Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen verotus on sairasta

Vierailija
14.04.2024 |

Nytkin kaikki ns. asiantuntijat etsivät lisää verotettavaa joka puolelta. Onneksi olen jo 50+ eikä tarvitse ehkä nähdä suomen talouden täystuhoa

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä otsikosta. Olen myös viiskymppinen ja kauhulla odotan omia eläkepäiviä ja suren omien lasten tulevaisuutta.

Vierailija
2/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Hyvätuloisten kannattaa nostaa kytkintä ja lähteä verotuksellisesti ystävällisempiin maihin. Moni on jo näin tehnyt.  Tukiloisten elämän rahoittajat hupenee. Tämä kehitys kiihtyi siinä vaiheessa, kun edellinen hallitus aloitti puheet ns. maastapoistumisverosta/arvonnousuverosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä on jos sairastuu vakavasti. Ja joitain yksittäisiä verovaroin rahoitettuja toimintoja kuten kirjastot jne. Mutta kyllä ihmettelen minne rahat menevät? Terveydenhoito on kaaoksessa, rahaa ei riitä mihinkään paitsi jos pitää pelastaa Kreikka.

Vierailija
4/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että hallitus ei suostu leikkaamaan ja kovaa kehitysavusta ja Ylen budjetista. Niihin uppoaa vuodessa hurjat summat. Sen sijaan leikataan jo valmiiksi köyhiltä. 

Vierailija
5/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen verotus on sairasta koska jokainen hallitus jakaa veronmaksajan ja lainatut varat ulkomaisiin "avustus" kohteisiin. Esim kehitysapu on 10v noin 12miljardia.

Vierailija
6/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuloinen maksaa veroja n.25-30t eur vuodessa (samalla kun suurin osa maksaa 1000-2000€) ja 1000 sellaista muuttaisi vuodessa pois suomesta niin n. 25-30 miljoonaa vuodessa jäisi veroja saamatta. Jos luku olisikin 10000 niin potti olisikin jo 300 miljoonaa eli puhumme jo isoista rahoista

Vasemmistolle hyvin toimeentulevat ovat pelkkiä tämän kaiken maksajia joille ei kuuluisi muuta kun lasku

Vierailija
7/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Hyvätuloisten kannattaa nostaa kytkintä ja lähteä verotuksellisesti ystävällisempiin maihin. Moni on jo näin tehnyt.  Tukiloisten elämän rahoittajat hupenee. Tämä kehitys kiihtyi siinä vaiheessa, kun edellinen hallitus aloitti puheet ns. maastapoistumisverosta/arvonnousuverosta.

Miksi sinäkin et ole jo siellä ihanassa ulkomaailmassa kun saa tällaista vuodatusta lukea jatkuvasti.

Vierailija
8/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinäkin et ole jo siellä ihanassa ulkomaailmassa kun saa tällaista vuodatusta lukea jatkuvasti.

No koska minulla on vanha lähisukulainen, joka tarvitsee apua. Sotepalveluthan eivät täällä toimi. Kun väistämätön tapahtuu, niin lähdemme täältä kuin kuppa töölöstä.

Vierailija
9/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska minulla on vanha lähisukulainen, joka tarvitsee apua. Sotepalveluthan eivät täällä toimi. Kun väistämätön tapahtuu, niin lähdemme täältä kuin kuppa töölöstä.

Jätä oman onnen nojaan, ja meet nyt sinne Mallorgalle.

Vierailija
10/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuraa takana kohta 30v, veroja olen sinä aikana maksellut kohta miljoona euroa. On siinä maksettu oma ja monen muunkin koulutus yms. menot. Mutta mikään ei ole suomessa tarpeeksi

Vierailija
11/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💰🐻

Vierailija
12/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on. Yrittäjänä maksan ensin yrityksen verot ja katson mitä jää itselle palkaksi ja sitten maksan siitä palkasta verot. Menen niiden palkkarahoja kanssa kauppaan ja maksan moninkertaiset verot niistä tavaroista. 

Vierailija
13/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työuraa takana kohta 30v, veroja olen sinä aikana maksellut kohta miljoona euroa. On siinä maksettu oma ja monen muunkin koulutus yms. menot. Mutta mikään ei ole suomessa tarpeeksi

Kiitti. Saatiin pullakahvia ja kokouspalkkioita nostettua. Jatka työttömien syyttelyä. T:valtion virkamiehet

Vierailija
14/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhillä rutinaa riittää,menkää töihin!

Vierailija
15/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, on. Yrittäjänä maksan ensin yrityksen verot ja katson mitä jää itselle palkaksi ja sitten maksan siitä palkasta verot. Menen niiden palkkarahoja kanssa kauppaan ja maksan moninkertaiset verot niistä tavaroista. 

Muuta pois tai jätä maksamatta. Olipa vaikea ratkaista.

Vierailija
16/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi aiemmat sukupolvet keränneet varallisuutta jonka minä vuorostani olen saanut nautittavaksi ja siirrettäväksi seuraavalle sukupolvelle. Ilman sitä olisi pienellä palkalla kitkuttelu huippukalliissa Suomessa koko elämän läpi onnetonta ja surkeaa.

Vierailija
17/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein Norjassa. Ennen Norja oli kallis ja vein tarvitsemani mukanani. Nyt tulen Norjasta ostokset mukanani Suomeen.

Vierailija
18/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveripariskunta lähti viime kesäkuussa Sveitsiin. Vaikka sielläkin on suht kallista, niin siellä on asiat 100 kertaa paremmin verotuksesta lähtien. Maa, missä toimii kaikki asiat eikä lääkäriinkään jonotella eikä tartte kuunnella Eioo eioo eiooo. Tosin, he ovat itsekin molemmat lääkäreitä, niin ei tartte jonottella muutenkaan. Turha byrokratia loistaa poissaolollaan jne. Parempi liksa ja liksasta ei viedä sitä märää mitä täällä viedään. Siellä tuntee olevansa koulutkse4n arvoinen ihminen, mitä täällä ei koe olevansa, kun kaikki aukoo päätään. Verotus oli silti se suurin syy miksi lähtivät.

Vierailija
19/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois tai jätä maksamatta. Olipa vaikea ratkaista.

Yrityksen voi aina lopettaa ja antaa työntekijöille virsua ja siirtyä itse palkolliseksi.

Vierailija
20/111 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka ihmettelee sitä, miksi täällä nykyään joka toisessa ketjussa kehoitetaan muuttamaan ulkomaille?

Eihän se varmaan trollaamista ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän