toukotaapertajat maanantaihin!
Kommentit (36)
Onko Varjokas lähtenyt lomalle tai jotain, kun ei ole vuoden alun jälkeen näkynyt? Tässä jo kohta huolestuu, kun ei ole ollut kuuumisia... :/ Vai onko mulla vain niin toivottoman huono muisti?
Pitäis suunnitella kauppareissuakin, mutta -18' C ei paljon houkuttele, joten saas nähdä. Pakko kyllä olis jotain hakea, mutta saanko kuskin, se on eri asia...
Ensinnä, kiitoksia teille jotka onnittelitte kihlajaispäivän johdosta..=)
Hikkaa en mä ole tuntenut, enkä kyllä muista esikoisestakaan tuota.. Mut ei kai ne kaikki kauheesti hikkailekkaan..?
Martinan perheelle paranemisia! Ja mulla ihan sama juttu tuon istukan sekä liikojen kilojen kans.. Tunnen itse tosi vahvasti potkut, mutta mies on vaan yhen kerran sattunu kokeileen et hän tunsi. Tosin toi munkaa ukko ei oo sellanen aktiivinen kosketteleen mahaa..=)
Emunainen: potkii rakkoon joo.. Niin kait se välillä ihan housuun pissa lirahtelee.. =/
Onnellinenmamma: toivottavasti ei mitään ihmeempää oo kutinan takana.
Sämpyläistä voin vain lohduttaa, että jospa kaikki olisi tosiaan hyvin.. Uskon kyllä että mietyttää, mut toivotaan parasta!!
Jospa se varjokas on saanut samat bannit ku minä vähän aikaa sitten.. Nekin kun voi näköjään syyttä saada..=/ Toivotaan et hällä kaikki hyvin, jos hän ei oo kerran kirjotellu (itse en kyllä nyt muista..)..
Nyt pitäs lähteä tästä tyhjentään se kirppispöytä, saas nähä jääkö sitä edes voiton puolelle..=)
miitu78 rv 25+1 (ai niin, luin liberon sivuilta että tällä raskausviikolla kohtu on jalkapallon kokoinen! Se on kyllä aika iso!=))
Toukokuisissa on niin paljon väkeä ettei kaikkia muista mut Laru ja varjokas jäänyt mieleen, enkä ole kirjoituksia huomannut.
Ei kai Laru ole synnärille lähtenyt kun eikös esikoinen syntynyt rv24?
Toivottavasti kaikki on hyvin! Ilmoitelkaahan muutkin " poissa" olijat itsestänne :)
Nyt alkaa jo hieman elämä rauhottumaan, ollaankin oltu menossa ja sit illat väsyneitä.
Kävin tänään diakonin jutuilla, sain täytettäväksi ruoka- ja raha-avustuksen. Ruokakassin käyn tällä viikolla hakemassa, raha-apu päätetään lähipäivinä.
Lisäksi saan kotiin apua, ihmisen joka auttaa kotitöis tai on esikoisen kanssa ulkona ym, kerran viikossa.
Hyvä, koska exää ei ole hankinnat ja kuulumiset kiinnostanu sit joulun.
Iskias ja liitoskivut vaivaa,välil liikutaan ja kylkeä käännetään itkun kanssa!
Kävin ostaa toppahousut,huomenna äidin ammattitaidolla laitetaan vyötärölle leveyttä ja lahkeet lyhennetään. Tänää oliki -20.
Syömisestä: syön aamupalan, ruuan ja iltapalan. Sekä mielen mukaan siinä välillä välipaloja.
Herkkuja menee ja paino ei ole noussut.
Ristiäisistä: pidän vain nimijuhlat niinkuin esikoisellekkin. En saa enää esikoista kastettua(2 kummia ei kuulu kirkkoon), niin ei sit kasteta vaaviakaan. Nimi kyl valmiina jo tuli kumpi vaan.
Pieni murunen liikkuu jo kovin ja työntelee itseään aika napakasti mahanahkaan :) välillä maha vain hytkyy kun pieni jumppaa. Ihanaa.
Sain eilen kerrottua äidilleni että haluan hänet mukaan sektioon, tuli yllätyksenä hälle.. Mut on lähdössä jos pystyy.
Rv 23+5
Laru tais kirjotella viimeviikon lopulla, mutta varjokas on tosiaan kadonnut linjoilta kokonaan :( Missä olet Varjokas??
emunainen; Toki olet tervetullut joukkoomme, ei tapaaminen pelkästään Manselaisille ollutkaan tarkoitettu :) Eli kaikki halukkaat mukaan keskiviikkona klo. 18.00 Napoliin :)
Hyvä, että joukko kasvaa!!
Sämpyläiselle; Ei kovin huolestuttavalta kuulosta, itsellä kokemus vain loppuraskauden kokoeroista, eli reisiluu vastasi viikolla 35+3, 37+2 viikkoa ja pää olikin 35+3 viikolla kokoa 33+6, mitta virehitä voi sattua ja muutaman millin heitto muuttaa LA:ta viikonkin... Onneksi sait kuitenkin kontrolliajan jotta mitat saadaan otettua uudestaa :)
*Halaus*
3xäippä; onneksi jalka oli " vain" revähtänyt!
Supistuksiakin ollut taas jollain, hus pois ne kaikilta!
Keijo.annikki; onnittelut saikusta! Sinä tarvitset sitä. Koitahan levätä :)
Mitähän muuta oli ollut, kauheesti ainakin tekstiä :)
Käytiin tänään pojan kanssa aamulla kerhossa ja iltapäivällä olikin muskari, ihanaa päästä ihmisten ilmoille :)
Toivottavasti huomiseksi ei olisi luvattu kovaa pakkasta, että pääsee poitsun kanssa ulkoileen. Muskareissa/kerhoissa on välillä niitä hyppyytysleikkejä, sellaiset saa kivuttoman supistuksen aikaiseksi, joten niitä olen yrittänyt välttää...
Maha kasvaa ja liikkeet on välillä tosi lujia, koska istukka on takaseinässä. Välillä on vielä hiljaisiakin päiviä, esikoinen oli ihan villi liikkumaan, olisiko tulossa vähän rauhallisempi tapaus?? Toivottavasti :) Tuntuu, että pikkumiehessä on välillä liikaakin energiaa ;)
Hyvät voinnit kaikille!!
OP, Käpy 24+6 ja " Iivari" 1v4kk
Vähän paremmalla mielellä olen..:) Kiitos kommenteista, taisi olla yksi halauskin, mieltä lämmittää.
Järkeilin tämän nyt niin, ettei kauheasti pitäisi olla hätää, oli merkitty tuohon neuvolakorttiinkin rakenteet- ja kasvu-kohtiin ok:t molempiin kuitenkin. Tarkistuskäynti sitten se seuraava kerta, jospa pikkuinen olisi suotuisammassa asennossa sitten. :)
Kyllä te ootte sitten ihania, aina tukemassa, vaikka tuntemattomia ollaankin. Kiitos siitä!
Sämpyläinen: Minä tiedän kyllä miltä tuntuu elää epätietoisuudessa, ei sitä voi oikeen mikään rauhoittaa, valitettavasti. En vieläkään uskalla uskoa, että vauvalla kaikki on ihan hyvin vaikka tulokset niin osoittaa. Ajoittain on hetkiä jolloin mietin todella, että miten vauva pärjäilee. Pitäs olla päivittäin ultra niin vois tarkkailla tilannetta. Odottavalla on valitettavasti vilkas mielikuvitus. Yritä kuitenkin elää ja olla rauhallisesti ja ota vastaan se mitä tulee, nämä jutut ei ole meidän käsissä. " isoooo haliiii"
Minäkin olen miettinyt, että mihin katosi varjokas, reemis, rvasammakko? ja monia muita.
Illan jatkoja...
Jumpasta justiinsa kotiuduin.. Kirjotinkin jo ennen ruuanlaittoon ryhtymistä , mutta poika sopivasti vetäs nettijohdon seinästä juuri siinä vaiheessa, kun painoin ok. :) (tai olin painamassa)
Jumpat on kohta lopetettava.. meinasin että jos lopettelis helmikuun loppuun. Ei sitten viitti turhan takia maksella (50¿/kk), kun on kummiskin 1kk:n varotusaika oltava. Alkaa jo vähän tuntua nuo jumppaamiset... =/
Sämpyläiselle oli sillon tarkotus laittaa *rutistus*. Onneks olet jo paremmalla mielellä! Vauvalla on varmasti kaikki hyvin. <3 Tuo pään koon ero viikkoihin ei kuulostanut kovin suurelta. Onneks tilanne jokatapauksessa vielä tarkistetaan, ihan mielenrauhan vuoksi. Paljon jaksuja sinne!
keijo.annikki oli saanut ainakin saikkua kunnolla, hyvä niin! :)
Mietinkin juuri viime viikolla varjokasta, kun katselin esittelypinoa.. Ilmotahan itestäs, niin moni täällä kaipaa sua!
Kohta pääsee iltapalalle.. pannaria tein. Nam! :P
Hyviä illan jatkoja ja öitä!!
t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 21+6
Älä huolehdi, mä jouduin melkein samasta syystä uusintaan. Ekalla kerralla oli vauva niin hankalassa asennossa, että ultraaja halus tarkastaa mitat ym. uudestaan. Minäkin kyllä sitten murehdin sen pari viikkoa, mutta parempi se kuitenkin on aina tarkistaa! Tsemppiä!
Pikaiset paranemiset potilaille.
Mä istun täällä töissä ja supistelee välillä aika tavalla:( Onneks se lääkäri on ylihuomenna. Taidan ottaa huomisen vapaa päivän ihan rennosti.
Mamasukkahousut ostettu. Kierreltiin myös babybenettonia, oli kunnon aleet, mut mies hillitsi ja poistuin vain yhden lahjan kanssa (kaverin h-hetki lähestyy..)
Nyt en muista, pitikö jotain muuta kommentoida. Lahopää ja työn touhuissa:)
KEIJO.ANNIKKI hyvä kun sait kunnolla saikkua, toivottavasti raha-asiatkin järjestyvät!
3XÄIPPÄ onneksi oli " vaan" venähtänyt!
LARUA ja VARJOKASTA täälläkin huhuillaan, REEMIKSELLÄ taitaa olla paraikaa meneillään muutto Ranskasta Suomeen, näin muistelisin.
Jotain muuta piti myös kommentoida, mut kun ei muista. Viime viikolla yritin saada soitetuksi neuvolaan hemoglobiinista, mutta joka päivä unohdin sen ja muistin vasta kun soittoaika oli ohi. Kauhea raskausdementia, ihan oikeesti pitäis koko ajan kirjottaa kaikki ylös.
Löysin muuten tällaisen silmienvärilaskurin, joka laskee todennäköisyyden masuvauvan silmien värille.
http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html
Meidän vauvoilla tuon laskurin mukaan pitäisi tosin kaikilla olla siniset silmät. Ja meillä kun on yksi sinisilmäinen, yksi ruskeasilmäinen ja yksi vihreäsilmäinen, ei siis ihan pidä paikkaansa. Noissa ohjeissa sitten kyllä todetaankin, ettei periytyminen ole aina ihan noin suoraviivaista (meillä siis miehen isällä on ruskeat silmät -miehellä kuitenkin siniset).
Kolmeplusyks ja 25+5
Olen käynyt lukemassa palstaa ahkerasti, mutta en ole vielä " uskaltautunut" kirjoittelemaan...
Asustellaan Espoossa ja odotellaan esikoita. Laskettuaika on 30.5.
Mieheni lisäksi perheeseen kuuluu kaksi koiraa ja koirat ovatkin olleet aina ainoa harrastus...
Raskaus on sujunut oikein hyvin, paitsi että alhainen hb. vaivaa.
Viimeksi hb. oli 104 ja alamäki taitaa vaan jatkua, joten se lienee nyt jo alle 100... Viikon päästä vasta neuvolaan...
Seuraavalla neuvola käynnillä olisi tarkotus selvittää riittääkö rautavarastot. Onko teillä kellään tietoa tai kokemusta mitä tehdään jos rautavarastoni on liian pienet?
Ilmeisesti saikulle, kun työ on niin fyysinen ja vähemmän lenkkeilyä?
Raskas työ ja liikunta kuulemma kuluttavat rautaa...
GladiolusK 21+5
Iltaa kaikilla ja oikein hyvää uuden viikon alkamista!:)
Aattelin tänne tulla hehkuttaan, että sain perjantaina ä-pakkauksen!!!:D Tosi nopeeta toimintaa Tampereella. Torstaina vein paprut ja siitä seuraavan viikon tiistaina tuli päätös ja perjantaina tuli lappu, et paketti on postissa nuodettavissa. Eli tollanen viikko.:) Yllätyin itsekin positiivisesti kun sain paperin.:)
Tänään kiertelin nelisen tuntia kirpputoreja ja liikkeitä. Löysin pussillisen vaatteita ja muutaman lakanan ja vaaleansinisen syöttötuolin.:) Lähti vähän käsistä toi ostaminen, tunnustetaan.:) Nyt sitten eka pyykillinen pikkutyypin vaatteita on pesussa ja mieskin innostu siivoamaan omalta osaltaan vaatekaappia niin, että saatas pikkuisen vaatteita mahtumaan.:)
Mitä vaatteita ootte ite aatellu, että toukovauva tarvitsee ja mitkä vaatteet ovat käytännöllisiä ja mitä oikeasti tarvitsee siis käytössä ym?
Nyt on selkä niin kipeä kävelemisestä, että en tiedä miten päin oikein olisin. täytyy varmaan mennä sohvalle selkä suorana lojumaan.:/
Koirat pitää vaan ensiksi pikalenkillä käyttää.
Sori tällänen omanapa selvitys. Yritän lähipäivinä päästä koneelle lukemaan kunnolla juttuja. Huomenna porukat tulevat yöksi ja keskiviikkona on odotettu tapaaminen tampereella toukomahojen kanssa.kivakiva.:)
Daim ja pömppis rv 24 (tasan)
jos ihan harsoilee villiksien kanssa niin kantsii hankkia sellainen " näpsy" eli se on sellainen kumimainen kolmihaarainen kiinnitin mitä varmasti saa ihan mistä nettimyymälöistä tahansa mistä vaippojankin saa. Sillä saa harsot edestä kiinni. Ja ihan pieni vauvahan ei varmaan vielä edes sellaista tarvitse kun ei liikukaan itse vielä ympäri eli harsosta kannattaa tehdä sellainen origami-niminen taitos joka menee koko pyllyn ja edustan ympäri niin kyllä ne villikset pitää sen paikoillaan.
Tietty helpointa on ostaa muotoon ommeltuja sisävaippoja myös, jotka tarra-tai nepparikiinnityksellä pysyy hyvin. Mä en tota origamitaitosta osaa nyt linkittää tänne, mutta kestovaippainfo.fi-sivuilta varmasti sellaisen linkin löydät ainakin kysymällä! Niistä muotoonommelluista sisävaipoista: tykkään itse eniten tots botsin bamboozle-bambuvaipasta sekä iguleen sisävaipat on kanssa tosi kivan mallisia. Myös kissaluvs-nimiset sisävaipat on ihan kivoja, muista kuitenkin että vauvat ovat jokainen omanlaisia, joten kaikki mallit ei sovi kaikille vauvoille. Niitä kannattaa vaan kokeilla ja jos ei sovi niin myy pois ja kokeilee jotain muuta.
Ja kysy vaan lisää jos tulee mieleen jotain tai mun sepustus on jotenkin sekava:)
Olitte kaipailleet. :) Ei ole ollut tarkoituksena huolestuttaa. Kaikki on ihan kunnossa, olen vaan ollut harvinaisen kiireinen (ja laiska). Olen taas jonkun aikaa töissä, joten päivät menee hurjan nopeasti ohi. Mukava kun saa vähän tienata omaa rahaa ennen äippätuille jäämistä.
Mitäköhän piti. [b]Sämpyläiselle[/b] oli tarkoitus kertoa, että meillä siellä 4D ultrassa sanottiin että vartalo vastasi 19+4 ja pää 18+6, mutta että kyseessä on ihan normaali vaihtelu eikä syytä huoleen. Seurannassa sitten varmistivat, ettei tosiaan hätää, kasvaa nätisti keskikäyrällä. Eli ainakaan sen takia ei kannata huolehtia. Meillä ei myöskään saatu näkyviin siellä sairaalan seurantaultrassa sydämen laskimon haaroja eikä aortan kaarta, siksi ollaan nyt käyty seurannoissa. Kätilö sanoi, että kaikki on kunnossa ja selvästi hyvin, ovat vaan neuroottisia noiden rakennetutkimusten kanssa joten haluavat varmistuksen varmistuksen varmistuksen. :) Tsemppiä vaan, nuo on ikäviä tilanteita. (meillähän oli siellä 4Dssä se lapsiveden vähyys -epäily) Mulla on muuten myös istukka etuseinämässä ja mahan peitteessä reilusti toppausta, joten näkyvyys ei ultrissa ole paras mahdollinen. Silti minäkin tunsin liikkeitä tosi aikaisin, muistaakseni jo viikolla 15+.
[b]Painostako[/b] oli ollut gallupia? Tähän mennessä on tullut 2-3kg, riippuen siitä mitä uskoo. Neuvolan vaaka sanoi 3kg ja sairaalan vaaka sitten sanoi kiloa vähemmän muutamaa päivää myöhemmin.
[b]Hikasta[/b] oli puhetta. Olen kerran tuntenut hikottelua yöllä. Voi olla että on useamminkin enkä vaan sitten herää. Hassun tuntuista naputusta, mutta voin uskoa että saattaa olla rasittavaa jos monta kertaa päivässä jatkuu pitkään.
Mies on jo viikon verran pystynyt tuntemaan liikkeitä kädellä mahan päältä, ja istuessa saatan joskus tuntea potkun reisien yläosassa/mahan alaosan läpi.
Tilasin juuri pinnasängyn, patjan, lakanoita ja ihanan nallesänkyverhosetin netistä. Aivan ihania hörselöitä. :D Olenkin pitkään säästynyt kaikelta hössötys- jashoppailuhimolta, joten sain mieheltä ihan luvan hurahtaa. Äippäpakkaus on myös pyynnissä, joten kohta saa sukeltaa tosissaan tavarataivaaseen. :) Turvakaukalo ja päiväunikehto ovat jo valmiina, samoin pari kassillista vaatteita. Vaunut tulevat huhtikuussa ystävältä meille kiertoon. Enää siis kestovaipat, kylpyammeet ynnä muut sadat tarpeelliset tavarat puuttuvat. Huhhuh. Tämä on kaikki niin uutta että tuntuu monimutkaiselta.
Maha on kasvanut ihan mahdottomasti, kohdun pohja on jo tosi korkealla ja näytän siltä kuin olisin viimeisimmilläni. :) Vaatii hieman totuttelua. Ihmiset tosiaan kyselevät, että milloin olen aikeissa jakautua. Ilmeet ovat sen mukaiset kun kerron että toukokuussa. :D
Mutta nyt nukkumaan, viime yö taas venähti. Hyvää yötä ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
-v&kääpiö25+4-
Kiva, kun olitte kaipailleet. Meillä tilttasi kone torstaina juuri kun olin kirjoittamassa tänne viestiä. Kannettavan laturi hajosi, eikä tällä koneella tietysti ilman ladattua akkua mitään tee. Sain viestin tallennettua ja laitan sen mitä silloin runoilin tähän alkuun. Kauheesti olis kommentoitavaa ja tästä tulee varmaan ennätyspitkä viesti.
Torstaina kirjoitetut:
Onnittelut Almaeinolle kosinnasta. Ihanaa!
Ama, kyselit vanhoista tileistä. Hyvin todennäköisesti niistä ei ole mitään hyötyä. Esimerkiksi, jos muutatte uuden asunnon perässä toiselle paikkakunnalle tai vaikka eri kaupunginosaan, niin pankki avaa teille uudet palkkatilit siihen konttoriin josta lainan haette. Eli tilinumerot ovat aina sekä pankkiryhmittymäkohtaisia (Nordea, Osuuspankki, Sampo...) ja konttorikohtaisia. Jos siirrytte saman ryhmittymän sisällä uuden konttorin asiakkaaksi tilejä ei ehkä vaihdeta uuteen, jos ne ovat olleet aktiivisesti käytössä. (Pankeilla voi olla esim. sääntöjä, että ei saa viedä toisen konttorin asiakkaita, jos saman ketjun sisällä vaihtaa.) Mutta jos teillä on ihan " kuolleet" tilit jossain, niin luultavasti teille avataan ihan uudet tilit. Enkä usko, että käyttämättömistä tileistä saa mitään etua ns. pitkäaikaisena asiakkaana.
Kiva, kun niin moni kertoi käyvänsä aina lukemassa edellisen päivän pinot. Niin minäkin teen. Vaikka kuinka monta päivää myöhässä tarvittaessa :)
Martina, mullakin tulee paha olo selällään makaamisesta. Toisaalta unissani käännyn vielä selälleni. Aamulla olikin inhottavaa, kun tajusin, että olin nukkunut tosi pitkään selälläni, eikä vauva potkinut pitkään aikaan noustuani. Kyllä oli ihanaa, kun möyrintä taas alkoi.
Martina muuten, oli jännä kun kirjoitit tosta kaksosten ja tämän yksösen liikkumisen eroista. Nimittäin, minäkään en muista että meidän kaksoset olisi liikkunut näin selvästi tässä vaiheessa. Ja muistan varmaan tämän vaiheen aika hyvin, kun synnytin rv 24. Olenkin miettinyt, että enkö tosiaan vaan muista, vai olivatko vauvat vaisumpia vai johtuiko vähäisempi liikkuminen kaksosuudesta (vähemmän tilaa, toisen liikkeet).
JanskuL, kiitos kun jaksoit vastata. Kyllä sulla on tosi ikävä tilanne. Voimia siihen. Ajattelinkin, että tässä on varmaan joku ihme sotku, kun noin vaikeaksi on mennyt.
Tänään maanantaina jatkan näin...
Lubinalle ja GladiolusK:lle tervetuloa joukkoon. Tännehän mahtuu hyvin. Ahkerasti vaan kirjottelemaan.
Mirage, kirjotit jalkojen kuumuudesta. Mulla on alkanut myös jalkaterät hikoilemaan kummasti viime aikoina. Yleensä olen aina tähän aikaan vuodesta pörrikset tai villasukat jalassa, mutta nyt ihan ohuilla sukilla. Luin taas Vau' kirjasta kuitenkin, että hikoilu voisi johtua kilpirauhasen toiminnan aktivoitumisesta. Siis kuuluu tähän raskauden vaiheeseen.
Sämpyläinen, tollanen epätietoisuus on tosi kurjaa. Mun mielestä toi ei kuulosta kauheen pahalta toi 5 päivän heitto. Meillä lääkäri saneli jostain mitasta koneelle, että +/- 8 päivää viikkoon xx nähden. Eli aikamoisia heittoja voi olla. Hyvä kuitenkin, että tarkkaan seurataan. Tsemppiä odotukseen!
OnnellinenMamma, voi se nokkosihottuma on kauheeta. Mulla on parina keväänä tullut sellanen reaktio, mutta viime keväänä ei tullut. Saa nähdä tuleeko tänä keväänä. Yleensä tullut huhti-toukokuussa. Mulla menee kolmen päivän sykleissä, jolloin ekana päivänä pahin reaktio, toisena vähän lievempi ja kolmantena lievin. Aina siinä välissä siis häviää ja ilmestyy seuraavana yönä uuteen kohtaan. Mulla epäillään, että jonkun siitepölyn ja ehkä jonkun ruuan ristiallergia eli vaatii altistuksen kummallekkin. Täältä sivuilta olen joskus lukenut, että ihan raskauskin voi nokkosihottuman aiheuttaa jossain vaiheessa raskautta. En tiedä onko näin. Toivottavasti sinulla ei raskaushepatoosi ainakaan uusiudu.
3xäippä74, toivottavasti jalka paranee pian. Onneksi ei ollut murtunut. Tosi kurja juttu.
a1b1c1, olit kirjoittanut ristiäisistä. Mulla on täällä kotona ollessa varmaan vähän liikaa aikaa miettiä, kun stressaan jo niistä ristiäisistä. Meillä on sellanen tilanne, että meidän pojalla on 5-vuotissynnärit ja mulla 30-vuotissynttärit pari viikkoa lasketun ajan jälkeen. Pidettäisiin nämä juhlat ainakin yhdessä, kun ovat peräkkäisinä päivinä. Ja samat ihmiset kutsuttaisiin. Meillä tulee näistä ihmisistä, jotka siis aina kutsutaan kaikkiin tällaisiin juhliin yhteensä melkein 40 vierasta. Olenkin nyt miettinyt jaksaisinko pitää jo ristiäisetkin samalla. Riippuu tietysti koska tämä pikkuinen syntyy. Tällä taustallahan sitä ei koskaan tiedä. Optimistisesti toivon kuitenkin, että la:n tienoilla. Pojan synttäri juhlia ei kauheasti voi siirtää, kun 5-vuotias jo odottaa niitä niin hirveästi. Ja lisäksi juhannuksen jälkeen ei kauhean mielellään kutsuisi vieraita mökeiltään tänne meidän juhlien takia. Joten olisi ehkä helppo pitää kaikki kolme juhlaa samalla kertaa kesäkuun puolessa välissä. Meillä on kirkko ihan vieressä ja siellä voi ainakin kastetilaisuuden pitää. Juhlat ollaan pidetty nyt parina vuonna täällä kotona, kun ollaan tässä asuttu. Meillä riittää tuota pihaa, mutta sisätilat on liian pienet noin isolle porukalle. Ainakin kasteen ajaksi, kun kaikkien pitäisi olla samassa tilassa. Eniten kuitenkin mua stressaa se sotku mikä tulee juhlien pitämisestä. Kun vieraat kävelee suoraan pihalta kengillä sisälle, varsinkin lapset juoksee pitkin poikin ilman kenkiä, ruokaa on lattioilla ja joka paikassa jne. Aina tähän asti olen juhlien jälkeen vielä pessyt lattiat uudelleen ja siistinyt kaikki paikat roskista yms. Jotenkin epäilyttää, että miten sen jaksaa vauvan kanssa, varsinkin jos ei ole saanut nukuttua. Ehkä voitaisiin viettää koko juhlat kirkolla, mutta tuntuisi hullulta viettää siellä myös synttäreitä, kun ne yleensä kestääkin tuntitolkulla.
Ihan älytöntä miettiä vielä tollaisia, mutta kuten sanoin, mulla taitaa olla vähän liikaa aikaa miettiä kaikenlaista täällä kotona :)
Äitiyspakkauksesta. Olen ajatellut ottaa pakkauksen. Haluaisin tuon tämän vuotisen, jos kerran on poika tulossa. Värit sopisivat mielestäni hyvin pojalle. Meillä on edellinen pakkaus vuodelta 2002 ja ihan kiva on ottaa nyt uusi. Meillä pojan rautakuuri pilasi puklujen myötä paljon ihan niitä alun vaatteita ja heitin niitä sitten pois, kun olivat ihan kauhean näköisiä. Joten kaikki ne pikkuriikkiset vaatteet ovat oikein tervetulleita ja ehkä me nukutetaankin vauveli siinä laatikossa.
Emunainen, kirjottelit kiintymyksestä vauvaan. Minä olen oikein tietoisesti yrittänyt luoda suhdetta tähän masukkiin. Miehelle juuri nauroinkin, että kun täällä kotona voin jutella vauvalle niin rauhassa, niin meinasin ruveta tänään bussipysäkilläkin juttelemaan hänelle :D Onneksi tajusin ajoissa. Siinä oli juuri auto pysähtynyt pysäkkiä vastapäätä. Viime kerralla (siis viime raskauden jälkeen) harmitti, kun en oikein ollut ehkä nauttinut tarpeeksi raskaudesta ja se loppui niin yht' äkkiä ja sitten toiseen vauvaan, jonka menetimme, en ehtinyt luoda suhdetta. Nyt nautin vauvasta niin kauan, kun tätä onnea kestää. Toivottavasti vuosia ja vuosia, mutta henkisesti olen varautunut siis myös menetykseen, jos siihen voi nyt varautua.
Kauheasti te olette monet jo ostelleet kaikkea. Nautin täällä teidän kauttanne. Itse en uskalla vielä ostella mitään. Sitten kun viikkoja on 28+ niin ehkä minäkin hurahdan täysillä :)
Minulla ei ole kukaan ulkopuolinen vielä yrittänyt masua kosketella, mikä on aika ymmärrettävää, kun olen täällä neljän seinän sisällä. Ja ulkona tietysti takit ja muut paksut vaatteet päällä. Minäkään en tykkäisi luvattomista kosketteluista. Jos tilanne ei tulisi ihan yllättäen, minäkin varmaan sanoisin jotain nenäkästä takaisin lääppijöille. Mullakaan ei muuten mies ole mikään kovin innokas masun silittelijä. Häntä ärsytti aiemmin, kun liikkeet meni ohi joka kerta, kun hän ehti masulle asti. Toissapäivänä sitten tunsi käteensä monta potkua ja oikein alkoi lässyttämään masulle. Kyllä oli hassua.
Kävin tänään Kelassa viemässä ne saikkupaperit. Kuulemma kauheat ruuhkat siellä ja viikkoja menee päätökseen. Plääh... Sitten mua alkoi myös ärsyttämään se, että mulla on ilmeisesti nyt noussut viimeisen 6kk tulot (ennen sairaslomaa) vuoden 2005 tuloista 18,5% eli saan äitiyspäivärahan vuoden 2005 tulojen mukaan. Kun siis se 20% nousuraja ei mene rikki. Se tarkoittaa käytännössä noin 150¿ vähemmän kuukaudessa, mikä on tosi iso raha, kun pitää kuitenkin kaikki lainat maksaa. Eniten tässä ärsyttää se, että saan siis todennäköisesti suurempaa sairaspäivärahaa, kun äitiyspäivärahaa, koska sairasloma alkoi joulukuussa ja sitä sain hakea tämän 6kk tulojen perusteella (koska 2004 olin opiskelija). Vitsi mitä hiustenhalkomista noi Kelan säädökset. No, muilla oli täällä paljon suurempiakin murheita Kelan kanssa, joten ei pitäisi valittaa. Ärsyttää vaan, kun aina saa vääntää joka asiasta tuon laitoksen kanssa.
Nyt on kai pakko lähteä nukkumaan, kun silmät on ihan ristissä. Olen taas ahkerammin linjoilla, kun kone toimii.
Laru ja masukki rv 21+6 (kun kellokin on noin reilusti jo tiistain puolella)
Koko päivä on tähän asti taas kuljettu...
Ensin kävin Seinäjoella toikkaroimassa, piti käydä neurolta hakemassa lääkitysohjeet ja yhtä ja toista lappua. Sitten tukka putkella takas omaan tk:een röntgeniin ja lekurille. 11 aikaan oli jalka kuvattu ja 14 tienoilla käväisin kotona syömässä ja taas takas tytön kanssa tarkastamaan korvat.
Jalalle kuuluu ' hyvää' , ei ollut murtumia vaan oikein kunnolla revähtänyt. Oikein kunnolla oli sinisen musta koko jalka. :) Kepit vielä jäi, jalkaan laitettiin tukeva side, jota pidetään tää viikko. Kävellä saa varovasti, mutta ainakin vielä keppien kanssa. Helpotti huomattavasti, loppuviikosta vois ehkä kokeilla jo autolla ajoakin, ettei joka menoon tarvi kuskia pyytää.
Liikkeistä tuli mieleen (en enää muista kuka kirjoitti), että jos istukka on etuseinässä ja liikkeet tuntuu tosi hyvin, aattele miten kipeätä tulisikaan, jos olisikin takaseinässä ja potkut tulis suoraan mahaan. :O Mulla on nyt myös samoin, liikkeet tuntui tosi selvästi aikaisin ja nyt näkyy paidankin läpi, mutta ei nää ole mitään siihen verrattuna kun istukka oli takana! Kyllä silloin moukaroitiin kunnolla... :)
Nyt pitäis mennä taas etsimään syötävää, joten tämä tästä ja loput joskus. :)
Äippä rv 24+1