Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINAHELISTIMET-alkuviikko***

22.01.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9364063&p=2&tmode=1&smode…

tossa loppuviikon keskustelut, jos vaan onnistu. Olipas hiljanen viikonloppu taalla. No ei se mitaan, turistaan nyt sit senkin edesta =) Eli kaikki kertomaan viikonlopun kuulumisia, hop-hop!! =)

Sushi: Voi kurjaa, kun sua viela pahoinvointi kiusaa!! Toivottavasti nyt ei jatkuis niin pitkaan kun aiemmin.

Annim: Kylla nuo muidenkin vauva uutiset saa herkistymaan ja itku tulee silmaan =) Voi ei, jos ne kaikki mammahousut on niita pillimalleja, oon meinaan jostain muualtakin sivusilmalla huomannut valitusta siitta. Ma taidan sit ostella pelkkia hameita, mulle kun ei oikein istu noi pillit =/ Onnex mulla on kylla aika monet odotushousut jo ennestaan, jos niilla parjais. Toivottavasti loydat jotain kivaa!

Edna: Eipa taalla aiemmin kai kauheen vilkasta keskustelua ollutkaan, viime aikoina vahan piristynyt.

Kenellas on ultria, neuvolakaynteja tms. talla viikolla?

Meilla viikonloppu meni ihan omassa rauhassa kotona. Ihanaa kun on vihdoin talvi!! Oltiin lasten kanssa laskemassa makea ja uimassa, eipa kai muuta oikein tehty.

Masussa potkut voimistuu ja ajottuu paljon iltaan.. ehka tosin johtuu siitta et sillon oon enempi paikallaan. En tiia onko vauvalla tassa vaiheessa mitaan uni-valve rytmia viela? Paljon liikkeita tuntuu istualtaan. Huomenna on neuvola, mut eipa kait siel mitaan erikoista tehda. Sydanaania on tietty kiva paasta kuunteleen, viimeks kuulu niin huonosti.

N. ja nuppuinen 17+1 Wow, taas ollaan uudella viikolla!

Vierailija
2/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuuluu erittäin huonoa nyt.Eilen vuoti verta ja menin ambulanssilla sairaalaan,ultrattiin vauva ok ja sanoi että istukka painaa kohdunsuuta ja reuna vuotaa.kaikki oli kiinni eikä kipuja.

Sanottiin että takaisin jos koskee,vuotaa enempi tai jatkuu..ja yön jäljiltä side ihan läpimärkä kirkkaasta verestä ja kipuilua alavatsalla.Kohta lähden uudelleeen näytille..ei voi olla totta,siskollani menehtyi vasta viimekeväänä vauva ja nyt ei lupaavalta näytä tämäkään.

Erittäin itkuinen ja huolissaan oleva Nekkis rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa kuulla! Varmasti hirvittävän pelottavat fiilikset sinulla nyt! Toivotaan parasta ja mikäli istukka vain vuotaa, niin sehän ei välttämättä tarkoita aina pahinta.

Voimia sinulle ja pikkuiselle! Tulehan heti kertomaan miten kävi!

DreamOne rv 13+5

Vierailija
4/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekkis sinulle. Ymmärrän huolesi, noilla viikoilla ei todellakaan haluaisi enää mitään yllätyksiä! Istukan vuotaminen ei kai ole ihan tavatonta ja monesti se saattaa loppua itsekseen.

Lueskelin netistä tietoa ja siellä oli tosi monta tapausta, jossa istukka on alkanut rajustikin vuotaa mutta on sitte tyrehtynyt, mm:

" Mulla alkoi 12+3 aivan kamala vuoto. Ultrassa todettiin elävä, virkeä sikiö ja sanoivat, että istukka vuotaa. Lepoon määräsivät ja viikon aikana vuoto hävisi. Vieläkin ultrassa näkyy kalvojen ulkopuolella hyytymää, mut ei pitäis vaikuttaa synnytykseen. Olin itse ihan varma, ettei tämä raskaus jatku, mut kuinka ollakaan nyt rv 30+6."

Paljon tsemppiä ja voimia. Toivotaan, että vuoto lakkaa ja kaikki korjaantuu.

sushi

Vierailija
5/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua supistelee, ei tunnu kivalle. Sunnuntaiaamuna ekat ja nyt on tänään tuntunu myös. Kaipa se streptokokki on taas aktivoitunut, voi vitja!Vielä 7 pakollista työvuoroa ois, joista ois pakko selvitä, sit on aivan sama vaikka joutus saikulle, paitsi en käsitä, miten aika kuluu.

Nyt tää ei anna mun kurkata muita juttuja, mut yritän muistella.

Neeri: Tuntuu, et sä olet jo niin pitkällä, vaikka samalle kuulle saat vauvelin (kateellisena). Nyt tuntuu nää viikot pitkiltä, kun potkujakaan ei vielä tunnu, ja sulla jo täysillä vipeltää...

Uskoa ja toivoa sinulle, jolla alkanu vuotamaan! Toivomme varmasti kaikki sinulle parasta. Pidä mielessä, että monellahan vuotaa, mutta kuitenkin lopulta käy hyvin! Mut tiedän, et se huolettaa ja säikäyttää, itsekin olen kerran joutunut käymää tarkistuksella kyseisen asian vuoksi ja silloin minulla oli eteisistukka, joka nousi kohdun kasvaessa ylemmäs.

Oikeestaan ei muuta, kohta pitää lähtee töihin,huoh!

" Maiju rv 13+5"

Vierailija
6/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhui...on taas viikonloppu takana ja uusi viikko edessä...

nekkis: Hui... Kyllä varmasti pelottaa, kyllä jo näillä viikoilla kun me ollaan ollaan jo aika tuudittautuneita siihen että kaikki meni suunnilleen hyvin loppuun asti. Toivottavasti ei ole vaarallista..Se istukka tosiaan jos sijaitsee kohdunsuulla, vuotaa kuulemma todella helposti.Toivottavasti vuoto lakkaa ja kaikki menisi hyvin! d (.) b(pidän peukkuja puolestanne nekkis ja vauva)

maieli: Mullakin tuntuu kuin välillä supistelisi... Ei se varmaan tavatonta ole... Kunhan ei vaan kipeeksi muutu!

neeri: MEillä on torstaina neuvola ja siellä sitten sovitaan se rakenneultra aika..

Miten teillä muilla, mille rv teillä on sovittu rakenneultra?

Kamala väsymys painaa...tuntuu ettei mikää määrä riitä unta!

No kirjoitelkaahan yhtä ahkersti kuin viimekin viikolla... :0)

Aurinkoa päiväänne!

t.sadetar, eppuli 14+4 ja tyttö03 ja mies08(josain taustalla)

Vierailija
7/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu alkoi taas oksentelulla. Mulla meni jo monta päivää tosi hyvin, ja nyt sitten yökötys alkoi uusiksi. Mutta tämähän loppuu tähän päivään, huominen on taas hyvä päivä!

Nekkis: Voimia sulle! Toivottavasti vuoto menee ohi, se on varmasti pelottavaa. Itse en tiedä mitä tekisin tuossa tilanteessa, kun en edes tiedä, missä täällä on lähin sairaala... Mutta nyt huomaan, että tämä täytyy selvittää varmuuden varalta etukäteen. Kätilön ja lääkärin hätänumerot mulla kyllä on tiedossa, pitänee laittaa ne eteiseen esille, jotta hätätilanteessa ei tarvitse miehelle selittää, missä lokerossa on se kirjekuori, mistä numero saattaa löytyä, jollei se oli sen ruskean käsilaukun sivutaskussa tai työpöydän laatikossa, vai onko se sittenkin toimistossa (tässä vaiheessa mies ois kyllä jo googlettanu kolme numeroa =)

VAIPPAG: Aiotteko köyttää kertakäyttövaippoja vai kestovaippoja vai molempia? Meillä tullaan ehkä käyttämään enimmäkseen kestovaippoja, koska muutamme Suomeen, ja mun tulot romahtaa, ja kestovaipat on halvempia pidemmän päälle. Ja kun niitä nyt pikkuhiljaa hankkii/teettää anopilla, niin ei tule edes isoja kertakustannuksia. Mutta kertakäyttövaippoja tullaan käyttämään siinä sivussa, kun ei ole kiva kulkea pissavaipat laukussa kaupungilla ja kyläpaikoissa. Vai onnistuisiko se? Onkohan mun gallup turhan aikasessa vaiheessa?

ANOPPIG: Miten teillä menee anopin kanssa? Mun suhde anoppiin on välillä lämmin, välillä hankala. Nyt on ollut helppoa, kun väliä on tuhansia kilometrejä, saa sitten nähdä, kun väliä on 20-40 km... Anoppia tarvitaan... Käsityöihmisenä hän on jo tehnyt ihania juttuja vauvalle, ja rakastaa vauvoja, siis nykyisiä sukulaisvauvoja, ja varmasti myös omaa ensimmäistä pojanlastaan. Ja oikeasti tarvitsemme syksyllä luotettavan ja varman lapsenvahdin säännöllisesti joka viikko. Ja noita kestovaippojakin anoppi tekee mielellään. Mutta välillä ahdistaa, kun asioihin puututaan. Poissaollessani minun reviirillä on imuroitu, astiat löytyvät vääristä paikoista ja minun asioihini puututaan. No, sekä omien että miehen vanhempien noin viikonmittaiset kyläilyt täällä Hollannissa on olleet kivoja, mutta on ollut ihanaa kun vieraat ovat lähteneet... Kaipa tämä on aika normaali suhde?

Kävin lauantaina ostoksilla, ekaa kertaa uskalsin ostaa tavaraa vauvalle. Lähinnä erilaisia bodeja ja potkupukuja, aika sukupuolineutraaleja... Yhdestä kaupasta tosin tarttui mukaan vaaleansini-valkoinen yhdistelmä, jossa oli ruokalappi, body, housut ja kokopuku, hintana 13 euroa. Normaalit bodyt maksoi jotain 2-5 euroa, riippuen kuinka ihania ne oli... Mitä muuten vaatteet maksaa Suomessa? Kävin myös yhdellä kirpparilla ja ostin farkkuhaalarit ja sellaisen ihanan kuluneen näköisen nahkaliivin, jossa oli teddyvuori. SIihen kun laittaa pari söpöä pinssiä, niin vauva olis valmis vaikka rokkikonserttiin, sen verran cool se oli. H&M:stä löysin poikien puolelta ihanan vihreän retrohupparin, mikä kyllä menee tytöllekin. Itse ainakin olen käyttänyt aika poikamaisia vaatteita aina, johtunee kahdesta isoveljestä... Itselle hankin ekan äitiyspaidan, jota en voi vielä oikeasti pitää kun ei ole liiemmälti tuota masua vielä.

Mies kun näki sen rokkiliivin, niin se ihan herkistyi, ja suuntasi sitten saman tien keskustelemaan tietokoneista ystäväpariskunnan miehen kanssa. Miehelle oli aika kova paikka myöntää, että yksi nahkaliivi saa jo kyyneliin...

Lauantai oli muutenkin loistava päivä, kun ostosreissun jälkeen menin siis tuonne ystävien luo, ja he olivat ostaneet " liikaa" katkarapuja, ja saimme istten päivälliskutsun, ja ilta jatkui mukavasti puolille öin ensin nauttien upeaa päivällistä ja sitten pokeria pelaten. Sunnuntaiaamuna käynnistyttiin sitten hitaammin =) Mutta viikonloppu oli ihana, ja vihdoinkin jaksoin olla aktiivinen viikonlopun ajan.

Jeps, mä tunnustan, että olen omanapainen...

Ijsje, rv tasan 16 ja pahoinvointi loppuu tähän!

Vierailija
8/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekkis: toivottavasti vuoto ja erityisesti kipu on jo loppunut. mullakin istukka kohdunsuulla/päällä ja vähän jännittää.

VAIPPAG: aion osittain kestoilla. Vaipat on jo valmiina pikku2 jälkeen. Kesällä se on lisäksi helppoa ja ulkona on ihana kuivata vaipat.

ANOPPIG: välillä ok. Välillä ottaa päähän niin vimmatusti... Kumpa oma äiti olisi se, joka asuu lähempänä.

Omamaha: työkaverit huomasi tänään, että meille tulee vauva. ei edes kysyneet tuleeko, vaan onnitteli. Maha on minustakin kyllä jo aika suuri. Neuvola vasta ens ma.

Vompatti ja Möhköfantti rv 13+3

Vierailija
9/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekkis: toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Aika pelottavaa tuollainen vuoto. Tiedän että itse olisin ihan sekaisin pelosta.

VaippaG: mä olen hieman pohtinut, et jos sittenkin harkitsisin noita kestoja. Ihan rahasyistä. Niin, ja luontoa ajatellen myös. Mutta kertikset sit kyläillessä etc.

Mä sain sovittua et pidän tän kesän kesäloman äippäloman jälkeen kesällä 2008. ihan kiva et on nyt jo sovittu. Oltiin eilen synttäreillä, ja ihan puolituttu kysyi mun mahasta. Eka tuntematon ihminen joka on arvannut et olen raskaana.

Mulla on olo ihan jees. osa ruuista tökkii edelleen. Hedelmiä tulee syötyä tosi paljon. Onneksi painoa ei vieläkään tullut lisää. Torstaina on neuvola vihdoinkin.

12+5

Vierailija
10/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva ku tuli talvi, pakkasta tosin ei tarvis olla noin paljo, tuntuu kylmälle näin lämpösten jälkeen.. etenkin ku flunssa vieläkin piinaa mua.. lauantain 10 tunnin työvuoro ei ainakaan auttanu asiaa.. flunssaa on ihan hirveesti liikkeellä, ja just tätä pitkäkestoista laatua, mahataudin kera..

ikävä kuulla noita vuotojuttuja.. toivottavasti menee ohi..

aika monella maha näkyy jo, mulla ei oikeestaan.. iltaisin vähä pompottaa mut ei oo kukaan viel tullu sanomaan..

itseasiassa viime yönä, ku en saanu unta nii tunnistelin mahaa nii tunsin ekaa kertaa kohdun makuuasennossa.. et kyl se on jo pompannu vähä ulos, ja mikä ihaninta, siinä ku tunnustelin nii yhtäkkiä alko tuntuu hirvee syke peukalon alla.. vauva se sillä muistutti olemassa olostaan :) ensimmäinen yhteys ... tunteellinen hetki...

tänään tuli ihme mieliteko oli pakko leipoo mokkapaloja.. en oo leiponu juuri mitään moneen vuoteen.. aika hyvin ne onnistu, näin poropeukaloilta :)

millaste 13+6

Vierailija
11/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekkikselle tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hienosti ja vuoto on harmitonta!

Oli kyllä todella hiljainen viikonloppu, itselläkään ei jaksattanut juurikaan kirjoitella.. kunhan kävin välillä lueskelemassa juttujanne :)

VAIPPAG:hen voisin vastailla:

Vielä en oikein tiedä noista kestoista.. rahatilanne on tällä hetkellä niin uskomattoman surkea, että saa nähdä saako kestoja kerättyä niin paljoa että niitä voisi käyttää jatkuvasti. Alussa mennään varmasti kertiksillä, ei varmaan riitä kestoilujuttuihin innostus, kun itse " vauvailu" on ihan uusi juttu :o) ehkä sitten vähän myöhemmin vois yrittää.. loppujen lopuksihan kertsit tulee todellakin kalliimmaksi, kestot vaan pitäis hankkia aika isona pompsina, mihin nyt ei ehkä ole tosiaan resursseja.

ANOPPIG: Hmm. Ennen meillä meni tosi hyvin, kesällä oli suurehko riita mieheni ja mun häihin liittyen kun anopin puolelta ei meinannutkaan järjestelyt sujua ihan niin kuin olisi pitänyt. Minä sitten stressimeressä velloessani annoin tulla suusta vähän mitä sattuu.. Vaikka ollaan sovittu koko juttu, välit ovat edelleen vähän varovaiset. Käytin nimittäin anoppia vastaan aika suuria ja loukkaavia juttuja. Mutta kiva anoppi on ja fiksu, välit vain ei vielä ihan luonnollisen välittömät.

Ijsje:

Ihan mukavan hintaisia vauvanvaatteita siellä tuntuu olevan.. on täällä kyllä kalliimpia aika monessa kaupassa. Hyvälaatuisista bodyista saa usein maksaa sen 10e. En oo kyllä ostellut mitään vielä vauvalle, mutta ainakin Prismassa seikkaillessani olen katsellut joitain hintoja :) Toivotaan että sinun pahoinvointi loppuu! Minulla myös ollut tänään pahempi päivä mitä vähään aikaan. Oksentanut en ole kuitenkaan 5 päivään! Juhuu :D

On:

Ihanaa kun on _talvi_! Aamulla aurinkokin paistaa jo vähän, näyttää niin hyvälle lumisessa maisemassa. Kävin kirjastossa lueskelemassa vauvalehtiä (tänään vapaapäivä siis koulusta) mutta piti lähteä jatkamaan matkaa kun tuli niin paha olo. Ihme maanantai-ällötys taas meneillään. Turkinpippurit rocks tällä hetkellä kun hedelmiä ei ole kaapissa :D todella terveellistä.

Oon pidemmän aikaa ajatellut, että mikä ihme siinä on kun tädit neuvolassa saavat niin kovia lukemia mun verenpaineesta (alapaine 83). Eihän tuo edes ihmeellinen ole, mutta ongelma on se, että vuosi sitten alhaisimmillaan alapaine on huidellut 60 pinnassa! Kävin perjantaina nyt lääkärintarkastuksessa muista syistä yksityisellä, ja lääkäri sai alapaineeksi vain 70. Weiiiirrrd, sanon minä.

Vauva ei liiku (tunnistettavasti) edelleenkään, mutta yksiötään hän vissiin kuitenkin venyttelee kun meinaa särkeä ja kipristellä vähän millon mistäkin kohtaa alavatsaa. Antaa mennä peipi, toivottavasti vielä alkais potkimaankin :)

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

-Weatherby 15+2

Vierailija
12/41 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla olin kirjoittanut valtavasti stooria jokaiselle ja eiköhän tietokone jumahtanut taas viime hetkellä enkä jaksanut aloittaa alusta..

Koitan nyt muistella jotain.. nimimerkkejä en kaikista muista..

Talon ostosta oli puhetta, jätettiin tarjous tekemättä kun kuntoarvion tulokset selkis, ois ollut hullun hommaa..

Sitten neljännen lapsen tuomista mutkista.. Tosiaan asunto käy pieneksi, auto käy pieneksi..

Oliskohan ollut weatherby joka mietti tiukkaa taloudellista tilannetta.. Odotin kolmatta kun mies vielä opiskeli ja olin kotiäiti, rahat oli siis tosi tiukalla, edes leikkelettä ei raaskittu leivän päälle ostaa.. Kirpparit hyödynsin ja lähes kaiken vaatetuksen lapsille hankin sieltä.. Vaunut, syöttötuolit, pinnasängyt, kaikki saa käytettynä ja vieläpä hyväkuntoisenakin! Soseet kannattaa tehdä itse, perunan ja porkkanan keitto on iisiä :0), imettää mahd. pitkään, korvikkeista tulee pitkä penni.. Vaippoja saa halvalla Lidlistä ja ovat muuten ihan yhtä hyviä kuin Liberot :0)

DreamOne: Käyn Jalkarannan neuvolassa, Paavolassa kävin viimeksi odottaessa. Siellä on ihana lastenterkka, Leena Varis, toivottavasti kuulut hänen alueeseen, sitten kun vauvan kanssa menet! Mulla taisi olla l.a. vähän aiemmin kuin sulla, mutta hyvin saatetaan olla samaan aikaan, mulla kun edelliset 2 kertaa on menneet Reilusti yli lasketun ajan.. :0)

Nekkis: Toivon todella, että sinulla kaikki hyvin, vaikka sillä lailla alkoikin vuotaa.. Varmasti säikäyttää!

maieli: supistuksista.. nehän kuuluvat asiaan jo näilläkin viikoilla, kohtu alkaa heti harjoitella, mutta pelkkinä puristuksina ja kivuttomina sellaisina niiden kuuluisi tulla. Itselläni välillä vähän kipeitä, mutta silloin kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa. Toinen tämän vaiheen kopu on se repivä kyljissä tuntuva kipu, joka on kohdun kasvukipua ja todella rajua, varsinkin kun mennään rv 20 tienoilla.. Ota kuitenkin nlassa puheeksi :0)

ijsje: Onpa siellä halpoja vaatteita, kannattaa varmaan hankkia sieltä.. :0)

vaippag: aiemmin on menty kertakäyttövaipoilla, nyt ajattelen ihan ekologisista syistä ottaa kestovaipat käyttöön. Toki tarvitaan silti kerttiksiäkin kyläillessä jne.. ehkä öisinkin, ettei tarvi heräillä vaihtamaan pelkän pissan takia. Mutta en vanno vielä, 3 rajua koliikkia takana, jos vielä neljäs tulee, en jaksa ajatellakaan ylimääräistä pyykkiä..

anoppig: ihana ihminen, apua kehtaan pyytää vain kun tosi hätä ja tarve.. ei tuppaudu..

oma napa: sain jonkin sortin noidannuolen ja istuminen on hankalaa, kävely sattuu, nukkuminen erittäin vaikeaa.. Sain vahvat lääkkeet, mutta tekevät niin huonon olon, että taitaa jäädä syömättä. Olkaahan varovaisia selkänne kanssa, taisin saada nimittäin vaivan loppu odotuksen ajaksi.. Valvominen jatkuu edelleen, toisinaan nukun yön läpi, useimmiten valvon aamuyöllä pari tuntia.. Ihana asia: Liikkeet tuntuneet koko ajan enemmän n. 5 päivän ajan, paikallaan pitää olla, että huomaa, mutta ihanaa silti.. Istukka on varmaan noussut pois etuseinältä, kun tuntuvat.. Rakenneultran varailen yksityiselle rv 22 ja senjälkeen alkaa nimen suunnittelu :0) Maha näkyy ja ylpeänä sitä kannan.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! Nautitaan talvesta!

Äiti, kolme murusta ja masu rv 16+7

Vierailija
13/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huih kun oli kipakka pakkanen kun kipaisin pojan tarhaan. Onneksi olin varautunut tuplahousuin:)

Nekkis: Toivottavasti selvisitte säikähdyksellä ja istukkavuoto laantuu. Kerro kun jaksat kuulumisia.

MAieli: mulla myös ollut varsinkin iltaisin harjoitusupistuksia. Ajattelin seuraavassa neuvolassa puhua, vaikka ei ne kipeitä olekaan vaan vain sellaisia kovettumia.

Ijsje: voi kuinka mukavalta kuulosti sun shoppailut. Munkin tekisi mieli ostaa jotain, mutta ehkä olen sen verran taikauskoinen etten osta ennen kuin vauva syntyy. Lisäksi meillä on niin paljon tuon esikoisen vaatteita odottamassa että ei kauheasti oikestaan tarvita uutta vaatetta:)

Millaste: mokkapalat kuulostaa herkullisilta. Onko sulla joku oma resepti, mun alkoi kauheasti tekemään mieli kun luin tota sun juttua:)

Oasis74 ja vompatti: voi miten kiva että vauvamasu on teilläkin näkyvissä:) Vaikka hirveän harvoin ihmiset nykyään taitaa uskaltaa sanoa mitään kun tuota mahaa voi alussa luulla ihan vain norm. painonnousuksi eikä siitä ole kiva huomautella. Mä taas totesin että mun masu on kadonnut tai siis on vain illalla tuollainen selvä pyöreä pallukka, mutta päivällä jää vielä vaatteiden piiloon.

Sadetar; mulla myös on jatkuva väsymys ja päiväunet otan aina kun siihen on tilaisuus. johtuu varmaan osaltaan kyllä tuo väsymys siitä että olen öisin nukkunut huonosti.

Neeri: kiva että tunnet jo vauvan noin selvästi. Se yhteys on heti paljon selvempi kun tuntee liikkeet:)

VaippaG: esikoisella oli vain kertikset käytössä, nyt ajattelin kokeilla kestovaippoja ja ottaa kertikset avuksi esim. matkoilla tai muuten jos on " hankalia" tilanteita.

AnoppiG: mulla on ihana anoppi. Tosi hyvin mukana ja ottaa huomioon sekä meidän mielipiteitä että toiveita. Lisäksi ollut korvaamaton apua esikoisen hoidossa.

Oma: Eilen kävin lääkärissä niistä epämääräisistä oireista ja se totesi mulla hiivatulehduksen. EKaa kertaa mun elämässä sellainen. lääkäri kyllä totesi että ne on tosi yleisiä raskausaikana. No toivottavasti nyt tuolla lääkkeellä oireet häviää. Niin ja hiivaan ei sitten aina kuulu kutina tai ylenmääräinen valkovuoto. Mulla kun oireet oli " arka" alapää ja tunne että joku hullusti.

Tänään näen yhden opiskelukaverin, jolla kuulema on myös pikkukakkonen tulossa, mutta elokuussa. Kivaa ollaan samaan aikaan sitten äippälomalla:)

t.Jenni ja pikkuinen rv 16+4

Vierailija
14/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö jo yläkerrasta huutelee..

Olettekos tehneet jo hankintoja vauvalle... No mie hurahdin, kävin josefssonin sivuilla ja löysin ihanan starttipaketin vauvalle, pitihän se tilata. Beigenä niin sopii kummalleekin sukupuolelle... Jä äitee törsäili itseensäkkin, löytyi kullanväristä laukkua, hupparia, housua, tunikaa, yms... Pakko välillä vähän törsäillä, elämä piristyy kummasti, kunhan ne ekkana sais jo kotiin, niin pääsisi hypistelemään, erityisesti vauvelin ihanuuksia!

Kirjoittelemisiin, sori kun en kommentoinut ja oli oma napaista....

Ai niin....pidin tänään seukkarin kerhossa 2vkon ikäistä vauvaa sylissä...arvatkaa kenellä tuli tippa linssiin, kun ajatteli että tämmöinen se voipi itselläkin olla puolenvuoden päästä! SIIS HÄN OLI NIIN SÖÖTTTI!!!!!! Ihana pikkuinen...

Pitäkää huolta itsestänne ja masustanne, siellä kasvaa elämän ihme!

t.sadetar, eppuli 14+5 ja tytteli 03

Vierailija
15/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli siella ok. Sydanaanet kuulu heti hyvin, kyllahan nyt nailla viikoilla jo pitaakin. Eika se edes talla kertaa jannittanyt, kun kuitenkin tunnen pikkusen liikkeet jo niin selvasti. Hemoglobiini oli jo laskenut 128->115. Ei siis mikaan paha, mutta selva laskusuunta ja nyt kun seuraava neuvolakin on vasta n.6 viikon paasta ni sain sit kuitenkin rautaa. Puhuttiin pelkopolista ja itkuhan siella taas paasi =( Kylla se viime synnytys nakojaan viela kaivelee. Lahetteen laittavat kuulemma kun tuun takas. Torstaina on ultra ja sit onkin kaikki asiat hoidossa pitkax aikaa.

Nekkis: Voi etta kun kuulostaa pelottavalta! Mikas nyt on tilanne? Ootkos kotiutunut.. Tuu kertoon kuulumisia kun jaksat/ ehit. Toivotaan taalla koko porukka, etta kaikki on hyvin!

Maieli: Mita vahemman viikkoja sita isommalta muutamankin viikon ero tuntuu. Sit taas lopussa noilla viikoilla ei oo niinkaan valia.. Voidaan silti vaikka saada normaaliaikaset vauvat samaan aikaan, vaikka ollaan nyt monen viikon erolla. Jos sa synnytat 38. ja ma 42. viikolla.. voit jopa ehtia ennen =) Noi liikkeet kylla tekee paljon todellisemmax sen etta masussa oikeesti majailee joku =) Toivottavasti sakin tunnet jo pian.

Sadetar: Mulla on ultra nyt torstaina, sillon viikkoja on vasta 17+4. Se siirrettiin nyt noin aikasin, mein lahdon takia. Mut ei kait parin paivan ero nyt rakenneultrassa oo niin merkityksellinen. Kuopuksesta oli 21+ ja esikoisesta taisin olla kans joskus viikolla 16+ eli tosi aikasin.. ei kai sit ollu varsinaisesti rakenneultra. Eikohan ne yleensa oo 18-22 viikoilla.

Ijsje: No loppuko pahoinvointi? =) Uskollahan voi siirtaa vaikka vuoria, joen toivottavasti toi sun paattavaisyys autto!

VaippaG: Meilla ollaan ihan vaan kertakayttovaipoilla. Onhan noi kestot tosi hieno juttu ja hyva etta niita tosi monet kayttaa!! Nyt kun meilla on tulossa kolmas aika pienella ikaerolla, niin mietinkin et olispa sillon heti ekalle ostanut.. ois kylla saastanyt pitkan pennin ja onhan ne aika sopojakin!

AnoppiG: Anopin kanssa on ihan hyvat valit.. kun se asuu valtameren takana =)) Jos asuttas lahempana toisiamme, oltas varmaan tosi paljon napit vastakkain! Plussana pakko sanoa etta han on tosi kiinnostunut lapsenlapsistaan, mutta on myoskin tosi suorapuheinen ja todellakin kertoo mielipiteensa kaikista meian paatoksista ja kyseenalaistaa vahvasti, lahes kaiken. Han saattaa tehda lapsen kanssa jotain, minka oon sekunti sitten nimenomaan kieltanyt, jos han sattuu olemaan erimielta. Nahdaan tosi harvoin, niin sen aikaa yleensa jaksan katsella lapi sormien ja hymyilla purren hammasta. Omalta aitilta taas ei saa mielipidetta vaikka kuinka ruikuttais, niin neutraali ihminen! Siitta valista kun jotain sais =)

Millaste: Mokkapalat maistuis tannekkin.. hmmm! =)

Weatherby: Kait noi verenpaineet voi vaihdella aika paljonkin. Mulla ainakin on tullut hyvinkin erilaisia lukemia jo mittaustavasta riippuen, koneella tai " kasin" . Eikohan jannityskin voi nostaa verenpainetta. Mulla on verenpaine aina korkeempi, kun lapset on mukana neuvolassa, sillon en ehka oo yhta levollinen =)

KolmenEmo: Sun taytyy lahettaa viestit sellasissa patkissa, ni jos kone temppuilee, niin ei ainakaan kaikki katoa =) Harmi kun ei talokaupat onnistunutkaan. Onnittelut liikkeiden tuntemisesta, siella se pikkuinen kasvaa ja vahvistuu =) Ja voi kurjuutta sita sun selkaas!! Toivottavasti nyt helpottas. On sita varmaan muutenkin sarkya ja kolotusta loppua kohti, ettei tarvis koko aikaa sit karsia =/ Paranemisia!

Jennu: Mulla on kans tuo kiusallinen vaiva ollut joka raskaudessa, parikin kertaa ja joskus kans niin etten oo itte alynny. Jostain syystahan se on raskaana ollessa hyvinkin yleista. Makeen vahentamisen kait pitas auttaa, eika vaalee leipakaan varmaan tee kovin hyvaa.

GALLUP: Toivotko masusi kasvavan ISOKSI?

tuli vaan mieleen, kun nyt tassa vaiheessa kaikki tuntuu oikein odottavan, etta masu nakyisi, mutta oon yllatyksekseni taalta palstalta aiemmin lukenut,kuinka monet odottajat ei tykkaa isosta mahasta eika halua ihmisten mitenkaan huomioivan sita, sanovan mitaan, saatikka etta joku koskis! Nyt olo on vahan vaivaantunut jos joku koskee, koska mahasta viela niin paljon on omaa, mutta kun masu on kunnon piukea.. Musta on aina ollut ihanaa kun maha oli ISO, kannoin masuani ylpeana! Onko joku jota nyt jo masun kasvu harmittaisi tai oman tutun vartalon muuttuminen stressaisi?

Neeri ja nuppuinen 17+2

Vierailija
16/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein suklaamoussea jälkkäriksi ja kunnon ruuan päälle nykäsin sitä sit 2 kippoo, ois pitäny kyllä jättää se toinen väliin.

Nekkis: Toivottavasti kaikki on hyvin. Tulehan kertomaan kuulumisia kun kerkiät.

KolmenEmo: Harmi et teitin talokaupoista ei tullut mitään. No eikun uusia katsomaan. Meillä täällä vielä jännitys päällä. Ei olla uusittu/korotettu vielä tarjousta mikä viikko sit tehtiin kun ei mennyt silloin läpi. Laitettiin oma asunto myyntiin saman välittäjän kautta ja katellaan mitä tästä ensiksi poikii. Toivotaan vaan kovasti et kukaan ei nappaa sitä tönöö meitin nenän edestä.

Jennu: Mulla oli kanssa ekan raskauden aikana hiivaa koko alkuraskauden ihan vaivaksi asti, mutta muissa raskauksissa ei onneksi ole ollut. Se on kyllä ikävä vaiva.

Neeri: Mä ainakin odotan innolla mahan kasvua ja ei mua ole häirinny mahan koskettelijat jos ovat kysyneet luvan ensiksi. Tosin ei kauheesti oo ollut onneksi lääppijöitäkään. Tässä raskaudessa ei vielä ollenkaan. Onneksi niitä ilmaantuu vasta sit kun maha on iso, ois aika ikävää jos joku tulis mun makkaraani hiplaa:-)

VaippaG: Käytetään varmaan kertiksiä tässäkin kuten edellisissä. Mua ei kyllä yhtään innosta ajatus lisäpyykistä kun nytkin harva se päivä koneet jyllää ja pestävää riittää.

AnoppiG: Anoppi oli mukava kun eli, mut ei ole kokemusta näin lasten aikana, kun menehtyi syöpään ennen lapsenlapsia.

Mulla rakenne ultra on 14.2., eli viikolla 18+5. Neuvola onneksi jo huomenna. Mulla on jotenkin tapana stessata joka raskaudessa enemmän vauvan vointia. Maanantaina soitin neuvola-ajan ja pyysin mahd. pian, jotta kuulisin et onko kukaan kotona, eli siis sydänäänet. Oon luullu jo tuntevani liikkeitä tai sitten en kun en pariin päivään ole saanut varmuutta tai siis luulen et on jotain suoliston kuplintaa ollut vain. Siispä huomista malttamattomana odotan.

Kirjoittiko joku supistuksista? Mulla supistelee aina silloin tällöin. Ei onneksi mitenkään päivittäin. Mut kerta pari viikkoon ihan semmoisia pikkuisen tuntuviakin, et ei huvita silloin kyllä hötkytä ja oon ottanu aina rauhallisemmin jos näin on tuntunu. Usemminten vaan sitä kohdunkovettumista ja silloin se mahapallura näkyy hyvin.

Meen tässä antaa esikoiselle kangasta ja lankaa, jotta pääsee vähän harjoittamaan käsitöidentekoa. Se on kyllä hienoa miten noi muksut kehityy ja oppii uusia asioita. Siis tää äitiys on kyllä niin palkitsevaa usen! Ja sit mun pitäis alkaa ompelee peppimekkoo (sain vihdoinkin kankaat ostettua) kun toi esikoinen (kohta 6vee) sai peppiperuukin joulun alla ja sitä mekkoa toivonut siitä asti.

annim ja pallero 15+4

Vierailija
17/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeri: Mä en vielä tykkää mun mahasta, kun se ei ole sellanen piukee, vaan yläosasta pehmeä, alhaalta on kyllä kova. Mut eiköhän se kuukauden tai parin päästä jo ala tuntua ihanalta, sit ku asukkikin tuntuu sieltä.

Supisteluista: Mua supistaa ihan oikeasti ja varsinkin silloin, kun asetun aloilleni. Mun päivät on nyt yhtä juoksemista, onneksi tilanne helpottaa parin viikon päästä (toivottavasti). Stressiäkin on nyt jonkin verran. Supistelut tuntuvat siten, että kohtu kovettuu muutamiksi sekunneiksi ja sattuu jonkin verran.

Muut kivut: Onko muilla sellaisia räväköitä kipuja? Mulla on ollu joka raskaudessa, ne on ikäänkuin hermojen revähdyksiä. Esim. tänään töissä kumarruin ottamaan paperia vähän sivuttain, niin navan yläpuolelta kylkeen sävähti oikein kunnolla. Nää ei ole vaarallisia, mut ovat ilkeän tuntuisia.

VaippaG: Mä aioin kokeilla kestoilua, mut rinnalla käytän kertakäyttöisiä. Olen oululaisessa äitiyhteisössä, jossa on mammoja, jotka on luvannu opettaa mua, näyttää erilaisia vaippoja ja itsetehtyjä malleja. Juu ja ne Lidlin vaipat on minustakin hyviä!

AnoppiG: Välit on ok, mut paremmatki vois olla. Mun anoppi on tosi räväkkä, sanoo helposti rumastikkin toisista ihmisistä, mut kun olen ottanu asenteen, et en välitä, niin on pärjänny ihan ok. Vain kerran olen lähteny anoppilasta itkun kanssa ja silloin osasyynä oli miehen siskon jutut. Anoppi on työelämässä, mut auttaa jos pyydetään esim. tiettynä pyhänä lapsenlikaksi. Pyydetään apua ehkä kerran vuodessa. Itse ei tarjoudu avuksi. Soittelemme viikottain kuulumisia appiukon kanssa, ei anopin kanssa. Lapsetki tykkää enempi papasta, ku mummusta, mut papalla onkin jotenkin luonteva ja lämmin suhde lapsiin.

Nyt äkkiä muksuille pottumuusia tekeen...

" Maieli"

Vierailija
18/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sit vaan omaa napaa, kopsasin tuolta msn puolelta ja en ainakaan nyt kerkee enään jäädä koneelle kun naperot huutaa eteises: Mennään jo, mennäääääään :=)

Jospa päiväl kerkeis " jutella" teidänkin kanssa ;)

Taivas et on silmät ristissä :/ Itse puuhastelin lastenhuoneen verhojen kanssa liki 3 asti yöllä ja aamulla neiti heräsi 6 jälkeen heti juosten meidän makuuhuoneeseen....ÄITI ÄITI ÄITI nouse ylös, nouse,nouse..olin ihan et mitä ihmettä tapahtuu tai on hätänä ja neiti sen jälkeen silmät säteilevänä selittää: Äiti herää äkkiä, lähdetään katsomaan ruususta, tuhkimoa ja muita prinsessoja Areenalle :=) Toinen odottaa niin kovin ettei malttanut nukkua pidempään, ihana muru. Selitin sit et mennään vasta illalla, vielä pitkä päivä edessä. Fiilis meillä siis neidin suhteen, kuin joulu aattona ennen pukin saapumista.

Eilen katselin kaikkia mahdollisia nettikauppoja missä myydään äitiysvaatteita ja olin oikeesti oksentaa, aika karski ilmaisu mutta se tunne tuli, hitsin hitsi. Katselin itselleni häihin mekkoa ja turhaan...kaikki oli tyyliin batmanin viitta ;) Noh, ei vaan.. siis sellaisia kaapuja, hartioista istuu ja sit roikkuu vaan lakana päällä, ei kiitos. Haluaisin saada sellaista iltapukumaista, istuvaa, muuta kuin mustaa (minusta tylsä väri, vaikka juhlava onkin) ...täytyy varmaan helmikuu vielä pyydystelä ja katsoa nuo muiden maiden tarjonnat ja jos ei löydy niin mennä etsimään ompelija joka tekisi sellaisen mikä ei olisi lakana päällä. Kun ei raskaanakaan tarvitse näyttää rumalta, haluan säilyttää normaali ilmeeni raskaanakin, tulipas papapappa :O) Mut raskaana olevien vaatteet ei ole sieltä kaunemmasta päästä ;) Vero modalla on siedettävä mallisto, mut sitäkin saa harvasta paikasta.

Eli jos tiedätte ihania oikeesti juhlavia vaatteita myyvän putiikin niin saa vinkata ;)

Sainkin tuossa jo päiväruuan tehtyä ja pyykättyä, joten nyt suunnataan lasten kanssa pihalle nauttimaan yöllä sataneesta lumesta ja vähän ihanimmista pakkaslukemista kuin eilen esim....

RV: 16+3 ja rakkaat lapset 01 & 03

Vierailija
19/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipas tulla nosteleen pinoa, etta kaikki muistaa kirjotella =)

Annim: Sullahan on neuvola tanaan. Mitenkas meni, jos oot jo ollut? Alux noista liikkeista ei oikein viel ookkaan varma, se on semmosta " oliskohan ollut, ei kai, ehka.." jokos sait varmuuden, etta oliko ne tunteet " niita" ?

Maieli: Juu, mulla on kans tollasia teravia repasykipuja. Jos vaik akkia nousee ylos, niin joutuu kylla kapertyyn akkia takas kippuraan, ihan kun joku repeis masussa. aika kurja tunne, mut menee onnex pian ohi. Ekaa oottaessa oli paljon enemman kun naissa muissa, nyt on jo kait paikat valmiix venyneemmat =) Sillon ekassa aivastaminen tai yskiminen saatto sattua niin paljon et tuli vedet silmista.. Siella se pikkuinen venyttelee itelleen lisaa tilaa, jotta paasis kasvamaan isox ja vahvax =)

Sadetar: Ihanaa, kun oot paassyt piteleen ihan pikkuista vauvaa! Aina se unohtuu et miten pienia ne alux onkaan. Ma pidan meian kuopusta, 1v5kk ihan vauvana ja lasten kaverin synttareilla nahtiin 7viikkonen vauva ja voi elama miten pieni se oli.. ja kuopus naytti ihan joltain jattivauvalta =) En tuntenut vauvan vanhempia, eika vauvaa tarjottu syliteltavax.. en olis kyl varmaan uskaltanutkaan, kylla se niin pienelta naytti. Kummasti sita pienta oppii heti kasitteleen vaikka onkin aikaa mennyt viime kerrasta.. mutta onhan ne niin heiveroisen nakoisia.

Saatiin lasten kanssa ulkoiluseuraa, joten taytyypa lahtea pukemaan. Tuun sit taas myohemmin lukemaan teian juttuja.. joita taal on sit jo iso pino, eix niin? =))

Ainiin LISKOLISBET Eikos se tein prinsessa-keikka oo tanaan? Tuu heti kertomaan mita tykkasitte!! Niin ja olikos siella jotain saantoja kameroista tai videokameroista? Sulla oli ainakin molemmat valmiina..

Neeri ja nuppuinen 17+3

Vierailija
20/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitkin jo kerinnyt kirjottaa silla valin kun mun pienet nakkisormet taalla viela yritti naputella =)

Voi ihanaa miten tein tytto on noin innoissaan, ei nukkua edes malta!! Kylla se varmaan sit tykkaa, kun on noin kovasti jo odottanut.. Nauttikaahan molemmat illan esityksesta! Taallakin jo odotellaan sunnuntaita..