Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omasta tahdosta osa-aikaisesti töitä tekeville kysymystä

Vierailija
14.04.2024 |

Mistä syistä olet valinnut osa-aikaisuuden? Miten muut ihmiset suhtautuvat asiaan? Missä tilanteessa voisit ajatella tekeväsi kokoaikatyötä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään muutenkin ja kyllästyin selkäänpuukotus- ja juorumeininkiin. Menen töihin jos saan varmuuden ettei siellä ole narsistipsykososiopaatteja tuomassa kauhakuormaajalla minulle omia hommiaan.

Vierailija
22/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa kokopäivätyötä, kokemusta on. Arvostan vapaa-aikaa enemmän ja tulen ihan ookoosti toimeen palkallani. Eli oman hyvinvointini vuoksi. Koin ensimmäisen työuupumukseni jo parikymppisenä, ja sen jälkeen päätin etten anna tälle systeemille itsestäni kuin sen mikä on välttämätöntä tullakseni toimeen.

Työkaverit ja muutama perheenjäsen kyselee usein että vieläkö aion jatkaa lyhennetyllä työajalla ja kiinnostaisiko kokoaikainen. Monenlaisiin kielteisiin asenteisiin olen törmännyt, mutta mitäpä tuosta, ehkä älyävät elämästä jotakin uutta vielä kun on minunlaiseni ihmetys lähipiirissä :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikaista työtä siksi, että se riittää minulle. Työni on vuorotyötä, joten eipä ole muilla hajuakaan työajastani, jos en erikseen heille kerro. Puolisoni tulojen takia en ole koskaan mitään ylimääräisiä tukia saanut, ainoastaan minimaalisen työmarkkinatuen, joten eipä tarvitse kummoisesti tuntejakaan olla, että palkka on tukia parempi.

Vierailija
24/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tehdä kokoaikaista. Eivät ole ihmiset mitään kommentoineet eikä kiinnosta, mitä mahdollisesti asiasta ajattelevat.

Et jaksa? 

Vierailija
25/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tehdä kokoaikaista. Eivät ole ihmiset mitään kommentoineet eikä kiinnosta, mitä mahdollisesti asiasta ajattelevat.

Et jaksa? 

Niin?

Vierailija
26/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäis selitellä sulle mitään? Ei kiinnosta Vit#### mitä sinä tai joku muu ajattelee. Pidä huoli ihan omista asioistasi.

Vierailija
27/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsen paljon aikaa palautua. Olen tehnyt myös kokoaikatyötä, mutta kokeilu on päättynyt aina pitkään sairauslomaan, kun lopulta en ole jaksanut enää pitää huolta itsestäni ja kodistani. Silloin kaikki energiani on mennyt työhön ja vapaa-ajan olen käytännössä nukkunut ja itkenyt väsymystäni.

Moni suhtautuu huonosti, eli syyttää laiskaksi ja ajattelee minun olevan vain joku lumihiutale joka huvikseen vaatii erityiskohtelua. Osa taas säälii, että miten minä muka tulen osa-aikaisen palkalla toimeen.

Voisin tehdä kokoaikatyötä, jos leikkaisin elämästäni aivan kaikki ihmissuhteet pois. Jos olisi vain minä ja työ. Sekin on tulevaisuudessa mahdollista, mutta tällä hetkellä minulla on vielä perheenjäseniä (ei puolisoa eikä lapsia), joiden kanssa olen tekemisissä, ja satunnaisesti miesystävä.

Vierailija
28/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tehdä kokoaikatyötä, voimavarat ei vaan riitä

Tämä. Osa-aikaisena voin hyvin ja nautin työstäni, en saa enkä hae mitään tukia. Kokoaikatyössä olisin todennäköisesti pian jonkinlaisella sairaseläkkeellä ja tukien varassa.

Vierailija
29/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 60-80% työaikaa hoitotyössä, vuorotyö. Olen jo lähempänä 50 ja asuntolainat on maksettu ja lapset ovat omillaan. Mun menot on tosi pienet ja tulen palkallani toimeen, en nosta mitään tukia. Toki pienemmät tulot tarkoittaa myös pienempää vero-%. Kaikki jotka asiasta tietää, ymmärtää hyvin ratkaisuni. Paitsi työnantaja, se toivoo multa enemmän tehtyjä tunteja, mutta sopimus on toistaiseksi tämä :)

Välillä teen täysiä työviikkoja jos on kova pula tekijöistä, mutta muuten pyrin pitämään tunnit sopimuksen mukaisina.

Vierailija
30/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kokoajaksi töitä, mutta osa-aikaisena palkka riittää perusasioihin. Jos työmäärä lisääntyy, niin sitten ehkä isommalla prosentilla (nyt 60%) osa-aikainen tai kokoaikainen. 

Vierailija
31/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäis selitellä sulle mitään? Ei kiinnosta Vit#### mitä sinä tai joku muu ajattelee. Pidä huoli ihan omista asioistasi.

Ei toki ole mikään pakko. Kiinnostaa vaan muidenkin kokemukset, koska teen itsekin lyhennettyä viikkoa.

Ap

Vierailija
32/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen palkkatöitä 2-3 päivää viikossa sekä pienimuotoista yritystoimintaa. Yhteensä siis keskimäärin 25-30 tuntia viikossa. Pärjään hyvin rahallisesti ja kun säästöönkin jää, en koe tarvetta olla kokopäivätyössä. Arvostan vapaa-aikaani.

Vierailija
33/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikaista työtä, koska työkyvyttömyyseläkkeessäni on ansaintaraja. Saan sillä tavalla 6000 euroa kuukaudessa. Kokoaikatyön pitäisi olla todella hyvin palkattua, että harkitsisin. Viisinumeroinen summa kuukaudessa.

Vierailija
34/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika aggressiivinen tyyppi. Eihän tässä kenenkään pidä tehdä mitään.

Vierailija
35/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko työurani ajan myyjä ja melkein kaikki myyjän työt ovat osa-aikaisia niin kokoaikatyötä olen tehnyt vain tilapäisesti parin viikon ajan ja silloin todennut etten jaksa henkisesti enempää töitä kuin 32h/vko. Nyt teen 20h/vko omasta pyynnöstäni koska on monenlaisia käsi- ja selkävaivoja ja tulen toimeen myös tällä palkalla nyt kun asuntolaina on jo maksettu. Kuormitun ihmisistä ja siitä ettei saa olla yksin niin paljon että pystyisin tekemään kokoaikatyötä vain 100% etätyönä yksin. Ja minun koulutuksella ja työkokrmuksella minkäänlaista etätyötä en tule saamaan.

Muut ihmiset eivät ole ihmetelleet osa-aikaisuutta varmaankin siksi koska se on kaupan alalla niin yleistä.

Vierailija
36/36 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen osa-aikaista työtä, koska työkyvyttömyyseläkkeessäni on ansaintaraja. Saan sillä tavalla 6000 euroa kuukaudessa. Kokoaikatyön pitäisi olla todella hyvin palkattua, että harkitsisin. Viisinumeroinen summa kuukaudessa.

Hyvä yritys. Siinä on ansaintaraja ja se raja ei todellakaan ole 6000 euroa

Oliko 900 vai 300 euroa. En muista