Jos teillä olisi tällainen tilanne tulossa, miten toimisitte?
Sukulaiset tulossa hiihtolomallaan käymään meillä. Ovat yötä ja tulevat arkena. Meillä pojalla vielä perjantaina koulua. Arvelen, että heidän poikansa saisi periaatteessa valvoa myöhään. Mutta meillä oltais aikasessa rytmissä, jotta poika jaksais nousta aamulla kouluun. Eli meidän poika on menossa kyllä 20.30 nukkumaan. Pojat 10v (meidän) ja 8v.
Saisiko teillä sukulaislapsi jäädä aikuisten seurassa valvomaan, jos oman perheen lapset menee nukkumaan? Tässä lähinnä viittaan myös ohjelmistoon, mitä telkkarista alkaa tulla myöhempään illalla..(Lapset nukkuvat yläkerrassa ja aikuiset valveilla alhaalla.)
Solvaajat älkööt vaivautuko.. Ja: Meidän pojalle ei arkisin valvominen sovi. Aamut on muuten tosi vaikeita. Voisivat valvoa seuraavana iltana vähän myöhempään.
Kommentit (10)
mitä poika katsoo ja monelta menee nukkumaan? Jos samanikäiset lapset laitetaan nukkumaan keskenään, ne höpöttää pitkälle yöhön kuitenkin... Oli telkkua tai ei.
Sitten miettisin itse tykönäni, annanko poikani valvoa hiukan myöhempään vai laitanko hänet normiaikaan nukkumaan.
koulusta poissa. Tai riippuu tietty vähän mitä koulussa ois...
mut ihan hyvin voit kyllä käskeä pojan aiemmin nukkuu, vaikka toinen jäiski valvoo. Tosin jos on jo 10-vuotiaast kyse niin varmaan yhtenä aamuna jaksaa nousta vaiks ois vähempikin nukkunu....
En oikeen minäkään ymmärtänyt ikä tässä oli se ongelma/miettimisen aihe.
Meillä anottiin syksyllä jo pari vapaata mummolareissun vuoksi ja itseasiassa perjantaisin on pojan tukiopetus, jossa" ottaa tehtävissä luokkakaverinsa kiinni" . ap
Tulee mieleeni miehen työkaveri, jonka piti lähteä töistä perjantaina puolilta päivin kun järjesti syntymäpäiviä sunnuntaiksi, minun miehenikin oli minulle jo viikolla puhunut näistä syntymäpäivistä, koska varsinainen päivä oli torstai. Kysyin sitten mieheltäni, onko Mirkun mies jo 50v kun tiesin hänen olevan vähän Mirkkua vanhempi. Eihän toki Mirkku järjesti poikansa 7v synttäreitä 10 hengelle.
jotka eivät ymmärrä lähteä sunnuntaina iltapäiväkahvilta ennen lapseni nukkumaan menoaikaa. Vieraista huolimatta laitan lapseni nukkumaan ajallaan, ainakin jos seuraavana aamuna on aikainen herätys. Vieraat lapset käsken kyllä pois pojan huoneesta, mutta saavat leikkiä rauhallisempia leikkejä muualla talossa. Muuten on vanhempien oma asia kuinka kauan antavat lapsensa valvoa. Olen joskus mennyt itsekin nukkumaan ennen kuin nämä vieraat lähtivät, silloin heillä oli mieheni kanssa joku tehtävä kesken ja mulla oli aamulla herätys viiden aikaan.
en mäkään tossa tapauksessa antaisi olla.
ja meillä on nyt kun tyttö ekalla, ollu pari kertaa sellanen tilanne että serkkutyttö (9v) on ollut Ruotsista käymässä ja toisella kerralla tyttö oli sitä varten päivän pois koulusta ja toisella kerralla 9v oli tytön kanssa koulussa.
ja meillä 7-vuotiaskin saa poikkeustapauksissa valvoa myöhempään ja kyllä silti on yhestä koulupäivästä selvinny ihan hyvin. Musta on tylsää nipottaa jos on vieraita. Eri asia tietty jos esim. koko viikon viipyisivät.
ja jotenkin vaan on outoa että joku jaksaa tommosta murehtia etukäteen, meillä ainakin tilanne menis omalla painollaan. Tosin meillä on melko useinkin yövieraita, joten on tuttu tilanne.
t.9
Asia on ihan ok, mikäli poika muistaa pitää matalampaa profiilia toisten nukkumaanmenon jälkeen. ap
että poikasi menee nukkumaan, kun on kouluaamu? Ja tämä vieraileva poika voi valvoa vähän pitempään.