Oletteko törmänneet huijareihin Tinderissä?
Minä olen jo ainakin kaksi kertaa vaikka olen ollut Tinderissä vasta vähän yli kuukauden. Ensimmäinen oli Kuopiossa muka asuva naurettavan komea saksalainen Alex. Hän aloitti lähettämällä aika imelän kohteliaisuuden. Kirjoitti pitkän viestin jossa sanoi olevansa liikuttunut vanhoista pariskunnista ja haluavansa itselleen samaa kuin heillä. Kohta viestittely kääntyi aiheeseen kryptovaluutat. Mies kehuskeli omilla sijoituksillaan ja halusi opettaa minua sijoittamaan. Kerroin etten ole kiinnostunut sijoittamisesta. Hetki viestittelyä ja taas kysymys olisinko kiinnostunut kryptovaluuttasijoittamisesta. Vastasin että en ole jonka jälkeen täydellinen ghostaus. Seuraavaksi Oulussa muka asuva hyvännäköinen ja urheilullinen Karma. Romanttista viestiä ja sydänemojeita pukkasi kovasti muttei ollut kuitenkaan kiinnostunut tapaamaan. Tämä heppu laittoi täsmälleen saman viestin vanhoista pareista kuin Alex aiemmin. Siinä vaiheessa aloin miettimään että taitaa olla samaa huijariporukkaa. Ajattelin estää molemmat Whatsapissa. Onko teille muille sattunut samaa?
Kommentit (16)
Pelimiehiin olen törmännyt. En anna numeroani kenellekään tapaamatta.
Hyvä ohje: jos yhtään vaikuttaa huijarilta, on huijari.
Myös sydänemojien määrä alussa = huijari.
Vain itseeni. Laitoin iäksi melkein 10 vuotta vähemmän..
Jep, on ollu vaikka mitä upseeria ja lääkäriä. Yks pösilö esitti olevansa jonkun sortin rakennusalan bisnesmies ja väitti olevansa työmatkalla Hangossa. Sääli vaan et mä tunnen kaupungin hyvin, asun aika lähellä eikä tyyppi osannut vastata oikein tai järkevästi yhteenkään paikkaa koskevaan kysymykseen. Kertoili mm käyneensä illallisella paikassa joka oli mennyt konkurssiin edellisenä syksynä.
Joidenkin kuvat on niin pikselimössöä että selvästi on jonkun nettiprofiilista poimittuja
Minkä ihmeen takia annoit noille huijareille puhelinnumerosi?
Puh.numerolla voi tehdä aika paljon vahinkoa. Ja kun sen vaihtaminenkin on nykypäivänä hankalaa, koska se on niin monessa asiassa kiinni. Esim. pankkitunnuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Puh.numerolla voi tehdä aika paljon vahinkoa. Ja kun sen vaihtaminenkin on nykypäivänä hankalaa, koska se on niin monessa asiassa kiinni. Esim. pankkitunnuksissa.
Myönnän että olin aluksi liian hyväuskoinen. Tästä lähtien vahingosta viisastuneena en anna puhelinnumeroa kenellekään jota en ole tavannut. Minkälaista vahinkoa puhelinnumerolla voi tehdä? Kyselee huolestunut ap.
Onha siellä pikku-huijareita, jotka vaikkapa arvioivat painonsa 10 kg väärin tai liikuntaharrastuksensa väärin.
Luulen, että mullekin tuli tuo saksalainen Alex vastaan täällä Helsingin suunnalla joskus vuos sitten. Oli muka jossain myyntihommissa. Eihän siltä irronnut edes perustietoja, kuten miten kauan on Suomessa jne. Ei oo kyl ainut kryptomies, joka tuli vastaan. Ei tullut treffejä näiden kanssa. Kovin meni vaikeaksi kun olisi pitänyt tavata kasvokkain. Huijareita kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että olin aluksi liian hyväuskoinen. Tästä lähtien vahingosta viisastuneena en anna puhelinnumeroa kenellekään jota en ole tavannut. Minkälaista vahinkoa puhelinnumerolla voi tehdä? Kyselee huolestunut ap.
Esimerkiksi puh.numeroon voi lähettää viruslinkkejä. Numeron voi laittaa julkiseen levitykseen, josta voi seurata kaikenlaista kiusaa. Huijauspuheluita, häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Jep, on ollu vaikka mitä upseeria ja lääkäriä. Yks pösilö esitti olevansa jonkun sortin rakennusalan bisnesmies ja väitti olevansa työmatkalla Hangossa. Sääli vaan et mä tunnen kaupungin hyvin, asun aika lähellä eikä tyyppi osannut vastata oikein tai järkevästi yhteenkään paikkaa koskevaan kysymykseen. Kertoili mm käyneensä illallisella paikassa joka oli mennyt konkurssiin edellisenä syksynä.
Rakennusalan bisnesmies mullekin tullut vastaan. Tämä sankari oli työmatkalla Helsingissä. Yritin aina sopia tapaamisen mahd pian, jotta huijaus paljastuisi. Arvaatte varmaan, että näille huijareille ei tapaamiset käyneet. Olisi pitänyt kirjoitella loputtomiin. Mitäpä hyvännäköinen sosiaalisilla taidoilla (ja omaisuudella) siunattu sinkkumies tinderissä tekisi... Semmoisia yksisarvisia, että revitään käsistä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onha siellä pikku-huijareita, jotka vaikkapa arvioivat painonsa 10 kg väärin tai liikuntaharrastuksensa väärin.
Ja pituuden ja iän jajaja... Ja sitten on varattuja, pelimiehiä, lokkeja, kryptohuijareita... Joo, en jaksanut seuloa sitä kakkaa löytääkseni jotain oikeaa ja rehellistä.
Eihän siellä muita ole kuin huijareita
M45