Milloin hallituksen suunnittelemat muutokset tulevat voimaan?
Se että lukion maksuttomuuttakin muutetaan.
t. lukiolaisen äiti
Kommentit (9)
En tiedä mutta tuo alvin nosto merkkaa sitä että lisään ulkomailta tavaroiden tilaamista entisestään, jopa kiinasta vaikka sitä olen vähän viime vuosina boikotoinut. Kyllä on ihme jos ei suomi nouse!
ALV ainakin tänä vuonna muista en tiedä
Kuules lukiolaisen äiti. Minä jouduin ostamaan kaikki kirjat itse. Tuolloin käytiin aina kurssien alussa porukalla Jamerassa ostamassa käytettyjä kirjoja ja myymässä vanhat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuules lukiolaisen äiti. Minä jouduin ostamaan kaikki kirjat itse. Tuolloin käytiin aina kurssien alussa porukalla Jamerassa ostamassa käytettyjä kirjoja ja myymässä vanhat takaisin.
Kuules, palstanälvijä, tätähän minä en kysynyt.
Olen ostanut omat lukiokirjat aikoinani ja olen ostanut kahden vanhemman lapseni lukiokirjat ja tietokoneet, mutta nyt kun tämä taas säädetään uusiksi ja kuopuksen lukio-opinnot on kesken, minua kiinnostaa nyt vain se, koska tämä uusin muutos tulee voimaan. Jotta tiedän paljonko sössimistä ja ylimääräistä säätöä tämä nyt taas aiheuttaa.
Jos et osaa vastata siihen, pidä pääsi kiinni.
Sanopa se. Repiikö ne nyt käsistä kirjat, lisenssit ja koneet jo ennen syksyn kirjoituksia? Minä en edes alun perin kannattanut koko maksuttomuus-ideaa, koska arvasin että se vain tuo ne sähköiset materiaalit kaikille.
Jouduttiin hankkimaan lukiolaiselle erikoissilmälasit, että hän pystyy opiskelemaan kaiken sähköisellä materiaalilla ja nyt taas sitten säädetään uusiksi kaikki.
Mene www.valtioneuvosto.fi ja katsi kehysriihi tiedonanto 16.4.2024 klo 16.02 sieltä löytyy pdf tietoina leikkaukset ja alkamisajatkin niille. Samoin on tietoa paljonko kerätään rahaa valtiolle. Pdf:ät n. 5 kpl on jutun alaosassa lue ne kaikki.
Ilmeisesti kaksoistutkinnon suorittaneilta lukiolaisilta leikataan etuuksia kun niillä on jo sitten ammattitutkinto. Rinnastetaan myöhemmin aikuisopiskelijoiksi kaiketi?
Tietääkö joku?