Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea käyttää luottopäätöksissä laittomasti perheenjäsenten tilitietoja?

Vierailija
17.04.2024 |

Kiva tietää näin aikuisiällä, että luottotiedottoman vanhemman tili on linkitetty omaan tiliin. Todennäköiseisti kaikkia GDPR-määräyksiä rikkoen.  Tämä selittää kivasti, miksi minulle ei ole koskaan myönnetty Nordeasta luottokorttia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla muukin syy

Vierailija
2/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Kiva jos on jotkut velkaantuneet juoppovanhemmat ja itse olet toista äärilaitaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Kiva jos on jotkut velkaantuneet juoppovanhemmat ja itse olet toista äärilaitaa. 

Lopeta juopottelu sitten jos se sinua noin ahdistaa.

Vierailija
4/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa nyt sentään. Mutta tuo tietovuoto oli kyllä vakava ja törkeä.

Vierailija
5/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos linkityksen poistaminen ei onnistu, niin avaa uusi tili toisessa pankissa missä hommat toimii paremmin.

Vierailija
6/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen Nordea vilautti nuorten aikuisten tilejä heidän vanhemmilleen... Saisivat vähän katsoa miten tietosuojasta huolehtivat.

Vierailija
7/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt varma Ap, saata syyllistyä Brandin pilaamiseen.

Vierailija
8/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti uhrit saavat korvauksia.

Vierailija
9/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/de0fe541-d5f6-4386-bcbc-e02fe313…

Monet Nordean asiakkaat olivat epäuskoisia nähdessään lastensa tilitiedot tiistaina.

Vierailija
10/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos puhut äskettäisestä tietovuodosta, niin taisit ymmärtää sen vähän väärin.

Vierailija
11/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordea on pilannut brändinsä ihan itse. Ei ole tarvinnut auttaa yhtään.

Vierailija
12/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne pankissa tietää, ketä sun vanhemmat on?

Vierailija
13/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea on pilannut brändinsä ihan itse. Ei ole tarvinnut auttaa yhtään.

Tämä. Ei mikään laadukas ja luotettava pankki anna asiakkaiden tilitietojen vuotaa ulkopuolisten katseltavaksi. 

Vierailija
14/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun lähdin edellisestä työpaikastani niin ilmoitin pankkiin että mun käyttöoikeus firman tiliin tulee poistaa. Pankki kuittasi ja kaiken piti olla ok. 

Sitten kun parin vuoden päässä toisessa työpaikassa sain taas sille firmalle tilin käyttöoikeuden samaan pankkiin, ja kun kirjauduin verkkopankkiin näkyi siellä vielä tuo vanhan työpaikan tilikin. Olisin pystynyt myös tekemään tilisiirtoja eli minulla oli täydet oikeudet.

Ei ollut Nordea kyseessä mutta tarina kertoo että ei ole asiat kunnossa muissakaan pankeissa.

Vierailija
15/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eilen Nordea vilautti nuorten aikuisten tilejä heidän vanhemmilleen... Saisivat vähän katsoa miten tietosuojasta huolehtivat.

Kun olin pa, pyysin veljeltä lainaa. Jostain syystä poikkesi konttoriin (oliko jo siellä muissa asioissa?) ja laittoi suoraan tilille. Virkailija kysyi, onkohan tää oikea tili, kun on ihan tyhjä? Veljeni kyllä tiesi, että on tyhjä, mutta VIRKAILIJAN  tehtävä ei ole kertoa kenellekään mun tilini tyhjyydestä. Näin Nordea.

Vierailija
16/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä siellä pankin tietokannassa on kaikenlaista ristiinkytkentää ja tietoa kaukaa historiasta kun henkilön luottoa ruvetaan harkitsemaan. Ei auta vaikka maksuhäiriöt olisi maksettu vaan pankin systeemissä nuo pysyy ikuisesti. 

Vierailija
17/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Todennäköisesti näillä on käytössä jokin virallinen rekisteri, josta lähisukulaisten tiedot tulevat ilmi. 

Vierailija
18/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsematta mistä pankista kyse, ainakin aiemmin perhesuhteilla selvästi oli merkitystä lainan saamisessa. Enkä puhu takaajista, vaan selvästi oltiin kartalla onko perheellä rahoja ko. pankissa vai ei jne.

Mina kiinnostaa pitääkö Nordea ILMOITTAA asiasta kaikille joita tietovuoto koskettaa?!

Esim. minun tilini on aikoja sitten vanhemmat avanneet, ei ole kiva joa tilitiedot on esim. äidilleni näkyneet, koska hän ei siitä taatusti sanoisi. Kertooko Nordea minulle jos tuo koskettaa minua/näkeekö pankki onko tietoja katsottu vai ei?

Vierailija
19/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Todennäköisesti näillä on käytössä jokin virallinen rekisteri, josta lähisukulaisten tiedot tulevat ilmi. 

En keksi mitään muuta selittävää tekijää, koska joku haastateltavahan kertoi, ettei ikinä ole ollut oikeuksia lapsensa tiliin. Eli ei ole esim. avannut tiliä lapsen ollessa ala-ikäinen. Ja eiväthän pankit kysy tiliä avatessa vanhempien hetuja ym. 

Vierailija
20/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsematta mistä pankista kyse, ainakin aiemmin perhesuhteilla selvästi oli merkitystä lainan saamisessa. Enkä puhu takaajista, vaan selvästi oltiin kartalla onko perheellä rahoja ko. pankissa vai ei jne.

Mina kiinnostaa pitääkö Nordea ILMOITTAA asiasta kaikille joita tietovuoto koskettaa?!

Esim. minun tilini on aikoja sitten vanhemmat avanneet, ei ole kiva joa tilitiedot on esim. äidilleni näkyneet, koska hän ei siitä taatusti sanoisi. Kertooko Nordea minulle jos tuo koskettaa minua/näkeekö pankki onko tietoja katsottu vai ei?

Seksuaalisuudella ja perheellä/perheettömyydellä sekä opiskeluilla on väliä.

Homoseksuaali-> ei lainaa

Perheetön sinkku > ei lainaa

Lapseton -> ei lainaa

Opiskellut joskus vuonna nakki ja valmistunut ajoissa

-> ei lainaa

Ei sukulaisia pankissa töissä -> ei lainaa

Entisellä työnantajalla palvelusopimus pankin kanssa -> ei lainaa

Entinen työnantaja haluaa sinut takaisin -> ei lainaa