Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin opiskelijoiden pitäisi muuttaa nyt kun asumisen tuki putoaa 260 euroon? Soluja ei enää juurikaan ole

Vierailija
17.04.2024 |

tai jos on, ne on varattu ulkomailta tuleville vaihto-opiskelijoille.

Kommentit (652)

Vierailija
1/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin kämppisten kanssa kerrostaloasunnossa, ei siihen mitään solua tarvittu. 

Vierailija
2/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuttiin kämppisten kanssa kerrostaloasunnossa, ei siihen mitään solua tarvittu. 

Tuo varmaan toimii jos on jo valmis kaveriporukka mutta ei oikein jos muuttaa uutena opiskelijana muualta, mistä löydät ne muut... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini olisi saanut solut heti täältä hgistä, kun kaikki jonottaa vain yksiöihin.

Vierailija
4/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kotona niinkauan kun opiskelin.

Vierailija
5/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini olisi saanut solut heti täältä hgistä, kun kaikki jonottaa vain yksiöihin.

Nykyään tosiaan näin, mutta tämä uudistus nostaa solujen kysynnän pilviin kun opiskelijoilla ei ole enää varaa omiin yksiöihin.

Vierailija
6/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo varmaan toimii jos on jo valmis kaveriporukka mutta ei oikein jos muuttaa uutena opiskelijana muualta, mistä löydät ne muut... 

Ja mistä löydät vuokranantajan, joka vuokraa porukalle, josta kenelläkään ei ole kunnon tuloja?

Vierailija
7/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tosiaan näin, mutta tämä uudistus nostaa solujen kysynnän pilviin kun opiskelijoilla ei ole enää varaa omiin yksiöihin.

En usko, että se pilviin nostaa. Suurella osalla vanhemmat avustaa tai ihmiset jäävät mahdollisuuksien mukaan kotiin asumaaan.

Vierailija
8/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuuri jos sun lapsuuspaikkakunnalla/lähellä oli sopiva opinahjo. 

Vierailija
9/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan määrää nostettiin 850 euroon kk?

Vierailija
10/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä asui iäkkään naisen luona samassa huoneessa 2 veljensä kanssa. Eli kolmisin samassa huoneessa. 

Mun äiti asui toisen iäkkäät naisen luona ennalta tuntemattoman tytön kanssa samassa huoneessa. 

Molemmat siis opiskeluaikaan ja siksi, että omassa suuressa kaupungissa ei ollut oman alan opetusta. (Tampereella ei kauppakorkeakoulua ja Turussa ei oikista)

Vierailija
11/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että se pilviin nostaa. Suurella osalla vanhemmat avustaa tai ihmiset jäävät mahdollisuuksien mukaan kotiin asumaaan.

Jatkan: tämän siis sanon sillä kokemuksella, että olen opona amk:ssa. 

Vierailija
12/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä asui iäkkään naisen luona samassa huoneessa 2 veljensä kanssa. Eli kolmisin samassa huoneessa. 

Mun äiti asui toisen iäkkäät naisen luona ennalta tuntemattoman tytön kanssa samassa huoneessa. 

Molemmat siis opiskeluaikaan ja siksi, että omassa suuressa kaupungissa ei ollut oman alan opetusta. (Tampereella ei kauppakorkeakoulua ja Turussa ei oikista)

mun isä asui kotona ja äiti asui tädin alivuokralaisena.

Vierailija
13/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä pikkuinen 23 neliön opiskelija-asunto ja siinäkin vuokra jo 450 €. Hankalaksi menee halvemman löytäminen. 

Vierailija
14/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opinahjo on usein eri paikkakunnalla. Itse opiskelin Rovaniemellä, ja perheeni asuu Vaasassa. Vanhempani eivät muutenkaan olisi antaneet minun asua kotona, koska täysi-ikäisen pitää muuttaa pois meidän perheessä tai maksaa puolet vuokrasta 

Vierailija
15/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin putoaa minun ihan normaali asumistukikin 299 euroon. Työmarkkinatuella olen. Onneksi on suht edullinen asunto. 450 euroa vuokra.

Vierailija
16/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa vuokralle teltan 260€ kk. 

Vierailija
17/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on sanonut, että tämä asumistuki laitetaan uusiksi. Ei se välttämättä oli 260 e.

Vierailija
18/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan määrää nostettiin 850 euroon kk?

Ja hirveä velka niskassa kun valmistut 5 vuoden jälkeen? 

Vierailija
19/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolle telttaan ei voi kun täällä leiriytyminen kiellettiin vasta. Sillan alle varmaan

Vierailija
20/652 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa vuokralle teltan 260€ kk. 

Miksi juuri 260 euroa, kun ei se asumistuki kata koskaan koko vuokraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan