Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoiluttaisitteko 6kk vauvaa jos pakkasta on -25 astetta?

Vierailija
22.01.2007 |

Tai -29 niin kuin nyt?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran esikoisen aikaan mitannut kylpymittarilla vaunujen sisälämpötilaa ja yllätyksekseni se näytti -10 asteessa vaunuissa olevan +18! Kyseessä oli emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla ja tuulen suojana oli pyyhe.

Vierailija
2/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ajattelisi nukuttavani vauvaa yli -15 asteen pakkasessa ulkona. Nopsaan voi hyvin suojattu vauva tietenkin ulkona käydä, mutta ei pitemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä ulkoiluttaisin vaunuissa lämpimästi pakattuna ja kaikki tuulen reijät tukittuna.

Olen kerran esikoisen aikaan mitannut kylpymittarilla vaunujen sisälämpötilaa ja yllätyksekseni se näytti -10 asteessa vaunuissa olevan +18! Kyseessä oli emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla ja tuulen suojana oli pyyhe. "

Jos vaunuissa on 18 lämpöastetta niin mitäpä luulet, onko vauvallasi ollut hyvä nukkua niissä kun vaattetta on ollut vielä hirveästi päällä? Kokeile itse joskus. Ja en kyllä ymmärrä sitäkään, että kaikki reiät tukitaan vaunuista kun ulkoillaan. Tarvitseehan vauvatkin HAPPEA !

Vierailija
4/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielettömillä pakkasillakin.



Ei se lapsen toppaaminen auta, onko vaikea tajuta, että se hengitysilma on niin pienelle liian kylmää sellaisilla lukemilla?



Ei, kun reippaan ja hyvän äidin perikuvan on vaikka terveen järjen kustannuksella vietävä lapsoset pihalle, oli mikä oli.

Vierailija
5/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly ei todellakaan enää jätä ja tuon mittaamisen jälkeen jäi kyllä kaikki turhan lämpimästi pakkaamiset yli -15 asteessa. Mutta jos pakkasta olisi tuon -25 astetta ja ulos olisi pakko mennä niin kyllä sen vauvan tuulelta ja viimalta suojaisin.



Että äly vaan hoi itsellesi...

Vierailija
6/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen keuhkot ovat aika kovalla koetuksella ja verenpaine nousee....

Itse en ymmärrä ollenkaan, miks se vauva pitää sinne ylös lykätä nukkumaan, jos ei itse ole menossa ulos myös tai et miks yli kymmenen asteen pakkasella täytyy edes kysellä et voinkohan viedä jne. Luulis jo järjen sanovan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin ne Emmaljungan yhdistelmävaunut joissa on kova koppa, ovat parhaat pohjoisen olosuhteisiin, koska niissä vauvan saa nukkumaan kunnolla tuulelta ja viimalta suojaan.



Nämä ' kevytyhdistelmät' tai miksi niitä sanotaan, ovat asia erikseen. Niissä en lasta nukuttaisi, koska niihin pääsee kylmä sisälle, ja niissä lasta ei saa kunnolla tuulelta ja tuiskulta suojaan.



Mielestäni kannattaa valita lapselle sellaiset vaunut joissa voi ulkoilla ja nukkua myös kovemmilla pakkasilla, mikäli mielii lasta ulkona nukuttaa.

Vierailija
8/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole ihan mieletön pakko. Olen lapsena ollut astmaatikko ja saan edelleen oireita siitepölyaikaan ja pahoissa pakkasissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaatteena että olosuhteet ei saa estää elämistä, vaan valitaan sellaiset vaatteet ja varusteet että voi tehdä mitä itse haluaa, ei vain sitä mitä pystyy :)

Vierailija
10/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tälle viikolle läjän pakollisia menoja ja autoa ei aina käytössä. vauva kulkee mukana oli pakkasta miten paljon tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että voit elää pakkasellakin ja sinulla on periaateita, mutta pitääkö siitä laittaa viaton vauvakin kärsimään?



Minä myös ihmettelen suuresti.

Vierailija
12/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengitettävää ilmaa lämpimäksi! Kylmä ilma on pahasta vauvan keuhkoille, jotka eivät ole vielä kehittyneet kuten aikuisella. En missään tapauksessa pistäisi vauvaa -25 asteeseen nukkumaan. Lyhyt ulkoilu on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vaunujen suuaukon suojaksi laittaa esim viltin, vaunujen sisäilman lämpötila ei laske noin alas. Silloin ilma vaunujen sisällä vaihtuu, eli vauva saa nukkua raikkaassa ulkoilmassa.

Vierailija
14/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa itse, ennen kuin kinaatte täällä.

Mene ulos makuupussiin. Hengittele ensin pussin suuaukko avoinna, sitten kiristä suuaukko mahdollisimman pieneksi tai peitä harsolla.

Voit samalla kokeilla, että tukehdutko sinne pussiin, jos hengität harson läpi.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä vasta alle -15, mutta mietityttää kyllä.

Vierailija
16/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveitäpä nuo ovat edelleen. Itse käyn juoksemassa vielä -20 pakkasella. Kaikki eivät ole huonokuntoisia lihavia lössyköitä, enkä aio lapsianikaan sellaisiksi opettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä