Ennen kiinnosti käydä näyttelyissä ja tapahtumissa, nykyään ei yhtään
Olen lomalla ja katsoin listaa taidenäyttelyistä. Ennen olisin nauttinut museopäivästä ja kahvilla käymisestä. Nyt tuntuu, että en jaksa lähteä. Muut ihmiset ärsyttää, matka kestäisi liian kauan ja sitä paitsi näin jo taideteokset netissä. Mieluummin luontopolulle termospullo mukana. Onko tämä keski-ikää?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Sama vika täällä. Muutettiin pari vuotta sitten maalle. Aluksi pelkäsin, että tylsistyisin kuoliaaksi ja alkaisin hetikohta kaivata takaisin kaupunkiin. Vielä mitä! Enää ei voisi vähempää kiinnostaa brunssit, afterworkit, museot ja näyttelyt. Toki ne on kivoja joskus, kuten kesälomalla. Mutta nykyarjessa pidän eniten siitä, että voi vain olla ja vaikka katsella ja kuunnella lintuja. Käydä kävelyllä metsässä ja laittaa keväisin perunoita kasvamaan. Lämmittää takkaa ja kolata lumia. Ikää on 40, se lienee selittävä tekijä. 😄
Sama! 42-v.
Vierailija kirjoitti:
Instagram: @artmariama00
Tässä ilmaiseksi.
(En ole mikään oikea taiteilija, enkä saa apurahoja.)
Mitä pidätte?
Varmaan omassa sarjassaan hienoja, mutta en pidä yleisesti keinotekoisesta tyylistä. Mutta onneksi sain todeta tämän verkkarit jalassa kotisohvalla halpaa kahvia juoden, eikä tarvinnut poistua minnekään!
Ikä on vain tekosyy!
Perjantai-dokkari: Liian vanha faniksi
Katso
10 mindokumenttiuteliasmoniääninen
Heidiä on haukuttu pedofiiliksi ja likaiseksi vanhaksi naiseksi, koska hän fanittaa kuusikymppisenä K-poppia. Fanitus ei Heidin mielestä katso ikää. Ohjaaja Jenna Lahti.
Vierailija kirjoitti:
Ikä on vain tekosyy!
Perjantai-dokkari: Liian vanha faniksi
Katso
10 mindokumenttiuteliasmoniääninen
Heidiä on haukuttu pedofiiliksi ja likaiseksi vanhaksi naiseksi, koska hän fanittaa kuusikymppisenä K-poppia. Fanitus ei Heidin mielestä katso ikää. Ohjaaja Jenna Lahti.
En tuomitse, mutta itsellä meni päinvastoin. "Koronatyhjiö" ei täyttynyt millään uudella, vaan vanhat kiinnostukset jäi kokonaan pois enkä ottanut tilalle uusia. Ei vain kiinnosta. En lähtisi New Yorkiin hakemaan K-popparin kuvalla varustettuja mukeja ikinä.
Entä elokuvissa käynti sitten? Liput kalliita, äänet liian isolla, joutuu katsomaan puoli tuntia mainoksia, kuuntelemaan muiden rapisevia pusseja ja muiden ruoat haisee nenään, joku kuitenkin kömpii sylin yli kesken vessaan, yskii, nauraa, juttelee...
Kotona saa katsoa rauhassa eikä edes maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Entä elokuvissa käynti sitten? Liput kalliita, äänet liian isolla, joutuu katsomaan puoli tuntia mainoksia, kuuntelemaan muiden rapisevia pusseja ja muiden ruoat haisee nenään, joku kuitenkin kömpii sylin yli kesken vessaan, yskii, nauraa, juttelee...
Heh, katsoin elokuvatarjontaa ja ajattelin elokuvan "myöhäistä" loppumisaikaa ja sitä vaivaa, minkä julkisilla kotiin matkustus perjantai-iltana aiheuttaisi. Nyt olen kotona yöpuvussa jo siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, katsoin elokuvatarjontaa ja ajattelin elokuvan "myöhäistä" loppumisaikaa ja sitä vaivaa, minkä julkisilla kotiin matkustus perjantai-iltana aiheuttaisi. Nyt olen kotona yöpuvussa jo siihen aikaan.
Olen astetta säälittävämpi. En voi mennä teatteriinkaan kuin päivänäytöksiin; iltanäytöksen loputtua nukkumaanmenoaikani on jo mennyt (klo 22). Tähän pisteeseen olen taantunut täytettyäni 50.
Täysin sama kokemus, allekirjoitan täysin. Mukavaa kevättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi että luontokin tympii.
Haha. Joskus on kiva käydä näyttelyssä, jotta näkee luonnon toisin. Eero Järnefeltin näyttelyssä on maalauksia turhista yksityiskohdista, kuten pieni pala pellonlaitaa, aita ja puita. Kauneutta voi nähdä missä vain. Kivi voi olla kaunis. Puunrunko kiinnostava, osa runkoa. Aina kaiken ei tarvitse olla suurta ja massiivista, kokonaisuus.
Mjäh. Ei realistinen taide olekaan kiinnostavaa. Luonto lyö sen 1-0. Taide on muutakin kuin luonnon kuvaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen astetta säälittävämpi. En voi mennä teatteriinkaan kuin päivänäytöksiin; iltanäytöksen loputtua nukkumaanmenoaikani on jo mennyt (klo 22). Tähän pisteeseen olen taantunut täytettyäni 50.
Leffa olisi loppunut 20 jälkeen...
Haha, näköjään kevät saa minut liikekannalle. Raahauduin näyttelyyn ja kahville. Vituttaa. Tulin kirjoittamaan tänne, että ei kiinnosta enää ssmat asiat kuin ennen enkä saa mitään irti. Muistin kirjoittaneeni aiemminkin.
Alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Haha, näköjään kevät saa minut liikekannalle. Raahauduin näyttelyyn ja kahville. Vituttaa. Tulin kirjoittamaan tänne, että ei kiinnosta enää ssmat asiat kuin ennen enkä saa mitään irti. Muistin kirjoittaneeni aiemminkin.
Alkuperäinen
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen
Onhan se aina ikävää huomata menettäneensä intohimon ja mielenkiinnon johonkin aiemmin säväyttäneeseen asiaan. Minkäs teet, pakottamalla tulee vain entistäkin huonompi mieli joten ei kannata väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen
Onhan se aina ikävää huomata menettäneensä intohimon ja mielenkiinnon johonkin aiemmin säväyttäneeseen asiaan. Minkäs teet, pakottamalla tulee vain entistäkin huonompi mieli joten ei kannata väkisin.
Näin se menee. Mutta uusiakaan kiinnostuksia ei tunnu löytyvän.
Ensimmäisen maailman ongelmia. Kokeilepa olla kiitollinen, että perustarpeesi ovat niin kylläiseksi tyydytettyjä, että on aikaa miettiä tällaisia asioita.
No en osaa samaistua... ehkä mulla menee niin päin että vasta keski-iässä alan kuluttaan kulttuuria, toivottavasti viimeistään silloin! Olisi mahtavaa käydä muutaman kerran vuodessa taidenäyttelyssä, museossa tai konsertissa. Raha on se este. Olen nuori 25 vuotias joka ei juuri ikinä käy missään, kotona vaan hukkaa aikaa. Onneksi kesä on tulossa <3 Sitten on ihanaa mennä ulos vaikka lukemaan.
Instagram: @artmariama00
Tässä ilmaiseksi.
(En ole mikään oikea taiteilija, enkä saa apurahoja.)
Mitä pidätte?