Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa, mitä ottaa huomioon?

Vierailija
14.04.2024 |

Mitä pitäisi ottaa huomioon ennakkoon. Useampi lapsi, osa teinejä, osa pienempiä. Itsellä valotyö ja tavoitteena ostaa asunto omiin nimiin, jäädään lähelle lasten isää, ja tulevat näkemään säännöllisesti. Tappelemaan ei haluta ruveta, mutta entä esimerkiksi nykyinen asuntolaina, joka on puoliksi? Ihan uusi tilanne nyt itselle, ja yritetty on vuosikausia niin, että lapsetkin alkaneet kärsiä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittaa sama ero myös menoihin.

Vierailija
22/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ennemminkin, että ex jäisi nykyiseen taloon ja itse hankkisin omiin nimiin jonkun sopivan asunnon, mihin mahdutaan. Eli ensin pitäisi nykyisestä talosta sanoutua itse jotenkin irti ja sitten hankkia uusi asunto.

Kiitos tähän astisista kommenteista. Näistä asioista on jotenkin pää itsellä jumissa, eikä haluaisi tehdä mitään hätiköidysti. Eikä ole oikein ketään, kenelle näistä lähipiirissä puhuakaan. Ihmisiä on lähellä paljon, mutta jotenkin tosi vaikeaa kenellekään alkaa puhua, että suunnittelee eroa. Paljon vain omassa mielessä näitä käynyt läpi.

Luuletko, että omistusasumisesta voi irtisanoutua kuten vuokra-asunnosta? Omistusasunto pitää saada myytyä, muuten sen kuluja joutuu maksamaan.

Et voi miehesi puolesta päättää, että ex-mies jää taloon asumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo myyntiin. Molemmat saa miettiä samalla haluaako lunastaa talon itselle. Kun asutte erillään niin lastenvalvojalle tekemään sopimukset. Ei olisi minunkaan lasteni isästä ikinä uskonut, että jättää elatusmaksut maksamatta, ja minun piti hakea ne kelasta.

Siis oletko jo päättänyt itse, että lapset ovat luonasi? Hehän voivat haluta isän luo asunaan ja varsinkin, jos isä vaikka lunastaa talon niin jäävät kotiinsa. Isälläkin on oikeuksia. Äläpä suunnittele itseksesi. 

Vierailija
24/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ennemminkin, että ex jäisi nykyiseen taloon ja itse hankkisin omiin nimiin jonkun sopivan asunnon, mihin mahdutaan. Eli ensin pitäisi nykyisestä talosta sanoutua itse jotenkin irti ja sitten hankkia uusi asunto.

Kiitos tähän astisista kommenteista. Näistä asioista on jotenkin pää itsellä jumissa, eikä haluaisi tehdä mitään hätiköidysti. Eikä ole oikein ketään, kenelle näistä lähipiirissä puhuakaan. Ihmisiä on lähellä paljon, mutta jotenkin tosi vaikeaa kenellekään alkaa puhua, että suunnittelee eroa. Paljon vain omassa mielessä näitä käynyt läpi.

No tuo kuulostaa ikävältä. Sinä ajattelet, että toinen lunastaa talon. Ehkä sen tulisi tapahtua tämän toisen omasta halusta eikä siksi, että sinä niin ajattelet. Meillä ex-vaimo vaati aikanaan ostamaan talon lapsilla kiristämällä ja eron tullessa vaati myös minua lunastamaan talon

Ei ole meillä tuosta kyse. Tuleva ex nimenomaan tahtoisi jäädä taloon eikä ole edes harkinnut itselleen muuta vaihtoehtoa. Hyvin saatu taloa jo maksettuakin. Ei ole siis kyse kostosta tai harmin aiheuttamisesta toiselle, vaan koitan löytää molemmille sopivia ratkaisuja. Ikävää, että teille kävi noin ja velat jäivät sinulle. 

Vierailija
25/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo myyntiin. Molemmat saa miettiä samalla haluaako lunastaa talon itselle. Kun asutte erillään niin lastenvalvojalle tekemään sopimukset. Ei olisi minunkaan lasteni isästä ikinä uskonut, että jättää elatusmaksut maksamatta, ja minun piti hakea ne kelasta.

Siis oletko jo päättänyt itse, että lapset ovat luonasi? Hehän voivat haluta isän luo asunaan ja varsinkin, jos isä vaikka lunastaa talon niin jäävät kotiinsa. Isälläkin on oikeuksia. Äläpä suunnittele itseksesi. 

Pahoittelut, selitän selvästi asioita epämääräisesti, kun jatkuvasti niitä sitten tarkennankin teille. Lapset saavat olla molempien luona, tarkoitus on meillä asua lähekkäin jatkossakin, mutta vain toisistamme erillään. Elareita en ole hakemassa, ollaan ajateltu, että maksetaan kuten tähänkin asti menoja, melko 50/50. Meille jää joka tapauksessa max 15min matka toisillemme kuljettavaksi. Eli yhteishuoltajuus, ja todennäköisesti saadaan asiat aika hyvin maaliin ilman kovin montaa välikättä.

Asiat on tämän osalta kunnossa, ja kuten varmaan jo arvaattekin, eroon ei liity draamaa ja molemmille on lapset ykkösasia hoitaa kunnialla. Myös mies siis aina hoitanut lapsia yhtä paljon kuin minäkin. Meillä on lähipiirissä oikeastaan aika paljon melko rauhanomaisia eroja, nyt kun mietin. Ehkä sieltä kuitenkin löytyisikin joku, jolta saisi vertaistukea tilanteeseen myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi