuu jatkossakin.