Mikä voi olla kyseessä posken sivussa aftalta tuntuva haavauma, mutta on reunoilta valkoinen ja keskeltä punainen.
Punaisen sävyinen keskeltä, melko kivuton. Viime viikon ma huomasin eli noin viikon ollut. Tuntuu kielellä koittaessa aftalta, mutta tuo väritys ja kivuttomuus huolettaa. Viikko sitten reunus tuntui isommalta nyt tuntuu, että se on jo vähän pienentynyt.
Olin myös mahd adenoviruksessa jokin aika sitten. Voiko liittyä siihen.
Haavauma oli aluksi soikean näköinen, mutta nyt muuttunut? Enenempi pyöreäksi. Melko symmetrinen ja tuntuu kielellä aivan aftalta.
Pelottaa, että tuo on suusyöpä.
Kommentit (30)
Oletko purrut poskeen? Soittele terveysneuvontaan.
Mulla oli nenän limakalvolla. Siitä löytyi stafylokokki ja hoidettiin antibiootilla
Soita hammaslääkäriajanvaraukseen. Muistaakseni jos haavauma on 2 vkoa paranematta niin koepala pitää ottaa.
Kuppa? Voi olla suussa ja kivuton.
Aftat on keskeltä valkoinen ja reunoilta punainen. Tämän reunat on valkoinen ja keskikohta punoittaa hieman. Apua.
Ap
Duodecim: "Primaarivaiheessa kuppa ilmenee suussa aristamattomana, kovareunaisena haavaumana."
Tuo voi olla syövän salakavala oire!
Vierailija kirjoitti:
Aftat on keskeltä valkoinen ja reunoilta punainen. Tämän reunat on valkoinen ja keskikohta punoittaa hieman. Apua.
Ap
Huom.
Ap
Aftat yleensä huonon hammashygienian omaavilla.
Että mä vihaan aftoja. Saan joka vuosi niitä. Joskus niiden kohdalla on turvotusta niin että syödessä vahingossa puraisee jo valmiiksi kivuliasta aftaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää lukee ihan terveyssivustolla.
Vierailija kirjoitti:
Afta tai herpes
Nuo on kyllä tosi kipeitä molemmat. Ap:llä melko kivuton...
Jos se on kerran pienentynny kielellä koittaessa niin eiköhän se ole jo menossa pois.
Vierailija kirjoitti:
Pojallani on suolistosairaus ja hänellä on usein myös aftoja. Olen ajatellut, että saattaa liittyä kehon huonoon immuunipuolustukseen.
Nosto