Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisipa joskus normaalit tulot

Vierailija
15.04.2024 |

Siitä saisi jo säästetty. Kun tulot on vuosikymmeniä alle 1000€/ kk niin mitään ei jää säästöön.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu elänyt vuosikymmeniä näin?

Vierailija
2/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada vertaistukea. Instassa ja somessa tuntuu kaikilla olevan valtavasti rahaa. Tämä elämä pienillä tuloilla on täysin erilaista kuin elämä, jossa voi tehdä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla alle tonnin? Mistä koostuu ja paljon menee esim ruokaan ja asumiseen?

Vierailija
4/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kouluja käytynä, kokemusta useilta aloilta ja mikä on lopputulos, ei saa kuin 4 tunnin homman ja brutto aika tarkkaan tonnin.

No, näillä mennään ja eteen päin, mutta kyllä se vähän sylettää, kun jokainen tuntemani työtön saa joko vähän enemmän tai selvästi enemmän?

Vierailija
5/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu kymmenkunta vuotta kokoaikatöissä ja palkka ollut nettona 1300-1400 euroa. Opiskelin amk-tutkinnon aikoinaan ja kun en heti saanut koulutusta vastaavaa työtä, otin tollaisen koska "tyvestä puuhun noustaan ja työllisenä helpompi saada parempi paikka sitten". Paskat on ollut. Opiskelin sitten lisää yliopistossa, ei vaikutusta. Sitten otin loparit, opiskelin duunariammatin ja valmistuin tähän sinimustaan lamaan. Tässä duunariammatissa voisi päästä 3 alkaviin tuloihin, jos vaan joskus suhdanteet paranisi. 

Nyt työttömänä. Ois joo kiva saada joskus normaalikokoisesta palkkaa, eikä jotain surkeita rippeitä.

Vierailija
6/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voi olla alle tonnin? Mistä koostuu ja paljon menee esim ruokaan ja asumiseen?

Tuo menee yleensä aika kokonaan. Asumisen maksaa mies. Ollaan yrittäjiä,  kun ei muita töitä saada ja koko perheen nettotulot on vähän yli 2000€/kk. Tukia ei saada.

Vierailija
7/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu kymmenkunta vuotta kokoaikatöissä ja palkka ollut nettona 1300-1400 euroa. Opiskelin amk-tutkinnon aikoinaan ja kun en heti saanut koulutusta vastaavaa työtä, otin tollaisen koska "tyvestä puuhun noustaan ja työllisenä helpompi saada parempi paikka sitten". Paskat on ollut. Opiskelin sitten lisää yliopistossa, ei vaikutusta. Sitten otin loparit, opiskelin duunariammatin ja valmistuin tähän sinimustaan lamaan. Tässä duunariammatissa voisi päästä 3 alkaviin tuloihin, jos vaan joskus suhdanteet paranisi. 

Nyt työttömänä. Ois joo kiva saada joskus normaalikokoisesta palkkaa, eikä jotain surkeita rippeitä.

Pidän sulle peukkuja!

Vierailija
8/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En usko enää, että voisin olla oman elämäni herra. Vaikkei se ole totta, luultavasti en kuole köyhänä. Pitkä yrittäjyys täälläkin taustalla ja vuosien omaishoitajuus, ja on jouduttu sinnittelemään niin paljon, että se vieraannuttaa läheisistä, jotka eivät ymmärrä. 

Stressinsieto on mennyt heikoksi. Menetän silloin täysin hallinnantunteen ja muutun zombiksi. En tiedä, kauanko kestää toipua kun tulotaso alkaa parantua. 

Vierailija
9/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin näin ap.nä tietää, että tuleeko teille muille koskaan kateuden tunteita? Kun monet muut asuvat upeissa, uusissa taloissa, on hienoja kesähuviloita, pystyvät matkustamaan useita kertoja vuodessa. Vai oletteko te niitä ihmisiä, jotka olette pieneen tyytyväisiä?

Vierailija
10/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin näin ap.nä tietää, että tuleeko teille muille koskaan kateuden tunteita? Kun monet muut asuvat upeissa, uusissa taloissa, on hienoja kesähuviloita, pystyvät matkustamaan useita kertoja vuodessa. Vai oletteko te niitä ihmisiä, jotka olette pieneen tyytyväisiä?

En kadehdi, koska en ole taipuvainen siihen muutenkaan. Enkä kestä ajatusta isoista lainoista. Ennemmin muutan Sherwoodin metsään kuin edes mietin sellaista. Nimittäin sitten taas poden kiukkua siitä, että vanhempani tuhottiin 90-luvun laman tuoksinassa, ja samalla minutkin haudattiin kurkkua myöten. Koulutuksellani olisi pitänyt uskaltaa lähteä lentoon ja maailmalle, mutta kun vanhemmat eivät pystyneet takaamaan selustaani mitenkään, en uskaltanut. Jäin jeesaamaan heitä sen sijaan. Odottelen edelleen, että lamauhrien kohtelusta nousisi kansallinen anteeksipyyntö ja jäljellejääneitä autettaisiin jotenkin, jos vielä jotain autettavaa on. Hyötyjiä vain taisi olla sen verran paljon omaisuuden suuressa uusjaossa, että monia hävettää liikaa. Joten, jäädään odottelemaan. Ehkä seuraava polvi tajuaa jotain. Etenkin kun nyt saadaan menettäjien seuraava aalto taas. 

Vierailija
11/11 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jotenkin tutulta.

Ite tosin en uskaltaisi duunarikorttiakaan kokeilla. Ainahan sitä kuulee, että esim. varastolla saisi "yli 3000 e brutto helposta työstä." Mutta kun itse jopa olin aikoinaan pitkään varastolla, niin sain lisineen 1900 e brutto. Olisi siellä varmaan niitä rahakkaampiakin hommia ollut, mutta minkäs teet kun käsketään olemaan pakkausosastolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän