***HEINAHELISTIMET-alkuviikko***
Kommentit (41)
Mitähän Nekkikselle kuuluu?! Olisi kiva tietää miten säikähdyksestä selvittiin.
Itselläni on ollut kiirusta niin ettei ole ehtinyt kuin lueskella juttuja, tosin päivittäin olen käynyt lukemassa. Kivaa vaihdella kuulumisia :)
Sadetar: Meillä ei täällä kotikaupungissa ole rakenneultraa, mutta neuvolalääkärillä on ja seuraava lääkäriaika on täällä viikolla 25. Eli sinne asti odotellessa. Th sanoi, että silloin voidaan lääkärin kanssa katsella sukupuoltakin :D
Vaippagallup: Ijsje, yhtään ei ole kysymyksesi aikaisessa vaiheessa, kyllä ainakin itsellä on tullut nämä vaippa-asiat mietittyä. Minäkin aion kokeilla kestovaippailua kotioloissa ja sitten kyläilyreissuilla kertiksiä. Niinkuin monet ovat sanoneetkin. Kestovaippayhdistys vuokraa muistaakseni viittä erilaista vaippaa kuukaudeksi hintaan 2 euroa (pantti 10 ¿). Niillä ajattelin hommaa kokeilla miltä tuntuu. Jos saisi vinkkiä että mitkä olisi juuri meille sopivia malleja.
Anoppigallup: Minulla on mukava anoppi, enkä usko että hän niin kovasti haluaa puuttua kasvatukseemme ja vauvanhoitoomme. Kyllä tässä iässä kun 30 pärähtää jo mittariin luottoa muiden ihmisten osalta jo vaatiikin. Eli kyllä varmasti pärjätään ja opetellaan ne jutut mitä ei osata :)
Tavaragallup: Itse olen ostanut ihan muutaman yksittäisen kappaleen bodyja ja puolipotkareita. Ja kartoittanut tavaroita mistä mitäkin sitten hankkii. Mutta vielä mitään suuria määriä ja isoja hankintoja en ole uskaltanut tehdä. Jos tuonne puoleen väliin odottelisi rauhassa.
KolmenEmo: Toivottavasti saan terkaksi tuon Leenan josta mainitsit! Olisi mukavaa saada luotettava ja hyvä terkka. Vaikka kyllähän pääosin tällä alalla työskentelevät sellaisia ovatkin. Itselläni on ainakin tosi hyvät kokemukset äippäpuolen lääkäreistä, kätilöistä ja terveydenhoitajista. Mukavaa olisi synnärillä kyllä treffata, pidetään mielessä! :)
Neeri: En osaa sanoa onko seuraavalla neuvolalääkärikerralla sama mieslääkäri kuin nyt, toivottavasti olisi! Oli niin asiantuntevan oloinen. Itsellänikään ei ole mitään ongelmaa käydä mieslääkärillä, meillä oli lapsettomuuslääkärikin viisikymppinen ihana herrasmies. Samalla tavalla ne naisen anatomian tuntee kuin nainen itsekin :D
Nyt täytyy lähteä töitä kohti, palataan myöhemmin tällä viikolla asiaan. Nyt näin pikaisesti vain. Jee, 15. viikko alkoi tänään!
DreamOne ja nappula rv 14+0
Tultiin juuri 2-vuotiaan kanssa pulkkamäestä ja voi miten innoissaan tuo onkaan vauhdin huumasta ja lumesta.. ihan liikkistä.
Meillä on rakenneultra ja tasan 18 vkolla ja mietinkin että onkohan hiukka liian aikaisin luotettavuuden kannalta mutta en nyt jaksa alkaa sinne soitteleen vaan menen ens viikolla kuten sovittu.
Vointi on ihan hyvä. Hiukka supistuksia täälläkin ja tuo esikon nostelu ei oikein tunnu nyt mukavalta tällä hetkellä. Aika menee näin toka raskaudessa kyllä aivan mahdotonta vauhtia kun vertaa esikon odottamiseen ; silloin odotin aivan täyspäiväisesti enkä oikein muuhun elämään ehtinyt keskittyäkään.. Pian on puolivälin rajapyykki saavutettuna, iikk!
VaippaG: Meilläkin kertikset nyt käytössä mutta tuo kestoilu kyllä kiinnostaisi kovasti jatkossa. Ajattelinkin tässä kevään aikana pongata kestovaippayhdistyksen info/ esittelytilaisuuksia ja mennä tutustumaan.
AnoppiG: Anoppi kun asuu 400km päässä ja 2-3 kertaa vuodessa kun tavataan niin on kiva ihminen mutta tiheämpään annosteltuna .. nej tack..
Nekkis: Toivon minäkin sinulle voimia ja että teillä kaikki jo hyvin.
T. Toivo joka lähtee esikon seuraksi oikoselleen.. rv 17 tasan
eli osastolta kotiutettiin muutama tunti sitten.Tuon edellisen viestin kirjoitin ja nousin holahti veret lattialle asti ja tuli ja tuli lisää,soitin samoiten ambulanssin ja sitten alkoi kivut.Kuskit auttoivat autoon ja pillit soiden minä kivuissa ja itkuissa makasin,matka tuntui taas ihan ikuisuudelta(20km) ja vieressä oleva kysyi supistaako tai ponnistuttaako.Perille päästyämme ultrattiin heti,syke on ja vauva kunnossa,sain tipan,kipulääkettä,supistuksen esto lääkettä ja vuotoa vähentävää.Ultrassa katsoivat ja etsivät paikkaa mikä vuotaa.Ja kuitenkaan tarkasti ei löydetty.Kivut helpottui ja minut työnnettiin osastolle.Siellä makasin omassa huoneessani ja vuotokin huomattavasti väheni,sain nousta tipankanssa omaan vessani ja ripeästi käydä pissillä.Osastolla on vastasyntyneet ja huoneessa maatessani itkun kuullessani purskahdin itsekin itkuun ja toivoen että minäkin tätä vauvaa siellä hoitaisin.sain lisää supistuksenestolääkettä ja vuotoa estävää.Olo helpottui hieman jo kun mieheni tuli vierailemaan ja oli monta tuntia.olin ravinnotta ekaan iltaan ja tipassa yön yli.Aamulla pääsin suihkuun ja maksin toisen päivän ja sain tipan pois ja antoivat veren vuotoon lääkitystä vielä tänä aamuna.Ultrasivat ennen lähtöä vauva vilkas,ei hyytymiä,verta tulee vielä vähän ja nyt sitten tarkkailen lisääntyykö tai tuleeko kipuja jos niin takasin.Istukasta jostain vuotaa,ja lepoa ei mitään fyysistä saa tehdä.
Sain vielä eilen flunssan ja nyt on tosi kurja olo.Menen lepäämään kiitän tsempeistä,toivotaan ettei tilanne taas pahene.Onneksi pienoinen on vahvaa tekoa.
Nekkis 17+4
rakenne ultra on 8 pvä jos ei ennen sitä tule hätää.
Nekkis: Tosi hyvä, että ainakin toistaiseksi kaikki hyvin... Toivotaan, että loppuun asti sujuu hyvin :0).
Meikäläinen täällä painaa duunissa, vaikka lekuri kirjoitti sairaslomaa eilen... Mutta en ehdi olla poissa töistä, kun töitä on taas niin paljon. Tosin näin radiossa se ei ole hyvä juttu, että ääni menee...
Kävin viime to äitiyspolilla ja ultrasivat jälleen. Jotenkin tuntuu hassulta käydä joka neljäs viikko ultrattavana, kun ei ne edes etsi mitään erityistä, kuhan katsovat!! Siksipä en mitenkään erityisesti odota rakenneultraa, kun mulle tästä etiäppäin kaikki ultrat on rakenneultria... Toivon koko sydämestäni, että mitäään hälytävää ei löydy!!!
Eipä nyt muuta, kuin takaisin lähetykseen!
heather, neiti-nessukka 1v5kk ja mötkö 16+5
unohtui..eppu lähettelee potkuillaan terkkuja kaikille pikku kamuille masuihin ympäri suomen!
t.sadetar, eppu ja tyttö03
ahistaa...kirjoitin ylipitkän jutskun ja nyt tää ei voinut pistää sitä tuohon pinoon!!!
En jaksa enää uudestaan kirjoittaa... TYMPII!!!!
pelkkää omaanapaa vaan sit nyt... :0/
huom. neuvola, toiv.kaikki hyvin!
t.sadetar,eppu 14+6 ja tyttö03
" Sääukko" on nyt sitten kunnolla hemmotellut meitä. Mekin oltiin tänään pulkkamäessä ja neiti 1v8kk kiipesi kädestä auttaen ison mäen ylös itse. Ja laitoin yksikseen laskemaan pulkalla alas, tyttöä nauratti alhaalla hurja meno.
Nekkis: Ikävä juttu tuo sairaalareissu. Ja varmaan vaivaa se, että ei löydetty mitään kunnon syytä. Ei auta mennä kuin päivä kerrallaan eteenpäin itse kunkin. Voimia teille!
Liskolisbet taisi kirjoittaa juhla-asun löytymisen vaikeudesta. Meilläkin helmikuun puolessa välissä meno tuttavien häihin ja yritän kuumeisesti miettiä mitä laitaa päälle, kuinka iso masu on jo silloin... Muutama hyvä asu kaapista jo löytyy, toinen ehkä kyllä jo häiden aikaan liian tiukka. Pitää karsia kaikki herkut nyt ruokavaliosta juhliin saakka tai sitten pitää mennä ostoksille paria päivää ennen häitä.
Itselläni on välillä huoli masuasukista, vaikka juuri viikko sitten kuulin sydänäänet. Luulin jo tunteneeni vauvan liikkeitä, mutta nyt en enää niitä tunnekaan, joten ehkäpä ne oli jotain suoliston liikkeitä vain. Seuraava neuvola on vasta 13. helmikuuta ja rakenneultra 23.2, joten täytyy kait vaan rauhoittaa itsensä ja uskoa, että kaikki on hyvin. Mitään epämääräisiä oireita ei ole ollut, tämä on vaan oman pään tepposia.
Taidanpa kohta mennä sohvan kainaloon katsomaan " Greyn anatomiaa" . Tyttökin taisi nukahtaa ihan rauhassa sänkyynsä...
Leppis LA 20.7
Päätin myös kirjoitella muutaman sanan tälläkin viikolla.
Nekkiksestä oli mukava kuulla, että kaikki on hyvin. Kovin ollaan oltu huolissaan koko heiniksen sakki. Nyt pidetään peukkuja, että kaikki jatkuu hyvin. Mutta kyllä varmaan peläytti aika tavalla.
Itselläni kaikki ok. Ihan mukavan pirteenä oon ollu. Koittanu kovin ulkoilla. Äskenkin tulin lenkiltä. Mittari näytti -12 astetta, mutta vaatetta vaan päälle. Ja nyt oon huomannu että tissit meinaa jäätyä, niin oon kietaissu niihin villasen kaulaliinan. Luulin että tää rintatulehdus meininki on vasta imettäessä. Kovasti janottaa ja pissattaa. Joskus jo ajattelen, että oisko jotain virtsatulehdusta, mutta taitaa kuulua tähän " taudin" kuvaan :) Yöllä käyn kerran vessassa ja sitte aamulla on jo kova hätä. Joutuukos muut hyppäämään vessassa? Selkäsärky on pysynyt poissa juuri lenkkeilyllä ja jumpalla.
Vaipoista sen verran, että luultavasti käytän ihan kertakäyttöisiä. Yksi hyvä ystäväni käyttää lapsellaan ainoastaan kestoja ja tekee ne myös itse, että katsotaan saako se mut puhuttua ympäri.
Jokos olette kovin miettineet nimiä? Mulla kyllä sekin asia pyörii mielessä. Pojalle nimi on valmiina, mutta työn on vielä hakusessa. Mulla oli pitkään, jo siis ennen raskauden suunnittelemista tytönkin nimi valmiina, mutta nyt sitä enemmän maistellessani se ei ehkä tunnukaan oikeelta.
Kannattaa muuten aina kun on kirjottanu pitkän viestin kopioida se varmuuden vuoksi. Itse teen aina niin, kun muutaman kerran on mennyt hukkaan.
Terkkuja kaikille. Mukavaa viikkoa!
Taidetaan jo olla loppuviikossa, vaikka alkuviikon pinoon kirjoitellaan. Aika menee niin kamalan nopeasti.
Nekkis: olipa mukava kuulla, että olosuhteisiin nähden kaikki ok. Pidämme kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin.
NimiG: meillä on nimet tytölle ja pojalle valmiina. En kuitenkaan halua päättää mitään ennenkuin masukin näen. Ehkäpä nimi ei vastaakaan tulokasta vaan on jotenkin väärän sorttinen.
Sukupuolen selvitysG: oletteko päättäneet kysyä kumpi tulee? Minä pyörittelen asiaa mielessäni ja juuri nyt tuntuu, että ei sillä väliä. Kahdesta ekasta ei olla kysytty ja kyllä vauva on heti tuntunut ihan omalta, vaikka luulin molemmista, että tyttö tulee ja poikia syntyi. Nyt minusta tulee poika ja miehestä tyttö. Pojalle olisi kaikki jo valmiina. Tyttö taas olisi uusi jännittävä tuttavuus. Kumpi vaan on tervetullut.
Olin eilen pikku2 kanssa lääkärissä. Samalla kun tutkittiin korvia, keuhkoa, kurkkua, labrakokeita ym. Kysyin omalääkäriltä, joka muuten on gynekologian erikoislääkäri, voinko jo tuntea potkuja? Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että erittäin harvoin ennen rv 16 voi liikkeita tuntea, vaikka olis 3. raskaus. No tarvii vaan uskoa, että suolet siellä kiemurtelee. Kahden viikon päästä keskittyn taas kuuntelemaan.
Mukavaa viikon jatkoa. Ihanaa, et kohta on taas viikonloppu.
Vompatti rv 13+6 sekä pojat 03&05
Miten mä en muka ikinä ennätä kirjoitella tänne..?? No, ehkä sitten kesää kohti minäkin aktivoidun, kun ainakin mammalomalla pitäisi(!) olla enemmän aikaa kirjoitella..
Nekkis: ihanaa kuulla, että pelottavasta tilanteesta huolimatta kaikki on ok! Nyt sitten vaan yrität ottaa mahdollisimman rennosti ja lepäilet. Me kaikki varmasti toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin ja vauva syntyy kesällä hyvissä voimin!
AnoppiG: Minullakin on hyvät välit anoppiin, enkä usko, että hän yrittää puuttua lastemme kasvatukseen tai hoitoon sen kummemmin. Ja meis on kyllä melko nopeasti pistämässä anoppia ruotuun, jos alkaa ohjeita tippua liiaksi! :o) Ja kun tosiaan tulossa on toinen lapsi, niin en usko, että anoppi huolehtii tällä kertaa senkään vertaa kuin ensimmäisellä kerralla..
TavaraG: Uudelle tulokkaalle en ole ostanut vielä mitään, kun pojan tavarat on niin hyvässä kunnossa ja kaikki isommat ostokset (vaunut, turvakaukalo yms.) on jo valmiina. Jotain vaatteita ja muuta pikkutavaraa tulee varmasti hankittua sitten jossain vaiheessa.
VaippaG: esikoisella on käytetty pelkästään kertiksiä. Odotusaikana mietin kestojakin, mutta niin se vaan jäi..Nyt olen ajatellut, että haluaisin käyttää molempia.. Täytyisi vaan alkaa ottamaan selvää kestoista ja alkaa hiljalleen ostamaan/tekemään vaippoja, ettei sitten kerralla tarvitse kaikkea hommata.
NimiG: tytölle meillä on yksi nimiyhdistelmä valmiina (pojan yhdistelmä kun meni esikoiselle). Täytyy varmaan alkaa selailla kalenteria ja etsiä nimi pojallekin. Nimi kyllä päätetään lopullisesti vasta siinä vaiheessa, kun pikkuinen on syntynyt ja nähdään, onko hän mietityn nimen näköinen.
Sukupuolen selvitysG: esikoisesta tiedettiin, että poika on tulossa. Nyt ei olla itse asiassa edes keskusteltu, että halutaanko tietää..Itse olen ainakin tällä hetkellä kallistumassa siihen suuntaan, että haluan säilyttää jännityksen synnytykseen asti.
Taisi joku kirjoittaakin, että toisen lapsen odotus menee huomattavasti nopeampaa kuin esikoisen! Esikoisesta muistin joka päivä tarkalleen raskausviikot ja päivät, nyt täytyy välillä oikein miettiä, että millä viikoilla mennään.. Muistan myös, että esikoista odottaessa miehen kanssa tuskailtiin monet kerrat, kun tuntui, ettei viikot etene..No hups, huomenna alkaakin jo 17. raskausviikko, minne ne viikot oikein katos??
Omaa napaa: Mulla on vihdoinkin alkanut pahoinvointi helpottamaan. Nyt on vaan sitten tullut riesaksi sairastelu..Tälläkin hetkellä olen flunssassa, mutta yritän sinnitellä töissä, kun en millään kehtaisi jäädä sairaslomalle.. Viime viikon olin perjantaita lukuunottamatta pois töistä, kun pojalla oli paha flunssa korvatulehduksen kera. Jotenkin poden huonoa omaatuntoa sairastelun vuoksi, vaikka en kuitenkaan itse voi sille oikein mitään..
Mulla on ollut pientä veristä vuotoa useampaan otteeseen ja lääkärissäkin kävin vuotojen vuoksi. Mitään tulehdusta tai muuta syytä vuodoille ei löytynyt, lääkäri vain totesi, että kohdunsuulta vuoto on peräisin, eikä siitä ole syytä huolestua jos vuoto pysyy melko pienenä eikä ole kipuja..Kurjaahan tuo on, mutta pitää vaan toivoa parasta!
Nyt takaisin töiden pariin!
Piipikkä ja pikkuinen rv 15+6
hengitys salpaantuu vieläkin ja iltaa odotetaan neidin kanssa jälleen innolla!
Oltiin illal siis siel disney on ica ihanat prinsessat jää show:ssa. Ja oli oikeesti aivan taivaallinen kokemus :O)
Meillä neiti jaksoi tosi hienosti ja innostuneesti, mutta ympärillä oli lapsia jotka eivät tunteneet satuja niin olivat tylsistyneet et mikä toi on kuka toi on, miks tekee noin.. Satuinahan siel: Aladin, Ariel, Mulan, Ruusunen, Tuhkimo, Belle ja Lumikki.
Lapset selkeesti odotti vain tuhkimoa (ja se siis 2h näytöksen viimeinen) tai sit tuhkimoa kun tunsivat vaan nämä kaksi satua ennestään.
Mutta puku loisto oli taivaallista, lavastus, äänet..henkeä salpaavaa!!! Iiiks!
Itse vaan olin hämmästynyt et en nähnyt yhdelläkään muulla lapsella prinsessa pukua päällä :( Meil neidil oli ruususen mekko, kruunu ja taikasauva ja pitkä mokkainen takki jossa karvasomisteita saumois ja sai ihasteluja monelta aikuiselta, kyllä äidin sydäntä lämmittä kuulla et prinsessa tullut katsomaan prinsessoja, hihiii
Ja se disneyn " kauppa" minkä tuoneet areenalle niin oli musta pettymys... siel oli barbeja mitä saa täältäkin tuhkimo, lumikki jne.. hamoina. Pehmoleluja, yöks pöykasoja ja sit vaatepolitiikka tosi surkea: yökkäri mikä musta ruman mallinen, farkkutakki suoraan -80 luvun mallistoa ja sit lippis mikä hankkijan lippiksen mallinen, tylsiä siis. Ja sit sellaisia tuhkimokeppejä missä valovilkkui..eli krääsää ;)
Meil neiti ei edes halunnut mitään ostaa, oli et en haluu mitään, ei mitään kivaa... hyvä hyvä, äiti säästyi krääsän ostolta. Olin haaveillut saavani neidille pihalle jonkun ihanan vaal.pun takin prinsessojen kuvilla mut turhaan, pyh!
Kannattaa varata omia herkkuja matkaan koska väliaika on vartin ja siinä ei kerkee hirveesti jonotella hakee juomia kun tuhannet muutkin haluu ostaa tai naposteltavaa. Vinkiksi vaan ;)
Areenalla ei sit ole kylmä vaan samanlainen lämpö kuin kotona niin sanotusti, eri asia tietty siel hallin käytävil tulles, mut itse istuin näytöksen 3/4 hihainen paita päällä ja farkut, lapset oli pitkähihainen trikoopaita, sukkikset ja se ruususen mekko. Ja kylmä ei tullut.
Olikohan siinä tiivistettynä infoa :)
Odottaen iltaa ja uudelleen pääsyä Tuhkimon juhliin :O)
Otin kamalasti valokuvia ja kuvasinkin vaikka siel sanottiin ettei saa, hihiii. Siis videokamerala kuvata, mut tavallisella sai.
Sorry, oli vaan tätä omaa napaa, mut ajattelin laittaa kun menijöitä sinne on niin vähän minun mielestä tietoa..toki kaikil kaikesta omat käsitykset ja näkemykset :)
Tässä muutama kurkistus meidän tanssijaisiin..liikoja paljastamatta ;)
http://img216.imageshack.us/my.php?image=cimg74745ef.jpg
http://img151.imageshack.us/my.php?image=cimg74758zq.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=cimg74879ue.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?image=cimg74970kp.jpg
Onnellinen odottaja : 16+4 ja lapsukaiset.
ihanii prinsessoja liskolisbetillä :) kumpa iteki pääsis joskus noita katsomaan mut maalta ku ei niin vai lähdetä...
Nekkis: ikävää kuulla vuodoista, toivotaan et tää oli viimeinen sairaalareissu (ennen heinäkuuta) tarrasukkia vauvalle et pysyy kyydissä.
jennu: mokkapalat on ihan se perinteinen leivonnainen, tais olla keittokirjassa kookospalat nimellä.. sitä mihin tulee päälle tomusokeri,kahvi+rasva-kuorrute eli himottavan epäterveellistä ja tosi makeaa... :)
tavara.. eilen pyörittiin miehen kanssa kaupungilla, aikaa kuluttamassa ja vauvan vaatteitahan siel tuli hipelöityä.. yhet potkuhousut jo ostettiinki, semmoset nallepuh, v.siniset mut menee tytölleki.. on ne mokomat vaan aika kalliita.. norm.hinta melkeen 10 e.. eipä niitä hirveesti viitsi ostella, jos meinaan sen äitiyspakkauksen ottaa..
anoppi.. mä kerroin just anopille et ostin potkuhousut, se siihen et " hyvä nyt mäkin voin alkaa ostaa sille vaatteita" ... hmp ihan kiva mut miten mun ja anopin vaatemaku kohtaa? se ostaa varmaan ihan kamalia riepuja.. vauvaparka.. ja meille ku ei tota roinaa liiemmin mahdu.. säilytystilat nolla.
vointi: flunssa alkaa olla ohi.. vihdoin. Tiistaina meinasin taas töissä pökrätä.. tai jotain.. yhtäkkiä vaan silmät meni sumeeksi ja naamast katosi väri.. pastilli autto, ehkä jotain sokerijuttuja.. se oli jo 3. kerta eikä tuu ku aamuvuorossa siinä tunti töihin tulon jälkeen.. outoa , pitänee neuvolassa ottaa puheeksi.
aamulla makasin mahallani ja sitä ku pöyrähdin selälle nii hurja appelsiininmuotoinen pallo pompotti navan alapuolella... kohtu ilmeisesti... hassunnäköinen..
iloista loppuviikkoa heinikset!
millaste ja " napsu" 14+2
Kiva lueskella teidän kaikkien kuulumisia.
Nekkis: Tsemppiä sinulle. Ja muistathan levätä ja rentoutua...Kotona ollessa ainakin itsellä ne tekemättömät kotityöt tahtoo viedä voiton vaikka tietää että NYT olisi se kullanarvoinen hetki jolloin voisi viimeinkin vain levätä. Koeta pitää huolta itsestäsi.
Me muutettiin jokin aika sitten uuteen asuntoon ja vaikka tiedän että olisi hyväksi nukkua ja levätäkin, niin monena yönä kantelin raskaita muuttolaatikoita ja siivosin vielä kahden aikaan aamuyöstä. Aamulla oli sitten takkuista herätä töihin. Ja olokin oli erittäin kehno, kuin pahassa krapulassa.
AnoppiG: Mun anoppi on ihan mukava ja positiivinen ihminen, mutta todella omapäinen ja ns. besser-wisser varsinkin lapsenhoitoasioissa. Välillä ärsyttää että hän ei osaa kunnioittaa lapsen äidin - eli minun - toivetta siitä mitä lapseni saa tehdä ja mitä ei saa tehdä / millaiset asiat ovat liian vaarallisia lapselle jne.
VaippaG: Esikoisella käytettiin kertiksiä ja niin varmaan tulevalla vauvallakin. En olisi jaksanut ylimääräistä pyykkirumbaa.
NimiG: Esikoisen kohdalla nimi oli mietittynä jo raskauden alussa, mutta nyt ei ole ennakkosuosikkia.
Sukupuolen selvitysG: Aiotaan kysyä sukupuolta rakenneultrassa. Ja ultraa odotellaan nyt malttamattomana.
Omaa napaa: Sormukset ei mahdu sormiin joka aamu, eli hiukkasen on turvotusta. Esikoisella on uhmaiän ilot meneillään. Työnteko ei maistu ja muutenkin mieli on maassa. Kiireinen elämänrytmi väsyttää. Olisin kyllä loman tarpeessa...
Nyt takaisin töiden pariin...plääh.
Vauva77 rv 15+1
No jos nyt paremmalla onnella ja kopioinnin ihmellä saisin tämän viestin näkymään...
Nekkis: Kyllä tuommoinen on pelottavaa ja varm.kovin ahdistavaa.. Toivottavasti siun nyt kuitenkaan tarvitse puolta vuotta sängynpohjalla viettää, mutta mitähän me emme oman kultamme eteen tekisi!Voimia sinulle ja pienelle!
liskobeth: Aivan ihanalta kuulostaa tuo teidän jääshownne!
Ajattelin kysellä että onkos se sun kaverisi vielä halukas haastattelemaan graduunsa minua?
beebebeebe : Mulla kanssa tuntuu että koko ajan saa juosta vessassa.
Vompatti2: No siitähän ei voi tietää todella vielä että onko ne alamasun liikkeet vauvan aiheuttamia vai suolen ilmaa, mutta kyllä jos on herkkä kuuntelemaan itseään voi myös tuntea vauvan liikkeet..johon myös vaikuttaa monet asiat...
piipikkä: toivottavasti vuotelusi eivät ole vakavaa, ja luultavasti eivät olekkaan...Tod.monella niitä tuntuu olevan raskauden aikana!
millaste: Tuo pallo tuolla alamasussa, on tuttu juttu... Mutta eikö olekkin aika veikeen näköinen!!! :0)
vaippag. ekan kanssa käytettin pelkästään kertakäyttöisiä, nyt ajattelin muutamat kestotkin ostaa...
anoooppig: Oikein kiva ja lapsirakas anooppi löytyy!
nimig. Tytölle ehkä löytyisi, mutta poijalle ei vielä ole löytynyt oikeen mieluista nimi yhdistelmää!
sukupuolen selv.g: HAluaisin tietää ja kysynkin jo rakenneultrassa, mutta eihän se aina ole 100%.
tavarag. No tilasin netistä yhdet kelt.potkarit, ja starttipaketin(valk.beige)56cm vaatteita. Muuten meillä taitaa hyvin ollakkin tuo vaatepolitiikka..ainiin eilen ostin alesta fredrikssonin aivan yli söpön beigen lyhytkarvaisen pörröpipon pienelle... norm.31,90e-->nyt 10e.
Itkuhälyt/radiopuhelimet pitää ostaa, mut muuten onkaukalot ja vaunut hyvät!
Huom.ensi synnyttäjät... Äitiyspakkauksessa on 60cm--->vaatteet, eli kannattaa itse hankkia jo muutamia 50cm-> olevia vaatteita pienelle...Ei hirveesti, koska pienoinen kasvaa nopiaan, mutta sen verran että alussa pärjää!
on:meillä oli neukka tänään..Kaikki hyvin,vauvan syke tasainen ja kovaa humputti 150kieppeillä/min.Neuvolatätiä nauratti kun kokoajan sen sykkeen seassa kuului humpsahduksia ja muuta epämääräistä että taitaa olla pienellä aamujumpat menossa, kun niin paljon siellä liikkui! Hempat oli nousseet 141-->150. Veren paine oli hiukan noussut(oiskohan turkkareilla vaikutusta asiaan?) 70/130. Neuvolatäti paineli kohtua ja otti sen niinkuin käsiensä väliin.. Sanoi että hyvin löytää...
Rakenneultra on sitten 1.3 rv silloin tasan 20 ja seuraava neukka on 22.2 rv 19.
Mutta voikaa hyvin heinikset ja nekkiselle vielä erikois terveiset että kaikki menisi hyvin!
t.sadetar, eppu 15+0 ja tyttö03
Täällä kans kovasti haluttais mennä sinne disney on ice näytökseen ja pari viikkoo sitten kävinkin kattelee lippuja, mitä silloin oli jäljellä vielä ihan hyvin ja nyt ei sit ollenkaan. Et jos joku ei pääse niin olisin innokas ostamaan viiskin lippua sinne!
Eilen olin neuvolassa ja kaikki oli ihan ok siellä. Sydänäänet kuului ja niitä viuhahteluita kun vauva liikkui. Kyllä tuli helpottunu olo. Miten sitä onnistuu stressaamaan joka raskaudessa aina enemmän ja enemmän sitä vauvan vointia. Hemppa oli noussu 108:sta 125. Mikä on hyvä ja ihan perusvitamiineja popsien ja en tiiä et onko se jokapäiväisen yrjöilyn lopettaminen myös auttanut.
Nekkis: Onneksi kaikki on hyvin vauvalla! Toivottavasti noi vuodotkin loppuu ja muistathan jaksaa lepäillä nyt!
Neeri: En ole saanut vauvan liikkeistä vielä varmuutta, että olen pistänyt ne tuntemukset nyt ihan suoliston kuplinnaksi ovat vaan tulleet jotenkin sopivasti silloin kun oon vartavasten pysähtynyt kuuntelee et tuntuuko mitään. Juttelin asiasta kyllä neuvolassa ja sanoi et voi se olla mahdollista jos vauva just silloin en heittäny jotain supervolttii niin tuntee jo ja just näin satunnaisesti. Et oon liikkeiden suhteen odottavalla linjalla vielä.
Jennu: Mullakin alkoi noi suonenveto tuntemukset jokunen viikko sitten ja aloin heti popsii magnesiumia. Suonenvedot on kyllä vihoviimeisintä mihin yöllä tahtoo herätä. Toi pillereiden popsiminen auttoi mulla ainakin tosi nopeesti.
Heather: Saako udella missä radiossa olet töissä ja ihan livenäkö lähetyksissä? Aika mielenkiintoinen työ kyllä. Koetahan nyt kuitenkin levätä jos sulle saikkua on annettu!
Nimiä ei olla mietitty vielä tälle vauvalle. Edellisistä odotuksista on kyllä jotain jäänyt varastoon, et aletaan kaivelee niitä sit lähempänä loppua esiin ja miettimään.
Aiemmissa raskauksissa ei olla kyselty sukupuolta etukäteen, tosin ultrassa olen aina yrittänyt kurkkia mut ovat olleet siveitä ja jalat ristissä nää meitin vauvat. Et siis synnytyssalissa on vasta selvinnyt. Nyt mua kyllä haluttais tietää ihan sen takia et uudet vaunut täytyy ostaa sit kesällä viimeistään ja jos tää ois tyttö, niin varmaan semmoiset vaaleanpunaista sisältävät tarttuis mukaan (mulla toi vaaleenpunainen väri uppoo nykyään tosi hyvin), mut jos tulokas on poika niin en välttämättä ehkä (pitää nyt vielä miettiä) osta sit niitä vaaleanpunaisia vaunuja vaan jotkut uniseksymmät sit.
Muuten hankintalistalla on sit vauvankaukalo, mikä ollaan ostettu aina käytettynä ja myyty heti puolenvuoden jälkeen sit pois kun sillä on niin lyhyt se käyttöikä. Muut isompien istuimet ollaan sit ostettu aina uusina kun se käyttöikäkin on niillä pitkä. Kaikki muut tavarat löytyykin jo entuudestaan noiden kolmen jäljiltä. Jotain pientä uutta tulee varmaan ostettua sitten kun vauva on syntyny kuitenkin.
Eipä muuten kummempia. Hyviä vointeja kaikille!
annim ja pallero 15+6
Pienempi tuolla jo sangyssa huhuilee, niin koitan nyt vaan akkia raapustaa omaa napaa.
Tanaan oli siis rakenneultra ja kaikki oli siella hyvin! Pikkuinen oli taysin viikkoja vastaava ja kaikki rakenteet naytti hyvalta. Pari kertaa siella paasi aitilta onnenkyyneleita =) Laakari ultras n. 20 minuuttia ja tuntu olevan huolellinen. Naytti meille myos patkan 3D:lla, milla nakyi tosi hyvin kasvot, kadet ym. ja siitta saatiin pari kuvaakin =) Tossa 3D osuudessa kylla paasi itku, niin selvasti pikkuisen siina nakee =) Sanoin etten halua sukupuolta tietaa, ei olla aiemmistakaan kysytty ja han vaan sanoi etta se on taysin mun oma valinta.. kysyin sit jalkeenpain ihan mielenkiinnosta et nakiko kumpi oli ja han sano vaan et jos haluaisin tietaa niin han pystyisi sen kylla niilla laitteilla selvittaan.
Tulikin yhtakkia mieleen juttu kuopuksen ultraajasta.. han sanoi, etta kerran on vahingossa kertonut vanhemmille sukupuolen, epasuorasti tosin.. Han oli sanonut jotakin vanhemmille lapsen munasarjoista jotka nakyi ultratessa, joten tuosta nyt on aika helppo paatella kumpi sielta oli tulossa =)
Anyway, nyt taytyy rientaa laittaan valipalaa lapsille. Nekkikselle viela onnittelut hyvista uutisista vaikka tilanne varmaan edelleenkin on pelottava eika varmaan sataprosenttisen ohi. Toivottavasti noi vuodot jais nyt jo vallan ja voisit rentoutua valilla. Onneksi kuitenkin vauvalla nayttaisi kaikki olevan hyvin!
Ja liskolisbet, kuulostipas kivalta teian ilta ja kiitos valipala vinkista!! Tota lampotilaa olin kanssa miettinyt, kun meiankin tytto meinaa laittaa prinsessamekon paalle. Meille muut prinsessat on tuttuja, paitsi toi Mulan.. taytyykin kattoo jos jossain prinsessakirjassa olis siittakin jotain. Mein pienempi tytto (1v5kk) sanoo kaikista prinsessoista " BEUL" =Belle meilla kun puhutaan englantiakin, niin Bellekin tulee englannix.. Hanen mielesta ne kaikki on vaan Beul =)
Neeri ja nuppuinen 17+4
Mukava oli lueskella kaikkien kuulumisia ja kuulla, että nekkiksellä on sisukas vauva masussa, joka ei hevillä hätkähdä..
Työntäyteinen viikko meneilllään, lapset kipeenä ja itsekin olen todella kipeä (varmaan poskiontelontulehdus) selkä vaan vaivaa, kirjoitan nyt hyvin pikaisesti tällaisen itsekeskeisen viestin. Istun pidempään koneelle sitten kun selkä kestää ja on aikaa.. KOhta kun täytyis töihin lähteä..
sukupuolig: aiotaan kysyä ekan kerran! Menen erittäin kokeneelle lääkärille 4 d ultraan rv 22 ja toivon, että voin luottaa hänen näkemisiin.. Ihan käytännön syistä kysyn, tietää minkä väristä vaatetta rupee pesemään sitten vikoilla viikoilla.. :0)
tavarag: tavaraa on ennestään, esikoiselle silloin 6 v sitten ostettiin Brion yhdistelmät ja ovat ihan moitteettomat edelleen, vaatetta riittää vauva-armeijalle ;0) vaavisängyn aion vuokrata ekoiksi kuukausiksi, kun sitä on näppärä siirrellä ja on selälle ystävällinen.. Vanha ikean pinnasänky hajos, joten pinnasänky hankitaan, samoin syöttötuoli sit joskus (kesti 3 lasta..) ja ihanaa.. vihdoinkin saan hankkia uudet PegPeregot matkarattaiksi :0) Myös kaukalon uudistamista on ajateltu, sellainen Gracon autobaby ois tosi kätevä, kun vois vaan " heittää " kaukalon paikalleen.. ainoa mutta, on se, että meillä on ihan hyvä Britaxin kaukalo ja noi vanhat kaukalot on ihanan kevyitä uusiin verrattuna. Saa olla melkoinen haba sit, kun vauva on 8kk ja kaukalokin painaa jo valmiiksi kauheesti..
Juu, nyt täytyy viilettää suihkuun.. (en paljoa kyllä viiletä tällä selällä, pikemminkin könkkään;0)
KolmenEmo vauva masussa rv 16+2 ja eilen tuntui eka kunnon potku :0)
kirjoittelen kirjaston koneelta joten lyhyt viesti vain.
Nekkis: olipa helpottavaa kuulla, että vielä vauva sinnikkäästi siellä pyörii. Toivotaan nyt että vuoto lakkaa ja saatte huokaista helpotuksesta.
Oma: hiiva vaiva jatkuu ja hainkin siihen uuden lääkekuurin eilen. Tämä selvästikin paremmin tuntuu (ehkä) tehoavan sillä tänään on ulos tullut runsaasti valkovuotoa. Kun vaan saisi sen ohi, niin voisi taas keskittyä muihin juttuihin.
Huomenna lähdetäänkin Tallinnaan katsomaan siskolle hääpukua. Kivaa päästä vähän muihin maisemiin:)
t.jennu ja pikkuinen 16+6
ihan pikaisesti vain kun pitää lähteä kaupungille ja kouluun.
olisi ihana vähän harjoitella, jonkun pienen vauvan kanssa, kun oman lapsen vauva-ajasta on jo aikaa. Just jännittää tuo niskan varominen, että miten sitä muistaa. Meillä kun Aarolla oli tosi jämerät otteet jo alussa eikä niskaa kauan tarvinnut niin varoa, kun se itse rupesi pitämään päätä. Tai sitten aika kultaa muistot, mutta jotenkin se oli tosi jäntevä vauva.
Mä edelleen kärvistelen täällä. Pakko soittaa uudestaan tänään neuvolaan, kun ei nämä oireet tunnu häviävän vaikka tuon lääkityksen sainkin. Toivottavasti ei vaikuta vahingollisesti vauvaan tämä hiiva mitenkään.
Muuten olo on ihan hyvä, tosin toissayönä alkoi tuntua jalassa vihmontaa eli suonenvedot lähestyvät. Kärsin niistä ekassa raskaudessa kunnes aloin syömään magnesiumia. Täytyykin muistaa käydä apteekista hakemassa sitä. On inhottavaa yöllä herätä suonenvetoon.
mutta nyt pitää mennä.
t.jennu ja pikkuinen rv 16+5