Anopille jokainen teko on massiivinen. Vaikka nyt roskien vienti
Hän ei voi tehdä sitä jos ei ole oikeassa vireessä, ja keskittyy siihen ihan hulluna, ja roskat vietyään kertoo kaikille vieneensä roskat, ja että oli niin ja niin paljon niitä ja niitä roskia.
Lääkäriin ei mene välttämättä ollenkaan vaikka olisi aihetta, siksi ettei hän ole oikeassa vireessä.
Laskujen maksu venyy, koska hän ei ole siinä vireessä. Ei mene kauppaan ajoissa, koska ei ole siinä vireessä.
Tärkeitä asioita on tekemättä aina.
Lista on loputon.
Mitä tämä on ja mistä johtuu?
Kommentit (32)
Joku sairaus voi olla taustalla, mistä sinä et ole tietoinen. Ehkei hän itsekään. Voi olla, että liikkuminen on hankalaa ja siten esim. roskien vienti on työlästä. Voi olla vaikkapa nivelrikkoa. Toinen vaihtoehto on dementia.
Dementia, jos on jo vanha ihminen.
Laiskuus ja saamattomuus, jos on nuorempi.
Adhd. Äidilläni on sama. Pyykit kasataan massiiviseksi pinoksi, joita tehdään sitten pari vuorokautta. Kuivatustila loppuu, mutta kun NYT TEHDÄÄN PYYKIT.
Sitä pyykkiä ei voi pestä koneellista kerrallaan, koska ne pitää pestä kaikki kerralla. Jotain tyydytystä siitä nuo saavat.
Itse en odottele mitään eritystä kärsimyspäivää joka menee kokonaan kotihommia tehden, vaan teen vähän joka päivä. Pyykit ei kasaannu vuoreksi, eikä vaatteet lopu kesken.
Anopit on jo vanhoja ja vanhat nyt on mitä on. Ei jaksa, ei pysty ja ainainen kitinä jatkuu ja sitten haukutaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Anopit on jo vanhoja ja vanhat nyt on mitä on. Ei jaksa, ei pysty ja ainainen kitinä jatkuu ja sitten haukutaan kaikki.
Väärin. Äitini on ollut tuollainen draamakuningatar jo 60-luvulta lähtien. Pienetkin asiat olivat paisuttelun ja uhriutumisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Joku sairaus voi olla taustalla, mistä sinä et ole tietoinen. Ehkei hän itsekään. Voi olla, että liikkuminen on hankalaa ja siten esim. roskien vienti on työlästä. Voi olla vaikkapa nivelrikkoa. Toinen vaihtoehto on dementia.
Muisti tuntuu pelaavan, vaikka on jo vanha. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Äitini on ollut tuollainen draamakuningatar jo 60-luvulta lähtien. Pienetkin asiat olivat paisuttelun ja uhriutumisen arvoisia.
No sitten se on vaan laiska ja tyhmä.
Mä olen pitänyt itseni hengissä ja järjissä tuolla vireenmetsästyksellä. Olen kuin purjehtija ja etsin tuulta. Olen selättänyt aivan valtavia ongelmia tällä taktiikalla, vaikka se varmasti onkin muista vielä paljon ärsyttävämpää seurattavaa kuin itsestäni. Älä pilkkaa.
Onko anoppi sitten aika ajoin tehokaskin? Tekee viime tipassa kun on pakko?
Adhd ja ehkä masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Onko anoppi sitten aika ajoin tehokaskin? Tekee viime tipassa kun on pakko?
Adhd ja ehkä masennusta?
Erittäin tehokas. Sitten väsähtää. On aina myöhässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tälle nimi? Ap
Hermoston "functional freeze". Tavallisista asioista tulee ylivoimaisia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tälle nimi? Ap
Hermoston "functional freeze". Tavallisista asioista tulee ylivoimaisia tehdä.
Sitä on katsottu traumavideoita Youtubesta :)
Anoppina vien roskani kun vien. Ei tarvitse miniän niistä huolehtia.
Mä en edes näkis tai vastais puheluihin, koska en ole vireessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten se on vaan laiska ja tyhmä.
Niin on. Ja narsisti jonka tarpeet ja tunnetilat menevät kaiken muun edelle. Pelkkä ruoan laittaminen perheelle oli päivittäisen draamailun aihe, puhumattakaan lapsen sairastumisesta. Ei niin että olisi tuntenyt empatiaa sairasta lastaan kohtaan, vaan kertoi kaikille miten raskasta se hänelle oli.
Ei liene anoppi tai ikäsidonnainen. Ihmiset nyt sattuivat olemaan erilaisia ja elävät elämänsä omalla tavallaan.
Itse olen aina ihmetellyt,mistä kumpuaa tarve seläntakana puhumiseen ja juoruiluun, asia tuodaan jopa someen ja halutaan siihen vielä vertaistukea. Halutaanko sillä vain pönkittää itsetuntoa vai mitä.
Ehkä kannattaisi ap. hankkia oma elämä ja elää sitä, eikä anopin kautta.
Anoppia voi parjata kavereilleen, työpaikallaan, facebookissa ja somessa.
Onhan miniät niin paljon parempia ja ahkerampia. Ilolla vievät roskatkin, ei tarvitse puolison viedä eikä lasten.
Sitten voi ajatella että kun minä parjaan anoppia tietysti hänkin parjaa minua ja sitten alkaa uusi kierros: anoppini varmasti puhuu minusta pahaa.
Kaksi kertaa vuodessa on hyvä väli nähdä miniää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tälle nimi? Ap
Anopin asioihin sotkeentuminen.
Onko tälle nimi? Ap