Muita psykiatrin kanssa jutelleita?
Onko joku käynyt psykiatrilla?
Olen menossa traumaattista kokemustani purkamaan ja tunnen olevani jotenkin hullu.
Uskomatonta, että näin "pitkälle" on tarvinnut asian takia mennä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa toivoin, en lääkkeitä. ap
Ei lääkkeitä ole pakko syödä vaikka niitä tarjotaan.
Olen lapsena ja nuorena jutellut psykiatrin kanssa varmaan päivittäin. Oli vähän pakko kun asuin sellaisen kanssa. No joo, olen käynyt myös psykiatrin vastaanotolla kun elämässä oli kaikkea. Omassa mielessäni vertautuu mihin tahansa lääkärikäyntiin.
Kiinnostaa, mikä saa ihmiset ajattelemaan noin? Psykiatri kuitenkin on vaan lääkäri, ja kaiken lisäksi ihminen, joka on erikoistunut siihen mieleen.
Oma kokemus psykiatreista on se, ettei ne ole mitään maailman parhaita terapeutteja. Silmälasien yli tarkkailee oirekuvaa laatiakseen diagnoosin. Psykiatriset sairaanhoitajat ovat empaattisempia kuuntelijoita, toki poikkeuksia löytyy. Itse menisin mieluummin "vain" sairaanhoitajalle mikäli terapiaa haluaisin. Psykiatrille, joka on lääkäri, sitten pillereiden, diagnoosin tai sairasloman toivossa.
Jos mahdollista niin uskoudu jollekin läheiselle. Tuo järjestelmä ei ole meitä kansalaisia varten.
Kannattaa miettiä, millaista hoitoa haluat. Lääkkeitä vai terapiaan, vai pärjäisitkö juttelemalla ihan jollekin luotettavalle ihmiselle. Psykiatri kirjaa traumasi järjestelmään.