Miksi H&M rätit ei kelpaa köyhille vaan pitää saada kalliita merkkivaatteita?
Minne on unihtunut vanha viisaus elää omien tulojensa mukaan ja suu säkkiä myöten. Jos ei ole rahaa ostaa kalliita vaatteita niin sitten ostetaan niitä halvempia joihin ne omat rahat riittävät.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että maksetaan tukia voitaisiin myöntää lahjakortteja - toinen S-kauppaan ja sillä saa ostettua pakolliset minimielintarvikkeet ja päivittäistavarat ja toinen H&M ja sillä saa ostettua korkeintaan 20 euron hintaisia vaatteita. Säästyisi rahaa eikä tuensaajien rahankäyttöä tarvitsisi valvoa yhtä tarkkaan.
Tai sitten valtio voisi lähettää jokaiselle kansalaiselle kotiin kuukauden ruoka-, vaate- ja hygieniapaketin. Otetaan kaikilta pois vapaus käyttää rahansa miten haluavat.
Ei sillä, en tarkoittanut tuota yllä olevaa naljailuksi. Kirjoituksesi takana, tai taustalla tai pointtina varmaankin oli se, ttä tukien saajien rahankäytön valvonta on liiallista ja se vie liikaa yhteiskunnan varoja. Se on totta.
Perustulo voisi ratkaista tuon ongelman.
Ei kannata tehdä hätäisiä oletuksia. En ole missään kertonut omaa kantaani perustuloon.
Köyhällä ei ole varaa ostaa pashkaa.
Richspleinaus on niin kuvottavan tyhmää ettei ole hyvä tosikaan, kaikki tarvii erikseen selittää ja vääntää rautalangasta, ilmeisesti raha tekee ajattelusta ihan käsittämättömän laiskaa.
Juupajoo, samalla käsketään ostaa laadukasta (kallista) ja iätöntä, mielellään kotimaista (kallista). Onhan noi pikamuotirätit nyt ilmastontuhojia ja rikki tai nukkavieruiksi menevät samantien.
Vierailija kirjoitti:
Käytän äidiltä perittyjä Marimekon vaatteita jostain 80-luvulta, hyvin on kestänyt.
silloin ne tehtiin kestämään
Erikoista, kommenttini oli poistettu vaikka en edes haukkunut ketään. Haukkujien kommentit saa olla.
Kerroin että osaan korjata omat vatteeni ja kuljen vanhoissa vaatteissa niin kauan kuin kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ostanut uusia vaatteita 30 vuoteen ja suosittelen samaa kaikille nuorille. Teillä on jo vaatteita joten että tarvitse lisää ja uusia.
Mahtaa vaatteissasi olla kivoja hikilaikkuja ja hajuja, hyi.
Vaikka et itse osaakaan pestä pyykkiä vaan mieluummin ostat uudet rytkyt heti tilalle ja heitätö vanhat pois kun vaihdat vaatteita, niin minä sentään osaan itse käyttää pesukonetta ja pestä pyykit. Suosittelen sinuakin opettelemaan pseukoneen käyttöä ja pyykinpesua.
Taas ihan outoja oletuksia.
Vaatteen pitää peittää ja lämmittää. Ei auta kangas, josta näkyy läpi ja menee tuuli läpi.
Pikamuodin kaltaista roskaa ei pitäis tehdä lainkaan.
Köyhällä ei ole varaa ostaa niin huonoa, koska tulee kalliimmaksi ostaa monta huonoa kuin yksi hyvä.
Tuo ihannoimasi ja ehdottamasi perustulo ei toiminut. Sitä kokeiltiin Sipilän hallituskaudella mutta työttömyys ei kadonnut eikä uusia työpaikkoja syntynyt vaikka valittu joukko sai perustuloa. Sysipaskasysteemi moinen tukihimmeli.