Huomenna töihin, ihan vähän ottaa päähän
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä ei ole noita ongelmia. Nippu muita ongelmia kyllä löytyy.
Ensi viikolla taas päivät selaan työpaikkailmoituksia ja teen hakemuksia. Ikää on jo päälle 50v niin ei tule kutsua yhteenkään haastatteluun. On se varmaan uskottava ettei mun koulutuksella, osaamisella ja työkokemuksella ole mitään virkaa. Kun jäin työttömäksi ilmeisesti jollain maagisella tavalla kaikki opittu katosi päästä ja nyt olen vain ryppyinen tyhä aihio. Työnantajien mielestä. Eläkeläisenä kuulemma ikääntynytkin kelpaa töihin. Ootellaan tässä riittävän kauan niin ehkä minäkin pääsen taas töihin.
Tiedän tunteen sitä on liian vanha että saisi töitä ja liian nuori eläkkeelle. Me ollaan sillä tavalla väliin putoajia.
M.52
Itse pääsin 40 plus valtiolle ja samassa rekryssä otettiin plus 50 tyyppejä. Että älkää luopuko toivosta 😉
Vierailija kirjoitti:
Ei ehdi ahdistua, kun on niin selvää, mitä pitää tehdä ja taukoamatta. Joskus tekee tiukkaa, että ehtii edes käydä syömässä.
Eikös se ole ihan laissa säädetty, että tauko pidetään. Minulle ainakin. Syödä pitää ja hengähtää. Eivät kaikki ole AdHd-robotteja.
Näinä aikoina pitäs olla kyllä kiitollinen,että on edes työpaikka.Mieti niitä,kellä ei ole.
Mä oon vähä reilu 2 kk ollut työtön ja edelleen tulee tuo sunnuntaiyön ahdistus. Oli niin karmea edellinen työ, että jäi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ap millä alalla työskentelet? Itselläni siisti sisätyö ja osan viikosta etänä. Tässä työssä ei vielä kertaakaan ole pänninyt sunnuntaina. Kolme vuotta takana. Myös ihanat työkaverit ensimmäinen työpaikkani (ollut 9) missä näin. Kannattaa hakea muuta, jos töissä ahdistaa. Ruoho voi olla vihreämpää aidan toisella puolen 😉
Minäkin teen siistiä sisätyötä ja välillä etänä. Silti vituttaa ja olen jo pitkään hakenut muita töitä. Löytyisi edes jotain kaupan kassaa missä olisi tarpeeksi tunteja niin mielelläni sinne vaihtaisin. Mutta ei.
En jaksanut yhtenä aamuna mennä töihin ja otin loparit. Surkea työ surkealla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap millä alalla työskentelet? Itselläni siisti sisätyö ja osan viikosta etänä. Tässä työssä ei vielä kertaakaan ole pänninyt sunnuntaina. Kolme vuotta takana. Myös ihanat työkaverit ensimmäinen työpaikkani (ollut 9) missä näin. Kannattaa hakea muuta, jos töissä ahdistaa. Ruoho voi olla vihreämpää aidan toisella puolen 😉
Minäkin teen siistiä sisätyötä ja välillä etänä. Silti vituttaa ja olen jo pitkään hakenut muita töitä. Löytyisi edes jotain kaupan kassaa missä olisi tarpeeksi tunteja niin mielelläni sinne vaihtaisin. Mutta ei.
Ja täällä kolmas. Kun ei pääse edes multaa kärräämään puutarhaan. En jaksa enää päivääkään näitä siistejä sisätöitä, vaan flippaan lopullisesti. Sen verran lähellä sekin on jo ollut, että nyt pitää oikeasti iskeä ne hanskat tiskiin.
Miten niin eihän tässä ole töitä vielä moneen päivään
Kyllä. Seuraavaksi varmaan tulee peräsuolenlaskeuma.
Niin
Onko sinulla työn ulkopuolella mieluista tekemistä? Nukutko tarpeeksi, syötkö säännöllisesti ja monipuolisesti, urheiletko? Näillä asioilla on tutkitusti vaikutusta mieleen ja jaksamiseen. Ja nyt en tarkoita mitään maratonille lähtemistä, vaan vaikka rauhallinen puolen tunnin kävely metsässä. Vapaapäiville suunnittelet jotain itselle mieluista, jota odottaa. Ei olisi huono idea miettiä viikolle jotain harrastusta omien mielenkiintojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla työn ulkopuolella mieluista tekemistä? Nukutko tarpeeksi, syötkö säännöllisesti ja monipuolisesti, urheiletko? Näillä asioilla on tutkitusti vaikutusta mieleen ja jaksamiseen. Ja nyt en tarkoita mitään maratonille lähtemistä, vaan vaikka rauhallinen puolen tunnin kävely metsässä. Vapaapäiville suunnittelet jotain itselle mieluista, jota odottaa. Ei olisi huono idea miettiä viikolle jotain harrastusta omien mielenkiintojen mukaan.
Minulla on kolme tuntia iltapäivisin aikaa olla lasteni kanssa töiden jälkeen. Mitä siinä muka vielä ehtisi muuta tehdä kuin läksyjä ja kotitöitä? Viikonloppuista pidän, arkipäivät ovat työn takia täyttä paskaa.
Olen yksityisyrittäjä, joka ei pääse töihin tänäänkään, itsestäni riippumattomista syistä. Projekteja -asennustöitä teknisellä erityisalalla- periaatteessa olisi, mutta yhtäkkiä niiden kanssa on ongelmia. Yhden työmaan tavarantoimitukset viivästyvät satamalakkojen vuoksi, ja koko projektin alkua päätettiin siirtää 2 kk. Toinen, jo sovittu projekti viivästyy, koska asiakas halusi siihen muutoksia ja pisti aloituksen toistaiseksi jäihin. Naapurimaan puolella kohta alkavan projektin kelpoisuusvaatimuksia kiristettiin turvaluokitusten osalta siten, että yllättäen en suomalaisena voikaan olla siinä mukana.
Joudun siis pyörittelemään peukaloita ilmeisesti vielä viikkotolkulla, vaikka työhaluja olisi kovasti. Yrittäjänä mitään tukia ei myöskään ole saatavissa, tulot ovat töiden alkamiseen asti nolla -juoksevat kulut eivät. Tasan ei mene onnen lahjat.
Vaihtakaa roolia vuodeksi. Toinen on työttömänä ja toinen pakertaa orjahommissa. Eiköhän se siitä.