Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin työpaikalla jollekin mustalle listalle :(

Vierailija
17.04.2024 |

Kun en suostu tekemään ylitöitä (=tulemaan töihin hyvissä ajoin) tunti tunnista -periaatteella. Tämä on siis ongelma ainoastaan muille työntekijöille, työnjohdon kanta oli vain "työaika alkaa klo xx.xx ja työpäivän pituus on 8 tuntia". Kuka on oikeassa ja pitääkö mun nyt taipua muiden tahtoon?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ylitöitä voi tehdä, jos johto ei pyydä. Ei kollegat voi sellaista vaatia. Jos työaika on määritelty alkavaksi klo 8, riittää että töissä on klo 8.

Tässäpä se ongelma onkin, kun muiden mielestä olen myöhässä, kun olen työvalmiudessa vasta aikavälillä 7.55-7.59. Muut ovat olleet tuossa vaiheessa paikalla jo puolisen tuntia..

Ap

Vierailija
42/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että olet mustalla listalla? Mitä siis on seurannut siitä, että teet työsopimuksen mukaisen työajan, josta ilmeisesti kollegat ovat näreissään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ylitöitä voi tehdä, jos johto ei pyydä. Ei kollegat voi sellaista vaatia. Jos työaika on määritelty alkavaksi klo 8, riittää että töissä on klo 8.

Tässäpä se ongelma onkin, kun muiden mielestä olen myöhässä, kun olen työvalmiudessa vasta aikavälillä 7.55-7.59. Muut ovat olleet tuossa vaiheessa paikalla jo puolisen tuntia..

Ap

Ihan älytöntä.

Vierailija
44/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle maksetaan 8 h töistä. Sen teet etkä enempää.

Samalla saan kaikkien vihat päälleni. Tuolla oikeesti katsotaan kellosta, että monelta kukakin tulee ja taukojen pituudet jne kellotetaan.

Ap

Toisin sanoen sulla on tapana laiskotella ja myöhästyä ja tauot venyy.

Olettaja eli kiusaaja.

Ei mutta riittävästi kokemusta lusmuista työpaikalla, pilaavat työilmapiirin.

Parempina ihmisinä itseään pitävät "kellottajat" hyytyy yleensä jossain kohtaa päivää ja pönkittävät itsetuntoaan sillä että tulivat puolituntia ennen virallista alkua jo töihin. Kun et voi pakottaa kaikkia ihmisiä toimimaan kuin sinä niin koeta kehittyä tai lähde itse muualle.Ilmeisesti et toimihenkilönä toimi joten työhyvinvoinnin kehittämisestä en puhu enempää.

Vierailija
45/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle maksetaan 8 h töistä. Sen teet etkä enempää.

Samalla saan kaikkien vihat päälleni. Tuolla oikeesti katsotaan kellosta, että monelta kukakin tulee ja taukojen pituudet jne kellotetaan.

Ap

Jos teet 8 tuntia töitä, se sisältää 30 min lounaan ja kaksi 15 min taukoa, ja eikö sitä kuulukin vähän seurata? 

Ei ole kollegojen asia.

Ap

Miten ne kollegat sitä seuraa? 

Katsovat kellosta ja juoruavat keskenään kuinka Aino tuli tänäänkin vasta viittä vaille ja Taneli oli tauolla 16 minuuttia 15 sekuntia.

Ap

Vierailija
46/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muut on väärässä, esimies väliin ja jos ei suostu ala etsimään uutta työpaikkaa.

Jos haluat hieroa aihetta niuhojen naamaan menet sinne työpaikalle puolta tuntia ennen työaikaa mutta etsimään töitä.

Vierailija
47/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että olet mustalla listalla? Mitä siis on seurannut siitä, että teet työsopimuksen mukaisen työajan, josta ilmeisesti kollegat ovat näreissään? 

Sitä että kollegat ovat näreissään "myöhästelystä".

Ap

Vierailija
48/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta siitä ei ole seurannut sinulle mitään muuta? Siinä tapauksessa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Työantajasi näkee kyllä sinun työaikaleimauksestasi, että olet paikalla silloin kun kuuluu. Jos mahdollista, alkaisin katsella toista työtä, koska työ työilmapiiri ei työstä sen kummemmaksi muutu, vaikka alkaisit tulla puoli tuntia etuajassa töihin. He löytävät kyllä uuden syyn olla näreissään, jos niin haluavat. 

Vierailija
49/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli toisin sanoen ongelma lakkaa kun sinä lakkaat välittämästä vääristä mielipiteistä, menköön harakat helvettiin, ei ne ole sun perhe/ystäviä, sä olet töissä PISTE

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, hymyile nätisti sekös vasta suututtaa pompottelijaa.

Vierailija
50/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ alkaa klo 8. Jos on pukkarissa klo 8 on myöhässä. Kaukaisia muistoja 90-luvun alusta.

Vierailija
51/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli toisin sanoen ongelma lakkaa kun sinä lakkaat välittämästä vääristä mielipiteistä, menköön harakat helvettiin, ei ne ole sun perhe/ystäviä, sä olet töissä PISTE

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, hymyile nätisti sekös vasta suututtaa pompottelijaa.

Ei tarvitse ollakaan perhe eikä ystäviäkään, mutta on ihan hirveää olla kaikkien silmätikkuna. Voin vaan kuvitella kuinka paljon haukkuvat, kun en ole kuulemassa, kerran jo jäivät kiinni siitäkin..

Ap

Vierailija
52/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan liukuhihnatyötä tekevältä työyhteisöltä.

Vierailija
53/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tarvitse ollakaan perhe eikä ystäviäkään, mutta on ihan hirveää olla kaikkien silmätikkuna. Voin vaan kuvitella kuinka paljon haukkuvat, kun en ole kuulemassa, kerran jo jäivät kiinni siitäkin..

Ap

Kysyt vaan saako palkkaa pään aukomisesta ja sosiaalisten suhteiden hoitamisesta työajalla. Että jos jätetään se ihminen sinne kotiin, joka kaikesta päätellen on niin ikävä, että syytä olisi ja tulisi töihin tekemään vain töitä.  Sulla on kaikki mahdollisuudet olla myös työpaikan vittumaisin tyyppi, sinä päätät.

Vierailija
54/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Nyt vähän paksumpaa nahkaa, sua tullaan käyttään törkeästi hyväks jos välität noin paljon pahoista puheista, se on se syy miksi päädyit silmätikuksi, fake it till you make it.

Kiitos kun olet rehellinen vaikeasta aiheesta, ei ole helppoa myöntää omia heikkouksiaan.

Vierailija
55/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuva työaika, jossa on määritelty töihintulo aamulla 6.30-9.30 ja lähtö illalla 14.30-17.30. Silti oletetaan, että tehdään muutaman kerran kuukaudessa illallakin töitä työpäivän lisäksi vielä 17.30 jälkeen jonnekin klo 21 asti. Ilmeisesti kaikki vain tekevät kiltisti ja ottavat liukumina pois, vaikka oikeasti tuo olisi ylityötä ja siitä pitäisi saada korvaus.

Vierailija
56/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko työt jotain valmisteluita?

Vierailija
57/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeksi mutta mitä järkeä tuossa on? Mitä töitä ne tekee puoli tuntia ennen töiden alkamista, vai hengaileeko ne muuten vaan puoli tuntia työpaikalla?

Ja en tajua miten nuo ylimääräiset työajat muka korvataan lomina myöhemmin, jos esimies ei ole tällaista käytäntöä hyväksynyt? Jos kyseessä on jokin työntekijöiden itse kyhäämä systeemi, että mä teen sitten sun vuoron silloin ja silloin, niin eihän noista ylitöistä siinä tapauksessa saa mitään palkkaa edes??

Vai ymmärsinkö ihan väärin?

Vierailija
58/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä hoitoala? 

Vierailija
59/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiiko työt jotain valmisteluita?

Vaatii ja sen takia yhden työntekijän työpäivä alkaa aikaisemmin, mutta silti koko porukka on siellä hääräämässä.

Ap

Vierailija
60/81 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeksi mutta mitä järkeä tuossa on? Mitä töitä ne tekee puoli tuntia ennen töiden alkamista, vai hengaileeko ne muuten vaan puoli tuntia työpaikalla?

Ja en tajua miten nuo ylimääräiset työajat muka korvataan lomina myöhemmin, jos esimies ei ole tällaista käytäntöä hyväksynyt? Jos kyseessä on jokin työntekijöiden itse kyhäämä systeemi, että mä teen sitten sun vuoron silloin ja silloin, niin eihän noista ylitöistä siinä tapauksessa saa mitään palkkaa edes??

Vai ymmärsinkö ihan väärin?

Varmaan sekä että, kai juovat aamukahvia ja tekevät töitä. Vaikea sanoa, kun en ole ollut katsomassa. Ja saldovapaina saa pitää nuo ylimääräiset tunnit.

Tätä kysymystä en ymmärtänyt:

"Jos kyseessä on jokin työntekijöiden itse kyhäämä systeemi, että mä teen sitten sun vuoron silloin ja silloin, niin eihän noista ylitöistä siinä tapauksessa saa mitään palkkaa edes??"

Ap