Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUKKAHAASTE: Käytä kaikki vaatekaappisi sukat loppuun ennen kuin ostat uusia!!!

Vierailija
14.04.2024 |

Eiköhän suurimmalla osalla ole vaatekaapin perukoille unohtunut vanhoja sukkia. Kaiva ne esiin ja ota käyttöön. Vasta kun lähes kaikki sukat on puhki kulutettu, saat ostaa uusia. Itse olen ollut ostamatta uusia sukkia jo pari vuotta, kun olen noudattanut haastetta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt loppuun, vaan laitoin roskiin kaikki vähänkään kulahtaneen näköiset sukat.

Vierailija
22/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nykyaikaiset sukat on suunniteltu sellaisiksi, etteivät kestä kuin muutaman pesun, ja sitten joutuu taas ostamaan lisää. Parsimista ei kannata edes harkita, kun tulee paljon kalliimmaksi kuin uudet.

Minulla on jopa 25 vuotta vanhoja sukkia käytössä. Hyvin kestävät.

Joo, niin oli mullakin. Nimenomaan ne vanhat kestävät. Ans olla kun pitää ostaa uusia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti.

Jos tekisin noin, pitäisi lopulta olla joka päivä pesemässä sitä yhtä sukkaparia.

Mulla on nyt pari tusinaa sukkia. Kun määrä on kaventunut puoleen, ostan uudet.

Vierailija
24/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän reikääntyneitä sukkia siivouksessa. Sitten joutaakin roskiin.

Vierailija
25/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt loppuun, vaan laitoin roskiin kaikki vähänkään kulahtaneen näköiset sukat.

Noin ei saa toimia. Sinunkaltaisesi ihmisten takia maapallo lämpenee ja luonnonvarat loppuu!

Vierailija
26/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erikseen kesäsukat, talvisukat ja työsukat. Kyllä ne tulee käytettyä melkolailla loppuun asti. On välillä aika hauskojakin yhdistelmiä, kun käytän parittomia sukkia, jotka eivät ole yhtään toistensa kaltaisia.

Vierailija
27/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ihan järkevä haaste, mutta kohtuus kaikessa. Jos tilanne on niin että mulla on enää 5 paria sukkia, niin en mä nyt 5 päivän välein pese niitä sukka pareja, jos muuten ei ole täyttä koneellista vielä pyykkiä. Mutta yleensä toimin niin että ostan uusia vasta siinä vaiheessa kun entisiä sukkia alkaa olla liian vähän, tai kun niitä on vaikka n. 10 paria. Silloin on jo hankalaa pyykkihuollon kannalta ja uudet sukka parit auttaa asiaa paljon. Tai jos tiedän että tarvitsen pian uusia sukkia, vaikka kesäksi lyhytvartisia tai talveksi paksumpia tai vaikka urheilusukkia tms niin saatan jonkun muun kauppareissun yhteydessä napata mukaan muutaman sukkkaparin kaupasta jos tulee vastaan hyvä tarjous ja kivat sukat, vaikkei vielä olisi ihan akuutti tarve mutta tiedän että melko pian kuitenkin tarvitsen uusia. Näin vältän sen että erikseen sitten vartavasten pitäisi mennä kauppaan ostamaan niitä tietynlaisia sukkia, kun tulee se akuutti tarve. 

Vierailija
28/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ongelma, että ainakin itse tarvitsen sukkia useamman parin. Omaan elämääni sopivasti on 15 paria ns. normaaleja varrellisia puuvillasukkia. Sitten on erikseen vielä joitain erikoissukkia. Uusia sukkia ostan vain kun vanhoja hajoaa, siten että määrä pysyy siinä 15 parissa. 

Ensimmäisen kerran muuten ostin itse itselleni tavalliset sukat 37 vuotiaani. Siihen asti olin pärjännyt lahjaksi saaduilla ja vanhoilla sukilla teiniajoilta. Sittemmin perin kuolleen äitini sukkavaraston. Nyt olen joutunut ostamaan "jo" 5 paria kun perityt on alkaneet hajota. (ikää nyt 44) Sanoisin että sukkakulutus on hallinnassa.

Vierailija
29/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat eivät ole ongelma minulle. Ja tarvitsen niitä useita pareja, koska pesen pyykkiä n. parin viikon välein. Mutta t-paidoista voisin yrittää samaa hommaa. Niitä on liikaakin, joten ostolakko kunnes niitä on oikeasti se parin viikon tarve jäljellä. 

Vierailija
30/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä yksi tai kaksi paria, pakko ostaa lisää ennen kuin kaikki on käytetty.

Vierailija
32/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapin perällä on varmaan sukkia, mutta ne on niitä joista vähintään pottu varvas tulee läpi ja kantapäät auki

Vierailija
33/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapin perällä on varmaan sukkia, mutta ne on niitä joista vähintään pottu varvas tulee läpi ja kantapäät auki

Voit käyttää niitä silti jalassasi tai sitten siivoamisessa rättinä

Vierailija
34/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa oikeasti niin vähävaraisia ihmisiä, että pitää kuljeskella ympäriinsä reikäisissä sukissa??? Maamme on matkalla tuhoon, jos kansalaisilla ei ole rahaa ostaa edes sukkia.

Siis todellakin on. Tai saippuoihin, vessapaperiin, kuukautissiteisiin. 

Vierailija
35/47 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Sheiniltä kaikki sukat. Halpaa on

Vierailija
36/47 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan Sheiniltä kaikki sukat. Halpaa on

Älä tue myrkyllistä lafkaa

Vierailija
37/47 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kumisukat? Ne ei kulu puhki millään.

Vierailija
38/47 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt aina noin. Ostan uusia sukkia/alushousuja vasta kun ehjiä on jäljellä niin vähän, että ne tuntuvat loppuvan kesken normaalilla pyykinpesutiheydelläni. 

Vierailija
39/47 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lämmin niin en käytä sukkia koko kesänä paitsi juhlissa.

Syksyllä kun ei enää tarkene niin taas sukat jalkaan.

Laitan roskiin kun tulee reikiä ja tarvittaessa vasta ostan uusia.

Vierailija
40/47 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

;--)