SUKKAHAASTE: Käytä kaikki vaatekaappisi sukat loppuun ennen kuin ostat uusia!!!
Eiköhän suurimmalla osalla ole vaatekaapin perukoille unohtunut vanhoja sukkia. Kaiva ne esiin ja ota käyttöön. Vasta kun lähes kaikki sukat on puhki kulutettu, saat ostaa uusia. Itse olen ollut ostamatta uusia sukkia jo pari vuotta, kun olen noudattanut haastetta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Villapohjasukat onkin kivat viimeisinä sukkina kesäkuumalla, tai ohuet nilkkasukat talvipakkasilla. Mä ostan aina kasan samanlaisia, aina löytyy parit ja yksittäiset reikiintyneet voi nakata menemään.
Minä käytän kesät talvet villasukkia kotona. Ne on ihan parhaat. Nurtsia leikatessa ei hyttysetkään syö nilkkoja. On sulla aukkoja tiedoissa. Villa on sekä lämmin, että viileä materiaali, ja kesälläkin hengittävä.
Ostan aina villaisia mustia sukkia
kun johonkin tulee reikä heitän risan pois
aina aika ajoin, noin kerran vuodessa ostan uusia samanlaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko se, että sukat kutistuvat eivätkä mahdu enää mukavasti jalkaan? Koska minulla ainakin käy näin. Ennen siirsin sukat aina silloin tyttärelle, mutta nyttemmin meillä on saman kokoinen jalka, niin ei enää onnistu.
Myy ne torissa. Osta jatkossa isompia sukkia, niin on kutistumisvaraa
Ei kai nyt kukaan käytettyjä sukkia ostaisi?
Käytetyistä alushousuista on kysyntää, miksei siis myös sukista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne nykyaikaiset sukat on suunniteltu sellaisiksi, etteivät kestä kuin muutaman pesun, ja sitten joutuu taas ostamaan lisää. Parsimista ei kannata edes harkita, kun tulee paljon kalliimmaksi kuin uudet.
Minulla on jopa 25 vuotta vanhoja sukkia käytössä. Hyvin kestävät.
No kai ne 25 vuotta vanhat sukat kestääkin
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa oikeasti niin vähävaraisia ihmisiä, että pitää kuljeskella ympäriinsä reikäisissä sukissa??? Maamme on matkalla tuhoon, jos kansalaisilla ei ole rahaa ostaa edes sukkia.
Pienet reiät ei kyllä haitta yhtään. Joskus olen jotain ohuitakin sukkia parsinut, kun niihin on tullut reikä ja muu sukka on vielä hyvä.
Kyse ei ole siitä, että olisin vähävarainen. En halua kuluttaa enempää kuin tarpeen. En luonnonvaroja, enkä rahaa.
Fiksumpaa on että heität ne vanhat eriparin lumppusukat roskikseen ja ostat tilalle 12 paria laadukkaita mutta samaa mallia ja väriä olevia sukkia (vinkki: harmaa sopii kaikkien housujen kanssa).
Sitten teet amazoniin vuoden välein toistuvan tilauksen uusista sukista ja toistat saman homman joka kevät. Kun uudet sukat tulevat fedexillä ovelle niin vanhat lentää bioroskikseen.
Se on Persu.