Taaperon motoriikka
Meillä taapero kävellyt nyt noin 3kk ajan, mutta kävely on omaan silmään edelleen toisinaan varsin epävakaata, välillä kävelee paremmin, välillä horjuu enemmän. Kaatumisia ei tapahdu paljoa, mutta kävely ei ole varmistunut siinä määrin mitä olisin itse ajatellut että tässä vaiheessa pitäisi olla. Miten muiden taaperoilla on mennyt?
Kommentit (8)
Kai nykyään tuostakin saadaan joku nepsydiagnoosi aikaiseksi.
No ihan normaalia, kyllä se siitä parantuu. Omilla lapsilla kestänyt jonkin aikaakin, että meno on alkanut olla varmempaa. Vieraat sanoneet vielä vuodenkin päästä siitä kun lapset lähtivät kävelemään, että ai kamala miten heiluvaa menoa. Ja niinhän se onkin, kun vauhtia pitäisi olla enemmän mitä jalat ehtivät mukaan.
Nykyään ihan normaalisti liikkuvat, hyppivät ja kiipeilevät ja on hyvä tasapaino.
Kiitos vastauksista. Jotenkin tuntuu, että monet kävelevät jo niin vakaasti, että heräsi epäilys.
Älä pidä hyppykeinussa tai missään kävelytuolissa, nää saa vaan varvastaa, anna lapsen liikkua vapaana lattialla, paljain jaloin.
Juu, ei meillä kävelyn apuvälineitä ole, kärry oli nuorempana kun opetteli kävelemään tuen kanssa. Ja varvastusta tai muutakaan ongelmaa ei ole. Ainoastaan ihmetys siitä, kuinka vakaasti 3kk ajan kävelleen taaperon "kuuluisi" kävellä. Toki alkuun kävelemään opittuaan lapsi keskittyi itse kävelyyn kunnolla, nyt tuntuu katsovan välillä eri suuntaan kun mihin jalat vie ja touhottavan kaikkea, joten ei varmaan edes keskity itse kävelyyn samalla tavalla mitä aikaisemmin.
Ota taaperoa jaloista kiinni ja pyöräytä pään päällä ympäri pari kertaa. Katso sitten miten kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Ota taaperoa jaloista kiinni ja pyöräytä pään päällä ympäri pari kertaa. Katso sitten miten kävelee.
Noniin tästähän se kiikastikin! Kiitos, nyt kävelee jo nuorallakin!
En huolestuisi tuosta. Lasta kannattaa kehua . Siitä tulee itsevarmuutta ja kiva olo hänelle. Vasta sitten voi huolestua jos hän alkaa vetämään nelivetoa eikä yritä kävellä.