Kysymys teille, jotka olette saaneet tuloksia kuntosalilla:
Miten saatte ylläpidettyä ne lihaksenne, jos tulee taukoa kuntoiluun?
Aina kun saan itse kasvatettua lihasta salilla, saan flunssan, ja toisenkin flunssan, ja menee viikkokausia ennen kuin pääsen takaisin kuntosalille. Sitten vielä joku vatsatauti päälle. Ja sitten olen taas lähtötilanteessa: laiha ruipelo vailla kuntoa tai lihaksia.
Miten kukaan pystyy ylläpitämään lihaskuntoa kun pienikin sairastelu vielä lihakset pois?
Kommentit (17)
Ei toi oo mitään pientä sairastelua. Joku 1-3 viikkoa vuoden aikana voisi olla pientä.
Lihaksia saa anabolisilla stereideja käyttämällä. Itse en käytä mutta jos haluaa pitää lihaksensa niin sitten. Lihakset katoaa aika nopeasti jos ei treenaa.
Edes kuukauden tauko ei vielä dramaattisesti vaikuta lihasmassaan ja voimantuottoon, varsinkaan jos on pidempi treenitausta. Tietysti kun lihasten glykokeenivarastot tyhjenee, niin ne näyttää pienemmiltä, mutta lihasmassa ei hetkessä minnekään katoa.
Kuulostaapa epäonniselta, minulla ei ole toistaiseksi koskaan ollut tuollaista tilannetta. Pisin tauko viimeisten vuosien ajalta taitaa olla alle kaksi viikkoa, ja se ei vaikuttanut tietenkään millään tavalla. Tätä ei ehkä suositella mutta jos on ollut joku flunssa, en koskaan odota että olo on täysin normaali, vaan aloitan kevyesti siinä vaiheessa kun olo on edes sinnepäin.
Lihakset onneksi kasvavat nopeammin ja vähemmällä vaivalla takaisin kuin mitä alunperin niiden hankkimiseksi on joutunut rehkimään. Eli systemaattista tekemistä vaan ja kyllä ne ajan yli kasvavat.
Todellisuudessa lihaksesi eivät katoa lyhyen sairastelun vuoksi mihinkään, sillä ei niitä ole kovin paljon edes kehittynyt. Se on sinun mielessäsi se kehitys. Rasvaprosentti vaihtelee, ei lihasmassan määrä. Muista, että minkäänlaisia neuvoja tai ohjeita ei tule ottaa heiltä, jotka käyttävät dopingaineita lihaskasvuun tai rasvanpolttoon. Myös ex-bodarit, jotka käyttävät testosteronin korvaushoitoa, ovat heitä, joita ei kannata kuunnella. Pitämällä rasvaprosenttisi matalana, voit näyttää hieman lihaksikkaammalta. Pidä kuitenkin mielessä, ettei ihmisen kroppa kovin paljon muutu, vaikka tekisit mitä tahansa. Tämän huomaat vaikka siitä, että geenit määrittävät lähes kaiken: se, joka on lapsena ollut aina hoikka, on sitä vaikka kävisi salilla ja se joka on ollut vähän pullukampi, tahtoo olla sitä myös aikuisiällä. Ei tästä asiasta kannata ottaa mitään paineita. Kunhan muistat sen, että salitreeni ei ole vaikeaa, eikä siitä tule tehdä liian mystistä tai avaruustiedettä. Niin ja se liika proteiini, se varastoituu rasvaksi vyötärölle.
Taitaa olla vaan vähä pumppia jumpan jälkeen,ei lihasta.
Ei ne lihakset ihan muutamassa viikossa lähde.
Ruokavalio, liikunta ja lepo. Flussassakin voi harrastaa kevyttä(hikeä ja hengästymistä tulee välttää) liikuntaa, se nopeutta paranemista.
Sun kannattaisi mennä treenaamaan sillon kun olet vähän parantunut jo. Esim polkemaan pyörää, ja seur kerralla kevennetyt painonnostot jaksamisen mukaan. Eli henkinen asenne oltava se, että salille on pyrittävä mennä.
Pidin 3kk salilta taukoa ja tauon jälkeen sain alle kuukaudessa voimatasot takaisin.
Ei sitä saakkaa hyvin pidettyy, ainut asia mitä sä voit tehdä on syödä paljon sen flunssan aikana. Se toki taas on vaikeaa, tiedän.
Ei ne lihakset katoa ihan heti, mutta kyllä se massa alkaa häviämään aika nopeaa siitä ympäriltä. Se on vaan syötävä sen flunssan ajan hyvin, koska se ruoka ravitsee niitä.
Se on tuskaa mutta kyllä se tulee aika nopeesti myös takasin ja siihen pääsee mukaan taas nopeasti siihen treenaamiseen koska sulla on kumminkin pohja jo alla.
Mutta älä tee sitä virhettä, että jätät ne hommat, tavallaan jäät jumiin siihen tilanteeseen
Olen kipeänä tosi harvoin ja silloinkin max. 1-2 päivää, ei vaikuta mitään.
Proteiini.