Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minullapa ei ole koskaan mahatautia, koska pesen käsiä!

Vierailija
19.04.2024 |

Siis esim. tulen kotiin, pesen kädet saippualla kahdesti, yhteensä 2 minuuttia.

Kosken kuorimattomaan hedelmään, pesen kädet.

Pesen omenan käsitiskiaineella, sitten pesen taas kädet. Sitten kuorin omenan, pidän kiinni vain ala- ja yläkannasta eli en koske syötävään osaan. Sitten lasken omenan puhtaalle lautaselle tai talouspaperille. Sitten pesen käteni vielä ennen omenan syömistä.

Tai jos kosken kotona oven kahvaan tai kaihtimen naruihin, pesen sen jälkeen kädet.

Laitan pyykit koneeseen ja pesen sen jälkeen kädet.

Kahvat ja muut joka päivä kloorilla pyyhin.

Sormikkaat pesuun yhden käyttökerran jälkeen.

Jos kosken kotiavaimiin ja pesen sen jälkeen kädet.

Kaikki tavarat, joita käytän kodin ulkopuolella, esim. puhelin ja kuulokkeet, huolellinen puhdistus kloorilla ja alkoholiliinoilla.

Ja niin edelleen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruuasta tulevan vatsataudin voi estää pesemällä käsiä?

Ap pesee myös ruuan.

Oikeasti: osa ei saa vatsatautia ikinä, ei vaikka muu perhe olisi noron kourissa.

Ihan kuten jotkut ei saa koronaa, ja kehuvat, että se johtuu rokottamattomuudesta. Se johtuu kyllä siitä, että joillakin on immuniteetti.

Vierailija
22/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä hysteria sulla.

Vinkki:Omenat kuoritaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese käsiä kuin vessakäynnin jälkeen. Ja tietty ennen ruoanlaittoa. Kuumeessa tai flunssassa olen kerran kymmenessä vuodessa.

Koronaa en ole myöskään saanut, vaikken ole rokotettu. Liikun kylläkin paljon ihmisten ilmoilla. Veikkaan että eläinten parissa elämisellä on myös syynsä tälle immuniteetille pöpöjä vastaan.

Vierailija
24/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä pesin yhtenä päivänä kädet ja sain kuitenkin vatsataudin. Toisena päivänä en pessyt enkä saanut vatsatautia. On jännää tämä.

Vierailija
25/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut hyvän vastustuskyvyn sairaalassa työskentelystä. Kun aloitin siellä, olin ensimmäiset puoli vuotta koko ajan kipeä, sain kaikki taudit putkeen. Sen jälkeen mulla on ollut mahatauti kerran ja siitäkin on jo 15 vuotta. Kotona en pese käsiäni muuten kun vessakäynnin jälkeen ja joskus ennen ruuanlaittoa. Käsidesiä en käytä kotona, töissä joutuu lutraamaan sillä ihan tarpeeksi. En saanut edes noroa kun mieheni sairasti sen. Myöskään lasten mahataudit tai muut ei ole koskaan tarttuneet minuun. 

Olen useasti vuosien aikana maininnut, etten sairastu mahatautiin ja aina joku sanoo, kohta se tulee kun ääneen sanoit. Eipä ole tullut.

Vierailija
26/26 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä pesen kahvivedenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi