Miten käsitellä kiusaavaa ihmistä?
Kiusaa puhumalla päälleni tietoisesti yhteydessä, jossa en voi asiasta huomauttaa. Jos huomautan, vaikutan vaikealta ihmiseltä. Tätä taistelua ei voi voittaa vai voiko? Onneksi yksi läsnäolijoista on jo huomannut käytöksen.
On harrasteyhteydessä, jossa keskustellaan. Jos olisi työpaikka, olisin puhunut esimiehelle jo aikoja sitten.
Kommentit (15)
Kyllä sinä VOIT huomauttaa siitä tuossakin yhteydessä - ja sun on velvollisuus huomauttaa.
Ala ensin kirkumaan ja sitten kerro asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä VOIT huomauttaa siitä tuossakin yhteydessä - ja sun on velvollisuus huomauttaa.
En voi, tilanne on sen luonteinen, että olisin naurettava jos huomauttaisin.
Eikö minulla ole todellakaan mitään velvollisuutta huomauttaa mitään.
Jokin niksi pitäisi keksiä.
Entä jos määrätietoisesti jatkat puhumista itse, kuin häntä ei olisikaan?
Älä puhu sille. Ei selvästi ole kiinnostunut. Ei sellaista voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos määrätietoisesti jatkat puhumista itse, kuin häntä ei olisikaan?
Yritin sitä, ja hän korotti ääntään, eli meni kilpalaulannaksi.
Tunsin oloni typeräksi ja suututti. Eli narsisti sai mitä halusi, minut reagoimaan.
Hän tekee tätä hymyillen, eli ihan tietoista kiusaamista. Yrittää ärsyttää.
Voisiko sopia puheenvuorot. Sitten taukoa riittävästi ja sen jälkeen joku toinen puhuu. Jos on taas epävirallista, pitäisikö olla joku puheenjohtaja kuitenkin ettei puhuta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sopia puheenvuorot. Sitten taukoa riittävästi ja sen jälkeen joku toinen puhuu. Jos on taas epävirallista, pitäisikö olla joku puheenjohtaja kuitenkin ettei puhuta päälle.
Ei oikein onnistu, on epävirallisempi tilanne. Tämä ihminenhän nolaa itsensä kun tekee noin, paljastaa huonot käytöstavat ja sen, ettei arvosta muita. Tekee välillä muillekin näin. Minä olen kuitenkin pääkohde, eli jollakin tavalla merkityksellinen hänelle. Olen yleensä todella rauhallinen ja ohitan tällaiset ihmiset, mutta tämä henkilö onnistuu painamaan jokaista ärsytysnappia. Tuntuisi typerältä tehdä samoin, eli olla kuuntelematta kun hän puhuu. En vain osaa, koska käytöstavat tulevat selkärangasta.
Ihmisten kanssa on vaikeaa elää.
Kuulostaa että ap asuu lintukarusellissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kanssa on vaikeaa elää.
Kuulostaa että ap asuu lintukarusellissa.
Harvoin törmää tällaisiin tapauksiin. Suurin osa aikuisista on fiksua porukkaa. Jos ei muu ohjaa ihmisiä, niin oma maine harrastepiireissä.
Jos alkaa puhua päälle, niin sano ystävälliseen mutta napakkaan sävyyn "voinko sanoa tämän loppuun". Kyllä hänen pitäisi siitä ymmärtää, että on epäkohtelias, jos jatkaa päälle puhumista.
Voisit ehkä yrittää heittäytyä liioitellun ystävälliseksi häntä kohtaan. Kohdella häntä ylenpalttisen kohteliaasti kuin jotakuta erityishuomiota tarvitsevaa drama queeniä.
On pesunkestävä narsisti, jonka kanssa on valitettavasti oltava tekemisissä.