Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vettä on paljon kahvinkeittimen alla voiko saada tappavan sähköiskun.

Vierailija
13.04.2024 |

Tehdään muuttoa uuteen kotiin ja äitini autteli muutossa. Äitini huomasi että vettä oli aika paljon mennyt kahvinneittimeni alle. Kyseessä tommonen vanha severin merkkinen kahvinkeitin. Kun vettä siä all on ollut olen kahvinkeitintä käyttänyt ja sanoinkin äidilleni että miks en saanu sähäriä sanoi että tuurilla varmaan mutta näki vedet siellä all niin sanoi sen olevan sähköiskun vaara koska sähkö ja vesi.

Tommosethan toimii vedellä ja eihän se olisi ees sähköturvallinen kun vesisäiliöön kaateissa helposti valuu vetti keittimen alle mutta tota vettä oli aika paljon niin että lillui kun mulla oli pöydällä joka tapauksessa vettä iha kunnolla saatunut enkä ollut kahvinkeittimen alta muistanut kuivata.

Fakta tietoja tähän kiitos oliko tappavan sähköiskun vaata vaikkei sitä sähäriä tullut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi saada, eihän keitintä saa uittaa vedessä. Pidä kahvinkeitin, kuten muutkin sähkölaitteet aina niin, että näet pohjan alle eli sileällä tasaisella pinnalla, pöydällä tms., jossa on avoin tila. Ja jos vettä jostain kumman syystä onnistut kaatamaan noin, sen pitää valua lähes kaikki itsestään aina pois ja loput kuivaat tietysti.

Vierailija
2/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojamaadoitettu laite. Ei ole tankero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Sähköosat on noissa vettä käyttävissä keittimissä suojattu vedeltä. Eikä puhdas vesi johda sähköä. T. Sähköturvallisuustutkinnon suorittanut.

Vierailija
4/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolenlaskeuman siitä voi saada. 

Niin.

Vierailija
5/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se normaalitapauksessa ole, mutta on järkevää kuivata aina, oman turvallisuuden vuoksi. Semmoinen elokuvakin jossa kuolee siihen. 

Vierailija
6/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräsuolenlaskeuman siitä voi saada. 

Niin.

Mistäpä sitä nyt ei saisi

Vierailija
7/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi keitin, vaikket sähköiskua voi saada, mutta kun vesi valuu alle, se tulee keittimestä. 

Vierailija
8/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vastauksesta huomaa ettei sulla ole ees tätä 100% varmaa fakta tietoa :D  Mä vielä laitoin loppuun että fakta tietoja. En tarvitse nyt mitään arvailuja. Tämä sun vastaus oli iha sama kun just tää mein äidin kommentti ja monet muutkin sen kommentit eli omia ajatuksia vaan ilman fakta tietoa. 

Mutta suurimmalta osalta olen saanut tietää ettei ollut vaaraa.

Vierailija
9/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin sähkölaitteet kestävät vain poikkeustapauksissa hieman vettä, näin esimerkiksi jotkut epiltaattorit tai sähköhammasharjat. Nekään eivät saa lillua vedessa ja muut sähkölaitteet eivät ollenkaan.

Vierailija
10/10 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy että oisin vastannut ees tiettyyn kommenttiin tän mutta vastaukseni oli siis tälle ekalle kommentoijalle joka sanoi että tietenkin voi saada

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme