Kuinka arvokasta on hyvä ja turvallinen parisuhde?
Olen saanut olla puolisoni kanssa jo 22 vuotta.
Mieheni on kiltti, fiksu, hauska ja komea. Käy töissä ja huolehtii itsestään. Hyvä isä. Luotettava ja turvallinen, on ollut sitä jo parikymppisestä. Ollaan kasvettu aikuisiksi yhdessä ja vaikka välillä arki on tylsää ja harmaata, niin ikinä en tunne oloani "turvattomaksi" hänen kanssaan.
Onko sinusta turvallisuus tärkeää parisuhteessa?
Kommentit (34)
Olipa järkevä kirjoitus parisuhteesta. Ja ihan sitä samaa etsii myös moni mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuitenkin että monet hakeutuu siihen turvattomaan parisuhteeseen, vaikka kaikki merkit olisi ilmassa että ei kannata. Ap
Ja sieltä se trolli sitten paljastuikin.
Mikä trolli? Itse ajattelen samoin kuin ap.
Voi ajatella samoin, mutta paljasti itsensä tuolla "vänkäämisellä" ja väittämällä että moni tarkoituksella hakeutuisi janiinedelleen.
Tuo sama kirjoitustyyli toistuu hänellä usein.
Minäkin tunnistin sen heti.
Nämä eniten parisuhteensa hyvyyttä hehkuttavat elävät usein tosi huonossa suhteessa. Tosin voihan sitä pettää itseään monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole koskaan ollut tylsää, ei yksin eikä parisuhteessa. Jos kumppani tylsistyttäisi elämääni, niin tulisi mieleen onko hän väärä minulle. Nautin kumppanini persoonasta ja pienistä asioista päivittäin. Emme kylläkään ole olleet mitään vuosikausia yhdessä, mutta hän on ihana. 🥰 Kiva, että muillakin on onnellisia parisuhteita!
Ei koskaan ollut tylsää? Huh huh.
Minulle se on ehdottomasti tärkein asia. Sanotaan että naiset usein valitsevat isäänsä muistuttavan miehen. Minun isäni oli väkivaltainen alkoholisti enkä koko lapsuus- ja nuoruusaikanani tuntenut oloani turvalliseksi ikinä.
Olen aika ylpeä siitä että silti olen selvinnyt elämässä todella hyvin. Päätin että minähän en anna sen paskan määrittää koko loppuelämääni, enkä antanut. Ja valitsin tieten tahtoen isäni täydellisen vastakohdan. Luotettavan, turvallisen, rakastavan, tasaisen miehen. 25 vuotta yhdessä onnellisesti.
Jos etsii hyvää kumppania, kannattaa olla sellainen itse, tosin sitähän ei valita. Jos on epävakaa, traumoja tmv eikä ole niitä käsitellyt, peilaa toisesta samanlaisesta. Kaikki tavallaan heijastaa jotain, aidosti hyvien ihmisten lähellä voi hyvin. Mutta vaikeissa suhteissa toisen raakileen kanssa ollaan läheisriippuvaisia eli ollaan riippuvaisia toisen reaktioista, vaikka ihmisen keskikohta pitäisi aina olla hänessä itsessään eli ehjä persoona ennen kuin kykenee terveeseen vuorovaikutukseen. Tämä pitää tiedostaa.
Se on tärkein asia elämässä. Siksi onkin surullista, että olen jo kolmekymppinen, mutta en ole koskaan päässyt seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen ap ei ollut aloittaja ap.
Kyllä meillä välillä on tylsää ja arki puuduttaa välillä. Kyllä sen saa rohkeasti myöntää, että elämä ei ole silti aina täydellistä, vaikka onnellinen parisuhde olisikin.
Tylsyyshän on tutkitusti hyväksi. :)
Ap
Hänen kirjoitustyylinsä tunnisti heti. Siis tuossa vastauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuitenkin että monet hakeutuu siihen turvattomaan parisuhteeseen, vaikka kaikki merkit olisi ilmassa että ei kannata. Ap
olet vaan kateellinen naisille, joilla on jännämies ja sinulla on tylsä sama vanha ukko
Hei, kuka uskaltaa pölliä minun jännämieskommenttini!???!!!
Ilmeisesti joku, jolla on peräsuolenlaskeuma.
Niin, miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet vaan kateellinen naisille, joilla on jännämies ja sinulla on tylsä sama vanha ukko
En osaa sanoa tuohon mitään, kun en ole jännäilijöiden kanssa elänyt koskaan...
Jos olet ollut pitkään suhteessa niin ymmärrät, että vuosiin mahtuu paljon. Saatan kadehdia joitain asioita muiden elämästä, mutta miestäni en vaihtaisi.
Mutta silläpä aloituksen teinkin, että olen onnellinen siitä, että mulla on tämä oma turvallinen mieheni, joka mua rakastaa ja jonka kanssa elää tätä turvallista arkea. Joka välittyy lapsiinkin.
Kukin tavallaan.
Ap
Hyvä ja turvallinen parisuhde on korvaamaton aarre. Se ei vaan tullut minun kohdalleni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aloituksen kaltainen mies, mutta arki ei ole koskaan tylsää ja harmaata, ainakaan miehestä johtuen. Kenenkään ei pitäisi tyytyä vähempään. Isän parhaat puolet ovat periytyneet myös lapsille. Olen niin onnellinen perheestäni.
Tässä näette. Kaikki ovat tykänneet kommentista, jossa KOSKAAN ei saa arki olla tylsää, eikä KUKAAN saisi olla sellaisessa parisuhteessa. Vieläkö ihmettelette erojen määrää?
Vierailija kirjoitti:
Turvallinen parisuhde on tärkeä. En minäkään nähnyt mitään "merkkejä ilmassa" nuorempana ennen tätä parisuhdetta, kun edellisen solmin manipuloivan väkivaltaisen narsistin kanssa. Sitä ei nähnyt muutkaan ympärillä edes pahimpina aikoina.