Onko tosiaan perheitä, jotka eivät lomalla MINNEKÄÄN pääse?
Miten ihmeessä tällainn perhe pärjää henkisesti? Itse tulisin hulluksi, jos en pääsisi vilvoittavien vetten äärelle luonnonrauhaan
Kommentit (58)
Olen stadilainen. Mereen on 350 metriä. En kuollaksenikaan lähtisi minnekään maalle mökille viettämään kesälomaa. Kaupungissa on ihmisiä, kavereita, suku ja hulinaa. Meillä on täällä saaressa useita merenrantakahviloita ja baareja, kaupunki täynnä tapahtumia.
Kukin tyylillään ja rahat käytämme tänä vuonna asunnon remonttiin ja sisustamiseen. Arki on kuitenkin 11 kk vuodessa ja uusi sisustus keittiöremontteineen vie 40 000 e
jos duunarin palkasta ei riistettäisi niin paljon veroja työnvälttelijöiden elättämiseksi ja miljonäärien rikastuttamiseksi, niin duunareillakin olisi varaa lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Olen stadilainen. Mereen on 350 metriä. En kuollaksenikaan lähtisi minnekään maalle mökille viettämään kesälomaa. Kaupungissa on ihmisiä, kavereita, suku ja hulinaa. Meillä on täällä saaressa useita merenrantakahviloita ja baareja, kaupunki täynnä tapahtumia.
Kukin tyylillään ja rahat käytämme tänä vuonna asunnon remonttiin ja sisustamiseen. Arki on kuitenkin 11 kk vuodessa ja uusi sisustus keittiöremontteineen vie 40 000 e
ikeastako meinaat asuntosi sisustaa, jos tuo summa pitää riittää sisustuksen lisäksi remonttiin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 4 lapsen yh ja työkkärin rahalla tällä hetkellä,toimeentulotukea en saa.käydään 5-6 krt vuodessa tallinnassa risteilyllä ja lisäksi joku hotelliloma suomessa koulujen lomilla.Kesäisin esim. nyt isompien kanssa mennään provinssiin ja nuorimmat pääsee lintsille.lisäksi koko perheen kanssa 2vkoa mökillä.
Säästän joka kuukausi vähän aina pitkin vuotta.Leivon paljon ja teen itse kaikki ruuat.en osta karkkia tms. en tupakoi,en dokaile,ostetaan kierrätettynä vaatteet jne.
Lähipiirissä monta perhettä samoilla tuloilla,silti ei varaa esim. Käydä edes jossain sisäleikkipuistossa lasten kanssa joskus.Kaikilla oma tapansa miten ne rahansa kuluttaa ja mihin.
Sinä et varmaan edes yritä åäästä töihin kun ei se tulojasi parantaisi niin ei mene työnhakuun aikaa. Perheellä jossa lapsilla tai vanhemmilla salrauksia voi olla ihan eri tilanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ihan hyvin pärjätiin.Mentiin 10 km päähän Helsingin aluella meren ranalle.Kuin kävimme leikki puistot,metsä retket..Olin työtä tekevä äiti.Nyt jo lapset aikuisia ja asun yksin vuokralla Edellen en pääse lomamatkoille tai mökeille.Koska ei miestä ja miehen rahoja apuna talous.Mutta samoille meren rannoille yhä pääsen itse viettää loma päiväni.Kuten metsään talvella hiihtää,kesällä retkelle.Niinhän retkeilin ja hiihdin lasteni kanssa.
Onkohan Helsingissä paljonkin kirjoitustaidottomia?
Toivott. ei ainakaan kaltaisiasi ilkeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun elää maassa, jossa pääsee luonnonsuojelualueelle pääkaupungissa bussilipulla ja kävelymatkan päässäkin on sellainen ja maan pääkaupungista löytyy laiduntavia lehmiä, niin miksi pitäisi päästä yhtään minnekään?
Luontoa ja maalaismaisemaa löytyy ihan Helsingin rajojen sisältäkin. Sitten jos otetaan mukaan koko pääkaupunkiseutu, niin mahdollisuudet vain kasvavat, esim. Nuuksio ja Sipoonkorpi.
Pääkaupungista todellakin löytyy lehmiä. Niillä on rakennekynnet ja tatuointeja.
Tainnut koulunkäynti jäädä sinulta pahasti kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aletaanko puhumaan summista, mitä maksaa nelihenkisen perheen lomamatka jo pelkästään kotimaassa saati ulkomailla?
Ja en oikein ymmärrä aloitusta, kai jokaisen asuinpaikan lähellä jotain vesistöjä on uimiseen kesällä.
En tarkoita uintia millään yleisillä rannoilla... Kuka niillä viihtyy? Ei meidän perheemme ainakaan. Meillä on oma rantamökki ja ei todellakaan mikään lautamökki vaan moderni kaksikerroksinen rakennus. Moni on sitä kadehtinut, mutta emmme kutsu kuin niitä, jotka tiedämme varmasti sellaisiksi, että lokkeiluvaaraa ei ole.
AP
Haha. Palele sä rauhassa Suomen kesäsäässä ja itikoissa. Mä lillun lomalla etelässä lämpimässä altaassa johon tarjoilijat kantaa drinksuja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä alanuolien määrä oikein kumpuaa? Tämä kateus. Olen häkeltynyt.
AP
On nuo sinun kommenttisi sen verran häkellyttäviä, että taidat nyt tarkoituksella provosoida. En voi mitenkään uskoa, että joku aikuinen muuten ajattelisi,- saatikka julkaisisi tuollaista soopaa.
Aina on ollut rahaa matkustaa. Se on vaan se, mihin rahaa haluaa käyttää. Pienet tulot vaikutti ainoastaan siihen, ettei päästy niin usein matkoille kuin nykyään. Piti säästää pari vuottakin.
Hakekaa tuettuja lomia. Nekin on hyvä vaihtoehto.
Ei se ole pääsemisestä kaikilla kiinni. Itse reissasin avioliitossa ollessani joka vuosi 2-4 kertaa ulkomaille, lapissa käytiin joka vuosi jne. Lapsia 4 ja ovat nähneet kyllä paljon maailmaa jo alta 10v ikäsinä.
Nykyinen avopuolisoni on käynyt 2 kertaa Kanarialla ja hänen parikymppiset lapset ei edes risteilyllä. Rahasta ei ole ollut kiinni, kai se on joku itä-lappilainen mielenmaisema. Mun kanssa on innostunut matkustelusta ja seuraava reissu odottaakin kesällä.
En ole ikinä käynyt missään lomalla, keski-ikäinen ja oma perhekin, minkäs teet, kun ei ole vanhempia niin suomi on aika erilainen maa elää kun teillä muilla, en ole katkera mutta kiittämättömyys ja meidän haukkuminen vaikka silti pärjätään kieltämättä satuttaa.
Lapset on kyllä tottunu jo kun ollaan pienestä asti opetettu että tämä maa ja sen hyvinvointi ei ole meitä varten ja että te muut vihaatte meitä vaikka teeskentelette muuta.
Surkeeta elämää nysvätä lomatkin kotinurkissa.
Kaikkien kuuluisi nähdä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 4 lapsen yh ja työkkärin rahalla tällä hetkellä,toimeentulotukea en saa.käydään 5-6 krt vuodessa tallinnassa risteilyllä ja lisäksi joku hotelliloma suomessa koulujen lomilla.Kesäisin esim. nyt isompien kanssa mennään provinssiin ja nuorimmat pääsee lintsille.lisäksi koko perheen kanssa 2vkoa mökillä.
Säästän joka kuukausi vähän aina pitkin vuotta.Leivon paljon ja teen itse kaikki ruuat.en osta karkkia tms. en tupakoi,en dokaile,ostetaan kierrätettynä vaatteet jne.
Lähipiirissä monta perhettä samoilla tuloilla,silti ei varaa esim. Käydä edes jossain sisäleikkipuistossa lasten kanssa joskus.Kaikilla oma tapansa miten ne rahansa kuluttaa ja mihin.
Mun on täysin mahdoton uskoa tätä sun tarinaa, kuulostaa rikkaan fantasialta hyvästä köyhästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on täysin mahdoton uskoa tätä sun tarinaa, kuulostaa rikkaan fantasialta hyvästä köyhästä.
Eihän tuo sonta kestä matemaattista tarkastelua ollenkaan, olet ihan oikeassa, hyvä köyhä paha köyhä fantasiointia.
Me ollaan aina haluttu panostaa kodin ja oman pihan viihtyisyyteen, kun niissä kuitenkin suurin osa ajastamme vietetään.
Käydään muutaman kerran vuodessa reissussa. Yleensä toisella laitaa suomea sukuloimassa ja ainakin kerran joko lappi tai kuusamo. Pohjoismaissa reissataan noin joka toinen vuosi. Rantalomat ja lentäminen eivät ole meitä varten.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt missään lomalla, keski-ikäinen ja oma perhekin, minkäs teet, kun ei ole vanhempia niin suomi on aika erilainen maa elää kun teillä muilla, en ole katkera mutta kiittämättömyys ja meidän haukkuminen vaikka silti pärjätään kieltämättä satuttaa.
Lapset on kyllä tottunu jo kun ollaan pienestä asti opetettu että tämä maa ja sen hyvinvointi ei ole meitä varten ja että te muut vihaatte meitä vaikka teeskentelette muuta.
Tämä teksti on ainoita tarinoita tässä ketjussa jotka resonoi totuutena kun on itsekkin huono-osainen.
Loput vaan alleviivaa sitä empatiakyvytöntä vihaa millä meidät nähdää, meitä ei suostuta edes uskoon todellisiks.
Toimiiko tuo vihan opettaminen lapsille? Ymmärrys ja hyväksyntä on tehnyt mun lapsista vain surullisia ja masentuneita kun takaisin sitä ei saa ikinä, auttaisko se heitä oleen välittämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä teksti on ainoita tarinoita tässä ketjussa jotka resonoi totuutena kun on itsekkin huono-osainen.
Loput vaan alleviivaa sitä empatiakyvytöntä vihaa millä meidät nähdää, meitä ei suostuta edes uskoon todellisiks.
Toimiiko tuo vihan opettaminen lapsille? Ymmärrys ja hyväksyntä on tehnyt mun lapsista vain surullisia ja masentuneita kun takaisin sitä ei saa ikinä, auttaisko se heitä oleen välittämät
Juu, heille on syntyny semmonen tietynlainen uho, häikäilemättömyys ja välinpitämättömyys joka auttaa selviytyyn, tyttö otti sen alkuun aika raskaasti mut en usko että nykyään edes ilme värähtäis jos tarvis offata toinen selvitäkseen.
On näköjään kuten (suomen)kielitaidottomia muutenkin.