Missä olisi edullista asua ja syödä, turvallista, nättiä eikä kuuma, mutta lämpimämpää Luin Suomessa?
Kommentit (19)
Italiassa ehkä pohjoisosat kävisivät, mutta taitaa siellä oöla melko kallista. Rikas ja kallis pohjoinen, köyhempi etelä on mun mielikuva, mutta saatan olla ihan väärässä?
Ap
Latvia, Liettua, Puola, Itävalta, Sveitsi, Etelä-Ruotsi, Tanska, Saksa, Benelux maat, Brittein saaret, USA, Uusi-Seelanti
Olisiko jokin itä-Euroopan maa sopiva?
Itä-Euroopan maat on ainoita Euroopassa, joissa on edullisempaa kuin Suomessa. Romania?
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ehkä pohjoisosat kävisivät, mutta taitaa siellä oöla melko kallista. Rikas ja kallis pohjoinen, köyhempi etelä on mun mielikuva, mutta saatan olla ihan väärässä?
Ap
Ei ole erityisen kallista sielläkään. Paras vaihtoehto olisi tietysti käydä Sveitsin puolella töissä ja asua Italiassa jossain pohjoisrajan tuntumassa.
Etelä-Ruotsi, Tanska, Pohjois-Italia. Saksan eteläinen alue kyllä kanssa.
Latvia, Liettua ja Puola taitavat olla riittävän edullisia, mutta eivätkö nuo muut ole aika kalliita?
Ap
Missä vain kunhan katsot karttapallosta, että maa ei sijaitse pohjoisnavalla kuten Suomi. Toisin sanoen lähemmäs päiväntasaajan pitää muuttaa.
Romania- millaisia kokemuksia siitä?
Ap
Bulgaria jos halpuutta hakee.
Espanja jos on edes keskivertovarakas.
Italiaan en koskisi kepilläkään. Pelkkiä huonoja kokemuksia, saati jos siellä asuisi.
Sveitsi.
Halvimmat kantonit asua löytyvät isojen kaupunkien ja finanssikeskusten ulkopuolelta. Credit Suisse pankin selvityksen mukaan keskivertoperheelle elinkustannuksiltaan suotuisimmat kantonit asua ovat Appenzell Innerrhoden, Uri, ja Glarus.
Yli 70 sveitsiläisistä itsestään tekee töitä oman asuinalueensa ulkopuolella (eli tekee ajomatkan työpaikalleen) juuri näistä elämisen suurista hintaeroista johtuen.
Bulgaria. Luonto on kaunista, metsäistä läntisessä Bulgariassa. Ei tarvi muuttaa Mustanmeren rannalle. Halvat talot. Tietenkään et muuta mihinkään kerrostalokolhoosiin.
No voi kai sanoa, että olen keskiluokkainen. Haluaisin jäädä eläkkeelle kuitenkin jo 63-vuotiaana.
Ap
Bulgaria kuulostaa kyllä kiinnostavalta. Voisin perehtyä ja käydä.
Albania ehdottomasti. Hintataso Bulgarian luokkaa, parempi ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Albania ehdottomasti. Hintataso Bulgarian luokkaa, parempi ilmasto.
Bulgariaan mennään heittämällä (EU). Albaniaan ei. Ihan vielä.
Minä muuttaisin Italiaan, siellä on tosin melko kuuma.