Minulle jää ansiosidonnaisesta käteen vain 1500,-. Tälläkö pitäisi elää?
Kyllä on ansiosidonnainen nykyään kaikkea muuta kuin ansioon perustuva. Nimi pitäisi muuttaa vaan työttömuusetuudeksi. Ennen ansiosidonnainen oli jopa 80 prosenttia palkasta. Nyt taso on jossain 50 prosentin luokassa. Joudun sopeuttamaan nyt elämisen 1500 euron nettotuloihin ja asumistukea saan vain 30 e. Kyllä Suomi on ihan hanurista.
Kommentit (18)
Nauti nyt, kun se ansiosidonnainen on vielä noin hyvä! Aika äkkiä se siitä tippuu.
Olen sinua reilusti parempi tuloinen. Saanhan 1700 netto palkkaa kuukaudessa. 8h päivä 160h viikko.
Plus jatkossa syksyn jälkeen myönnettävistä ansiosidonnaisosta tippuu vielä 20 prosenttia pois jos työttömyys jatkuu yli 3 kk.
1.9 alkaen alkaa ansiosidonnaisesi laskea syöksyten alas. Miten pärjäät syksyllä?
Minä saan kaksi tonnia. Se riittää juuri hyvin kaikkiin pakollisiin menoihin. Eläkkeeseen on vuosi ja se on yli tonnin suurempi.
On sulla töissä ollut aika isot tulot, jos anssi on noinkin iso
Ei se ole enää vuosiin ollut mikään juhlimisen ja kotiin jäämisen arvoinen summa
Vierailija kirjoitti:
1.9 alkaen alkaa ansiosidonnaisesi laskea syöksyten alas. Miten pärjäät syksyllä?
Ei laske. Tämä leikkaus koskee 1.9 jälkeen myönnettäviä ansiosidonnaisia.
Oho saat sentään asumistukea, minä en niitäkään samoilla tuloilla ja silti pärjään. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Jos en työllisty piakkoin taidan lähteä ulkomaille.
Itellä eläke 1500 netto. Kyllähän tällä pärjää jos kulut ei suuret.
Niinpä. Oikeisto levitti propagandaa ansiosidonnaisen suuruudesta. Todellisuudessa moni tarvitsisi muitakin tukia pärjätäkseen. Nyt kun asumistukea ei enää saa omistusasuntoon, moni työtön on isoissa vaikeuksissa. Kannattiko äänestää kokoomusta ja persuja? Tai noita kahta moraalitonta tilkepuoluettakaan?
Mulla jään. 600€ ja pärjään hyvin eikä ole asumistukea, opetelkaa käyttämään rahaa oikein,
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kaksi tonnia. Se riittää juuri hyvin kaikkiin pakollisiin menoihin. Eläkkeeseen on vuosi ja se on yli tonnin suurempi.
Sä oot sitte saanu koko ikäs 10000e kuukausipalkkaa(10000e=eläke5000e=netto=3000e)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Oikeisto levitti propagandaa ansiosidonnaisen suuruudesta. Todellisuudessa moni tarvitsisi muitakin tukia pärjätäkseen. Nyt kun asumistukea ei enää saa omistusasuntoon, moni työtön on isoissa vaikeuksissa. Kannattiko äänestää kokoomusta ja persuja? Tai noita kahta moraalitonta tilkepuoluettakaan?
Ah ma nautin siitä kun perskokkareiden äänestäjien omaan nilkkaan kolahtaa.
Miten hallitus voi .uka puuttua ansiosidonnaisen määrään kun vaan siihen osaan voi joka tulee Kelasta. Liitot kyl pystyy maksaan halutessaan pidempään kuin 3- 4 kk joten toi ei mee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Itellä eläke 1500 netto. Kyllähän tällä pärjää jos kulut ei suuret.
Asumistuki?
Mulla jää 900, revi siitä.
t. Osa-aika työtön