relatippojen lopetus ja kakkaus ongelmat
Voiko relatippojen kayton tuosta vaan lopettaa vai pitaako pikkuhiljaa.
Meilla poika on yhtakkia lopettanut kakkaamisen joka paiva ja sen ahertaminen tuntuu kestavan koko paivan ¡V eika vielakaan ole tullut vaikka naama punaisena vahan valia ainakin luulen, etta han yrittaa pusertaa ulos. Voiko rela tipat tai cuplaton aiheuttaa ummetusta. (silloin kun tulee, niin viimeksi tavaraa oli ihan hirveasti, aika loysaa ja kyllakin ihan keltasta)
Tanaan parjattiin vain ydella korvikepullolla ¡V ehka huomenna koko paiva tissimaidolla¡Kjeeeeeeeeeeeeeeee¡Kehka mina sittenkin saan taysimettaa ¿º
Taalla myos sellaisia tippoja joita kaytetaan imetyksen tai pullon yhteydessa joka murtaa/hajottaa laktoosia maidossa helpommin sulavaan muotoon - naita ollaan kaytetty, mutta yritan nyt vahentaa niita paiva paivalta ja lopettaa kokonaan jos siis maidottomaan diettiin siirrytaan. Nyt vaan on cuplatonit, relat ja nama colief tipat niin sekasin etta en tieda minka vahentamisesta on taman paivan vaanteet johtuneet. (en samalla syottokerralla ole antanut kuin yhta kerralla)
Kylla olen itselleni vihainen kun olen epatoivossani sotkenut niin monet kemikaalit pikkuisen ruokavalioon. Toivottavasti pian paastaan luomuna eteenpain
Kommentit (2)
d- vitamiinin aloituksen.
Vatsa toimi hyvin sekä tippojen aikana ja lopetettuamme tipat.
Sitten kun emme enää käyttäneet tippoja säännöllisesti ja vauvalle tuli harvinainen pari päivän kakkatauko, niin annoimme tippoja, niin johan maha toimi taas.
Ja lopetimme tipat noin vaan.
Tiesittehän, että ne ovat maitohappobakteeria...?
Meillä neuvola sanoi, että Relatipat saattaa vaikuttaa negativiisesti kakkaamiseen. En ihan tarkkaan muista, oliko vaarana kova vatsa vai harventunut kakkaaminen. Mutta jätin sen vuoksi meidän - silloin vastasyntyneeltä - tytöltä pois, kun kakkaa muutenkin harvoin.
Relatipoillahan hoidetaan kyllä ummetustakin, että en kyllä tiedä sitten, että mistä neuvolan terkka oli saanut tuollaisen kokemuksen/tiedon.
Mutta kerronpahan tämän nyt kuitenkin... :)
Anselmi