Vitaliksen käytöstä...?
ulkona kova pakkanen, suojaatko lapsen posket mitenkään? Muistan omasta lapsuudesta vitaliksen, voiskohan sitä laittaa edelleen? vai kannattaako suojata ollenkaan?
Kommentit (7)
Onpa hyvä tietää, minä sipaisin eilen ulkona ollessamme vitalista poskiin ja nenään. Vaunuissa tosin tuskin menee lämpötila edes pakkasen puolelle....hengitysilmakaan.
Muuten vältämme kaikkia voiteisen käyttöä. Ystäväni tuntuu käyttävän kaikkea mahdollista, voiteita, sitten näitä cuplatonta, disflatyliä yms yma. Itse en ole käyttänyt mitään rasvoja ja hyvänä on iho pysynyt.
Tätini sanoi, että puuteria vois laittaa! Mut tosiaan ei kuulemma mitään rasvoja, ne vaan pahentaa..
jotain vedetöntä rasvaa (esim. vitalis) voi laittaa, mutta se pitää laittaa tuntia ennen ulkoilua, että ehtii imeytyä kunnolla. Posken nukka suojaa parhaiten kylmältä.
Näin luki vauva-lehdessä.
Vitalista voi laittaa, kun mä muistaisin, ettei mitään rasvoja, joissa on vettä saa laittaa pakkasella. En kyllä mee vannomaan, muistanko oikein...
on Weleda Babyn ulkoiluvoide. Sitä saa luontaistuotekaupoista, Sokokselta ja netistä esim. Hyvinvoinnin tavaratalosta ja maksaa n. 7¿.
Ko. rasva ei sisällä mineraaliöljyjä (jotka eivät anna ihon hengittää) vaan ainoastaan luonnon kasviöljyjä ja luonnon villarasvaa.
Voidetta on hyvä käyttää esim. aamuisin hyvissä ajoin ennen ulkoilua, että ehtii imeytyä. Ja toki voidetta voi laittaa iltaisinkin, jos posket on kovin kuivat ja kaipaavat rasvaa.
ett voiskohan laittaa ihan tavallista villarasvaa lapsen poskiin, jos jotakin haluaa laittaa? Sillon laitokselta lähtiessä sain rintoihin laitettavaksi purkkiin villarasvaa mukaan...
kunhan mietiskelen...
ei saa laittaa mitään voiteita iholle. näin opetettiin koulussa. lisäävät kosteutta ja paleltumariskiä sitämyöten
t. sh