Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan perheitä, jotka eivät lomalla MINNEKÄÄN pääse?

Vierailija
19.04.2024 |

Miten ihmeessä tällainn perhe pärjää henkisesti? Itse tulisin hulluksi, jos en pääsisi vilvoittavien vetten äärelle luonnonrauhaan

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ihan hyvin pärjätiin.Mentiin 10 km päähän Helsingin aluella meren ranalle.Kuin kävimme leikki puistot,metsä retket..Olin työtä tekevä äiti.Nyt jo  lapset aikuisia ja asun yksin vuokralla Edellen en pääse lomamatkoille tai mökeille.Koska ei miestä ja miehen rahoja apuna talous.Mutta samoille meren  rannoille yhä pääsen itse  viettää loma päiväni.Kuten  metsään  talvella hiihtää,kesällä retkelle.Niinhän retkeilin ja  hiihdin  lasteni kanssa.

Vierailija
22/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei halua minnekkään, turhaa liikkumista ja luonnonvarojen tuhoamista pitää välttää.

Päässä jotain vikaa jos koko ajan pitää olla jonnekin  menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 4 lapsen yh ja työkkärin rahalla tällä hetkellä,toimeentulotukea en saa.käydään 5-6 krt vuodessa tallinnassa risteilyllä ja lisäksi joku hotelliloma suomessa koulujen lomilla.Kesäisin esim. nyt isompien kanssa mennään provinssiin ja nuorimmat pääsee lintsille.lisäksi koko perheen kanssa 2vkoa mökillä.

Säästän joka kuukausi vähän aina pitkin vuotta.Leivon paljon ja teen itse kaikki ruuat.en osta karkkia tms. en tupakoi,en dokaile,ostetaan kierrätettynä vaatteet jne.

Lähipiirissä monta perhettä samoilla tuloilla,silti ei varaa esim. Käydä edes jossain sisäleikkipuistossa lasten kanssa joskus.Kaikilla oma tapansa miten ne rahansa kuluttaa ja mihin.

Vierailija
24/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksunakin oli vain kivaa kun sai kavereiden kanssa touhuta vaikka mitä kun ei ollut koulua. 

Vierailija
25/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko puhumaan summista, mitä maksaa nelihenkisen perheen lomamatka jo pelkästään kotimaassa saati ulkomailla?

Ja en oikein ymmärrä aloitusta, kai jokaisen asuinpaikan lähellä jotain vesistöjä on uimiseen kesällä.

En tarkoita uintia millään yleisillä rannoilla... Kuka niillä viihtyy? Ei meidän perheemme ainakaan. Meillä on oma rantamökki ja ei todellakaan mikään lautamökki vaan moderni kaksikerroksinen rakennus. Moni on sitä kadehtinut, mutta emmme kutsu kuin niitä, jotka tiedämme varmasti sellaisiksi, että lokkeiluvaaraa ei ole.

AP

Oota kun arvaan.. Olet itse joku pienipalkkainen duunari, jolla isotuloinen mies kenen rahalla tuokin on hankittu. Oikeasti et omilla avuillasi pystyisi lomailemaan muualla kun lähimaastossa eväiden kanssa. Huomaa juuri tuosta ylimielisyydestä. 

Vierailija
26/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, ap kuvittelee, että mökkiä kohteliaisuudesta ihailevat kahdehtivat häntä ja haluaisivat viettää lomaa kuunnellen, kun ap kehuu itseään. 

Vierailija
27/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset valittaa, kun ei koskaan lomalla olla kotona, että aina on se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Vierailija
28/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko puhumaan summista, mitä maksaa nelihenkisen perheen lomamatka jo pelkästään kotimaassa saati ulkomailla?

Ja en oikein ymmärrä aloitusta, kai jokaisen asuinpaikan lähellä jotain vesistöjä on uimiseen kesällä.

En tarkoita uintia millään yleisillä rannoilla... Kuka niillä viihtyy? Ei meidän perheemme ainakaan. Meillä on oma rantamökki ja ei todellakaan mikään lautamökki vaan moderni kaksikerroksinen rakennus. Moni on sitä kadehtinut, mutta emmme kutsu kuin niitä, jotka tiedämme varmasti sellaisiksi, että lokkeiluvaaraa ei ole.

AP

Mökiksi tuskin voi kutsua, vaan omakotitaloksi. Itse taas haluaisin ihan työleiri mummonmökkiin, siellä arki unohtuu kun paiskii töitä et saa lämmintä vettä yms. 

Vierailija
29/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elää maassa, jossa pääsee luonnonsuojelualueelle pääkaupungissa bussilipulla ja kävelymatkan päässäkin on sellainen ja maan pääkaupungista löytyy laiduntavia lehmiä, niin miksi pitäisi päästä yhtään minnekään?

Luontoa ja maalaismaisemaa löytyy ihan Helsingin rajojen sisältäkin. Sitten jos otetaan mukaan koko pääkaupunkiseutu, niin mahdollisuudet vain kasvavat, esim. Nuuksio ja Sipoonkorpi.

Vierailija
30/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä alanuolien määrä oikein kumpuaa? Tämä kateus. Olen häkeltynyt. 

AP

Vierailija
31/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on vaikka kuinka paljon. Voi sitä muutakin tehdä viihtyäkseen. Ap, ei, siis tiedä että on myös sellaisia jotka ei edes halua lähteä esim ulkomaille ollenkaan vaikka voisi. Heillä voi olla muuta sisältöä elämässä 

Täällä pari, jotka eivät halua lähteä ulkomaille. Kotimaan matkailua kannatamme. Ostamme lapsillemme etelän lomia koska ovat innokkaampia lähtemään.

Vierailija
32/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ihan hyvin pärjätiin.Mentiin 10 km päähän Helsingin aluella meren ranalle.Kuin kävimme leikki puistot,metsä retket..Olin työtä tekevä äiti.Nyt jo  lapset aikuisia ja asun yksin vuokralla Edellen en pääse lomamatkoille tai mökeille.Koska ei miestä ja miehen rahoja apuna talous.Mutta samoille meren  rannoille yhä pääsen itse  viettää loma päiväni.Kuten  metsään  talvella hiihtää,kesällä retkelle.Niinhän retkeilin ja  hiihdin  lasteni kanssa.

Onkohan Helsingissä paljonkin kirjoitustaidottomia?

Vierailija
33/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pääsen lomalla, aamupissan jälkeen, takaisin sänkyyn. Parasta pääsemistä.

Vierailija
34/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 4 lapsen yh ja työkkärin rahalla tällä hetkellä,toimeentulotukea en saa.käydään 5-6 krt vuodessa tallinnassa risteilyllä ja lisäksi joku hotelliloma suomessa koulujen lomilla.Kesäisin esim. nyt isompien kanssa mennään provinssiin ja nuorimmat pääsee lintsille.lisäksi koko perheen kanssa 2vkoa mökillä.

Säästän joka kuukausi vähän aina pitkin vuotta.Leivon paljon ja teen itse kaikki ruuat.en osta karkkia tms. en tupakoi,en dokaile,ostetaan kierrätettynä vaatteet jne.

Lähipiirissä monta perhettä samoilla tuloilla,silti ei varaa esim. Käydä edes jossain sisäleikkipuistossa lasten kanssa joskus.Kaikilla oma tapansa miten ne rahansa kuluttaa ja mihin.

Yh-korotukset työkkärin rahalla loisiville ovat loppumassa.

Vierailija
35/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elää maassa, jossa pääsee luonnonsuojelualueelle pääkaupungissa bussilipulla ja kävelymatkan päässäkin on sellainen ja maan pääkaupungista löytyy laiduntavia lehmiä, niin miksi pitäisi päästä yhtään minnekään?

Luontoa ja maalaismaisemaa löytyy ihan Helsingin rajojen sisältäkin. Sitten jos otetaan mukaan koko pääkaupunkiseutu, niin mahdollisuudet vain kasvavat, esim. Nuuksio ja Sipoonkorpi.

Pääkaupungista todellakin löytyy lehmiä. Niillä on rakennekynnet ja tatuointeja.

Vierailija
36/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä kansainvälisessä firmassa ja meillä on asunnonvaihtopankki.

Puoliso on matkustustyössä ja hänen työkaverinsa asuu yksin ja ei välitä reissaamisesta, siirtää meille pisteensä.

Me kyllä viedään lapsia ympäri maailmaa. Koskaan ei tiedä milloin tämä etu loppuu ja milloin lapsia ei kiinnosta, tai tulee omia menoja. Jos jollekin riittää omat nurkat, ei ole meiltä pois

Vierailija
37/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan monta kesää vuokrattu mökki lomarahoilla koko kuukaudeksi. Rantasauna joka ilta ja "maalaismaisemaa". Hyvää vaihtelua suurkaupunki elämään. Ei ne mökit kalliita ole jos lähtee etelä-suomesta pois. 

Vierailija
38/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua niin säälittää köyhälistö. Itse rikkaana ei tarvitse kerätä valtion almuja ja käydä töissä.

Sallikaa mun edes sääliä teitä säälittäviä

Vierailija
39/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos et ole provo niin harvinaisen omahyväinen ja huonokäytöksinen ainakin olet! Kuka oikeasti fiksu tulee vauvapalstalle kehumaan (omaa) luksusmökkiä?

Vierailija
40/58 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja sama joka kyseli että eikö kaikilta vanhemmilta jää isoa perintöä?