Tavaran omistus / oikeus
Annoin frendille tavaran minkä hän käyttää työssään ja hänellä on kuvia että se tuote on ollut hänellä käytössä. Otin tuotteen pois hänen työtilalta, ja ilmoitin hänelle että otin ja otin tuote kameran edessä tahalteen että kysessä ei olisi varkausta. Nyt hän sanoo että se on hänen yrityksen tuote ja minun pitää antaa se takas hänelle muuten se soittaa poliisille yms. Hänellä ei siis ole kuittia tuotteesta eikä minullakaan enää.
Kommentit (7)
Koska hän lainasi sen minulta että käyttää työssään ja meni välit, hain tuotteen takaisin
Ei kameran edessä ottaminen tarkoita, että se ei olisi varkaus. Jos poliisiin otetaan yhteyttä niin kyllä sinä olet syyllinen.
Miten hän todistaa poliisille että tuote on hänen tuotteensa? Minä olen käyttänyt myös sitä tilaa välillä ja mulla on ollut avainta eli vapaasti pääsyä sisään
Upea teksti, kiitos siitä. Käytän tätä osana opetusta esimerkkinä siitä, miten jo muutamaan riviin saa mahtumaan enemmän kuin kymmenen virhettä.
Onko sinulla todisteet siitä, että:
a) Kyseessä oli tavaran lainaus tekstiviesteinä tai sähköisessä muodossa? Minkä ajan sovitte, että tuote olisi kaverisi käytössä?
b) Kyseessä ei ole tavaran antaminen, eli että tavaran omistajuus olisi siirtynyt sinulta kaverillesi? Käytät sanaa "annoit", mikä tarkoittaisi silloin sitä, että tavara on nyt kaverisi omaisuutta, eikä enää sinun.
Jos vastauksesi kumpaankin on, että ei todisteita, niin ikävä kyllä kaverisi voittaa tässä tapauksessa.
Jos olet antanut tuotteen, niin miksi sen sitten halusit takaisin?