Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi H&M rätit ei kelpaa köyhille vaan pitää saada kalliita merkkivaatteita?

Vierailija
16.04.2024 |

Minne on unihtunut vanha viisaus elää omien tulojensa mukaan ja suu säkkiä myöten. Jos ei ole rahaa ostaa kalliita vaatteita niin sitten ostetaan niitä halvempia joihin ne omat rahat riittävät.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Pitää ostaa laatua, joka kestää.

Jos ei ole rahaa maksaa laadusta niin sitten ostetaan halpaa ja eletään omien varojensa mukaisesti. Turhaa kerjätä lisää rahaa ja kuvitella että on oikeus samaan kuin työssäkäyvillä.

Ei sen köyhän kannata vieläkään sitä halpaa ostaa. Säästää sen verran, että saa sen laadukkaamman vaatteen ostettua. Mieluummin on sen muutaman kuukauden ilman uutta paitaa kuin ostaa sen halpispaidan heti ja joutuu ostamaan uuden parin kuukauden päästä.

Vierailija
22/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ostanut uusia vaatteita 30 vuoteen ja suosittelen samaa kaikille nuorille. Teillä on jo vaatteita joten että tarvitse lisää ja uusia.

Mahtaa vaatteissasi olla kivoja hikilaikkuja ja hajuja, hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa vähemmän mutta laadukkaampaa. Laatua voi arvioida vaikka valmistusmaa avulla: Suomi / Eurooppa / Aasia.

Laadukkaita vaatteita voi ostaa myös käytettynä. 

Ympäristökin kiittää 

Vierailija
24/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa maksaa laadusta niin sitten ostetaan halpaa ja eletään omien varojensa mukaisesti. Turhaa kerjätä lisää rahaa ja kuvitella että on oikeus samaan kuin työssäkäyvillä.

Ei sen köyhän kannata vieläkään sitä halpaa ostaa. Säästää sen verran, että saa sen laadukkaamman vaatteen ostettua. Mieluummin on sen muutaman kuukauden ilman uutta paitaa kuin ostaa sen halpispaidan heti ja joutuu ostamaan uuden parin kuukauden päästä.

Jos sillä köyhällä ei ole rahaa niin eipä sillä ole muutakaan baihtoehtoja kuin ostaa valvinta. Sitäpaitsi julkinen alastomuus on laissa kiellettyä, joten ihmisillä on pakollista olla edes jotkut vatteet.

Vierailija
25/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuesta pystyy kerran säästämään niin se kertoo että saa liikaa tukirahoja ja on varaa leikata tuista.

Vierailija
26/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä ei saa tilattua netistä niin kuin ennen. Kun yrität tilata niin tuotteita ei ole, on loppuunmyyty, tuotteita ei alkujaankaan ole vaikka mainostavatkin niitä tai tilaus ei vaan onnistu. Tahalleen siis estetty tilaaminen.

Vierailija
27/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ostanut uusia vaatteita 30 vuoteen ja suosittelen samaa kaikille nuorille. Teillä on jo vaatteita joten että tarvitse lisää ja uusia.

Vaikka et itse osaakaan pestä pyykkiä vaan mieluummin ostat uudet rytkyt heti tilalle ja heitätö vanhat pois kun vaihdat vaatteita, niin minä sentään osaan itse käyttää pesukonetta ja pestä pyykit. Suosittelen sinuakin opettelemaan pseukoneen käyttöä ja pyykinpesua.

Vierailija
28/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuesta pystyy kerran säästämään niin se kertoo että saa liikaa tukirahoja ja on varaa leikata tuista.

Pystyyhän siitä sen halparätin hinnan säästäämään aloittajankin mielestä kun jättää sen ostamatta

Vierailija
29/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteet pelkästään laadun mukaan, en merkin, ja aina käytettynä. Miksi ostaisin H&M:n halvalla ja kehnosta matskusta tehdyn vaatteen, jos saan jonkin laatutuotteen samaan hintaan läheiseltä kirpparilta? Olen kyllä köyhä, mutta jotain rajaa.

Vierailija
30/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä köyhällä ei ole rahaa niin eipä sillä ole muutakaan baihtoehtoja kuin ostaa valvinta. Sitäpaitsi julkinen alastomuus on laissa kiellettyä, joten ihmisillä on pakollista olla edes jotkut vatteet.

Millä sen sun esimerkin köyhä ostaa halvimman vaatteen, jos ei rahalla?

Vierailija
31/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että maksetaan tukia voitaisiin myöntää lahjakortteja - toinen S-kauppaan ja sillä saa ostettua pakolliset minimielintarvikkeet ja päivittäistavarat ja toinen H&M ja sillä saa ostettua korkeintaan 20 euron hintaisia vaatteita. Säästyisi rahaa eikä tuensaajien rahankäyttöä tarvitsisi valvoa yhtä tarkkaan.

Tai sitten valtio voisi lähettää jokaiselle kansalaiselle kotiin kuukauden ruoka-, vaate- ja hygieniapaketin. Otetaan kaikilta pois vapaus käyttää rahansa miten haluavat.

Ei sillä, en tarkoittanut tuota yllä olevaa naljailuksi. Kirjoituksesi takana, tai taustalla tai pointtina varmaankin oli se, ttä tukien saajien rahankäytön valvonta on liiallista ja se vie liikaa yhteiskunnan varoja. Se on totta.

Perustulo voisi ratkaista tuon ongelman.

kaikki saisivat itse päättää miten sen käyttävät ja jos päättävät juoda ne rahat, niin omapa oli päätöksensä. Aikuisen ihmisen pitää osata elää varojensa mukaan ja suunnitella niiden käyttö, tuo malli mahdolistaisi sen. Heille, jotka eivät osaa, niin heille voisi sitten järjestää jonkin sortin avustusmallin, jossa siis avustajana on joko tekoäly tai ihminen, joka perustulopäivänä maksaa tai lukitsee sitten tietyn summan pakollisiin menoihin, joita ihminen ei voisi käyttää muuten kuin ilmoitettuun kohteeseen (näitä ihmisiä siis voisi vaikka olla alkoholistit, bipolaariset ja muut joille rahankäyttö on vaikeaa tai mahdotonta).

Vierailija
32/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska, kuten Ap kirjoitit  H&M:n rätit... Minusta lilmaisusi rätit antaa mielikuva vaatteista, jotka eivät kauaa kestä ovat usein lopulta kalliimpia kuin vähän kalliimmat (merkki)vaatteet. Tietysti on keneltä hyvänsä typeryyttä kuvitella, että vain hinnaltaan kallis merkkivaate olisi automaattisesti laadukkaampi kuin halvempi vaate. Köyhemmän onkin oltava tarkkana mitä ostaa ja hankkii.    

Yliopisto-opiskelija

Anteeksi nyt, mutta miksi ihmeessä sinä kirjoitat viestisi päätteeksi olevasi yliopisto-opiskelija? Olen huomannut saman "allekirjoituksen" täällä ennenkin. Miten yliopisto-opiskelijuutesi liittyy tähän aiheeseen? Kuulostaa typerältä itsetehostukselta. Taidat olla vielä nuori.

Vierailija
33/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole suurituloinen, mutta ostan mielummin harvemmin laatua, kun useammin sekundaa.

Kiinnitän huomiota siihen, että saumat on suoria ja kangas ommeltu suoraan langansuuntaan. Lisäksi vain laadukkaan ja jämäkän tuntuista puuvillaa.

Turha ostaa esim. Hm takki, joka maksaa 70€, mutta on nuhjuinen jo yhden talven jäljiltä. Sen sijaan ostan vaatteet sesongin ulkopuolella -50%-70% hinnoilla.

Saan samalla rahalla paljon laadukkaamman vaatteen.

Pikamuodin ja halpojen rytkyjen ostaminen maksaa köyhälle enemmän.

Vierailija
34/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen tuhlaaja. Minä en Ile ostanut uusia vaatteita 40 vuoteen. Laihtuessani tein kahdesta paidasta kolme.

Vierailija
35/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa olevani köyhä, mutta koskaan en tuhlaa housuin yhtään ylimääräistä senttiä ja ostan vain halvinta. Ihan sama onko halpamaasta vai ei. Jaloissani on synnynnäinen asentovirhe, josta syystä sisäreidet hankautuvat yhteen kävellessä. Tämä merkitsee housuista puhuttaessa sitä, että housut kuluvat nopeast haaroista puhki. En kertakaikkisesti halua maksaa 500 euroa laadukkaista ei-halpamaissa tehdyistä housuista, jos tiedän, että ne kestävät max vuoden käytön. Paljon mieluummin ostan samalla rahalla 10 kappaletta 50 euron housuja.  Aika hyvin osaan arvioida materiaalista sormituntumalla, että onko tarpeeksi laadukas. Niitä löytyy halpamaahouisistakin

Vierailija
36/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. firman vaatteet teetetään ihan järkyttävissä oloissa lapsityövoimalla. 

Siksi en niitä osta. 

Vierailija
37/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikas on psyykkisesti köyhä ja tarvitsee tuekseen kallista merkkivaatteita? Eikö veroparatiisi-Sveitsissä kaikki pukeudu tuulipukuihin? 

Vierailija
38/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et itse osaakaan pestä pyykkiä vaan mieluummin ostat uudet rytkyt heti tilalle ja heitätö vanhat pois kun vaihdat vaatteita, niin minä sentään osaan itse käyttää pesukonetta ja pestä pyykit. Suosittelen sinuakin opettelemaan pseukoneen käyttöä ja pyykinpesua.

Mikä oikeus köyhällä olisi ostaa uusia vaatteita liikkeistä. Hyvin kelpaa kierrätyksestä ostetut H&M ryysyt. Ei meidän rikkaiden sentään tarvitse uusia, käyttämättömiä vaatteita teille kustantaa. Tahrojen päälle voi ommella tai liimata kuvioita, jos ei tahattomia löydy. Vaikka kukkasia, niin näyttää kauniilta.

Vierailija
39/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kirjoitti, että on muutaman kuukauden ilman paitaa! Siis säästää esim 5€/kk ja kulkee toppatakissa ilman paitaa esim 3 kk, jolloin säästössä on 15 € paidan ostoon. Tai kympin paita kahdessa kuukaudessa. Sen kympinkö haluat leikata tuesta ja köyhä jatkaa ilman paitaa toppatakissa?

Vierailija
40/48 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän äidiltä perittyjä Marimekon vaatteita jostain 80-luvulta, hyvin on kestänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä