Miten saataisiin Suomeen täystyöllisyys?
Miten saataisiin Suomeen täystyöllisyys? Suomi pitäisi saada taloudelliseen nousuun.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vähennetään automaatiota ja laitetaan ihmisiä tekemään töitä koneiden sijaan.
Ei tänne oo investoitu pitkiin aikoihin, niin tuota kohtihan tässä maassa ollaan menossa. Jossain vaiheessa olimme tehokkaita tuottajia, mutta olemme jälkeen jääneitä nykyään. Kaikki hemmetin korttien kysyntä joka tyopaikalla vaatimuksena estää työn saannin jo ihan lain kautta. Kattokaa peiliin mitä ootte rakentaneet. Kunhan tulee puhistava sota, niin se on reset ja aloitamme kaiken uudelleen.
Täystyöllisyys ei ole Suomessa tavoite.
Miksi olisi?
Täystyöllisyys ei ole minkään puolueen tavoite. Tai oikeastaan vain yhden.
Täystyöllisyys on naivi ajatus. Ihan sama kuin jos kaikki olisivat rikkaita. Se ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että ei vaadita kouluttautumista katujen harjaamiseen ja vessanpönttöjen siivoukseen. Että kelpuutetaan nekin töihin kellä on vain peruskoulu käyty. Tiedän montakin ihmistä jotka eivät kykene opiskelemaan edes näitä töitä koska näyttöjen vaatimukset ovat niin kovat. Mutta siitä huolimatta oppivat kyseisen työn jo alle parissa viikossa. Mutta kun vaan ne paperit merkkaa työnantajille🙄 Voisi joskus käyttää tervettä järkeä siihenkin että ihminen kykenee siivoamaan tai ajamaan ruohoa ilman kolmen vuoden opintojakin.
Ihmisellä on yleensä muitakin ongelmia elämässä jos peruskoulun jälkeen ei ole käynyt kouluja. Tähän jos lisätään vielä työttömyys joka jatkunut pitkään niin ihan syystä ei kukaan palkkaa. Kyllä se aika paljon kertoo ihmisestä itsestään.
Kuka noin ajattelee, niin hän
Itse voisin ottaa työkokeiluun, koska siinä tämä ihminen ei olisi yksin vaan hänellä olisi ohjaaja mukana. Palkatessa joutuisi jättämään yksin ja olisi liian riski. Jos ihminen ei ole motivoitunut käymään mitään kouluja ja ollut pitkään työttömänä niin kyllä se kertoo siitä että hommaa tarvitsee vähän opetella ensin ilman että sattuu vahinkoja tai mitään. Palkkaa ei tietenkään makseta koska eihän hän tee töitä kun on ohjaajan alaisuudessa. Voisin kyllä ajatella palkkaavani sitten jos näyttää siltä että homma hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Siis ongelmahan ei ole se että ihmiset eivät mene töihin vaan ongelma on se että ei palkata töihin. Tiedän ihmisen joka on ihan normaali ihminen mutta ei vaan oteta töihin.
Tämä on kanssa osa ongelmaa, että odotetaan jotain muilta ihmisiltä, että joku palkkaisi ja OTTAISI töihin. Saman aikaan yrittäminen on tehty täällä liian vaikeaksi. Kaikki eivät voi olla valtiolla töissä. Kaikki on jotenkin ihan nurin kurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ongelmahan ei ole se että ihmiset eivät mene töihin vaan ongelma on se että ei palkata töihin. Tiedän ihmisen joka on ihan normaali ihminen mutta ei vaan oteta töihin.
Tämä on kanssa osa ongelmaa, että odotetaan jotain muilta ihmisiltä, että joku palkkaisi ja OTTAISI töihin. Saman aikaan yrittäminen on tehty täällä liian vaikeaksi. Kaikki eivät voi olla valtiolla töissä. Kaikki on jotenkin ihan nurin kurin.
Minä olen ajatellut yrittäjyyttä juuri sen vuoksi etten kelpaa kellekään töihin. Liikeidea on, tarvitsee vaan rahaa siihen että saa homman pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pitävät huolta toisistaan. Tähän kuuluu heikoimmista huolen pitäminen.
Perussuomalaiset ja kokoomus tuhoavat suomalaista kulttuuria ja jakavat kansaa. Työtön ei ole roska, joka pitää lakaista pois vaan auttaa kunnes pääsee jaloilleen.
Minä en koe tarvetta antaa ansaitsemiani rahoja tuntemattomille. Enkö ole suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinyrittämisenkin voisi tehdä helpommaksi, mutta päinvastoin se on tehty yhä mahdottomammaksi yelin mielivaltaisella määrittymisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pitävät huolta toisistaan. Tähän kuuluu heikoimmista huolen pitäminen.
Perussuomalaiset ja kokoomus tuhoavat suomalaista kulttuuria ja jakavat kansaa. Työtön ei ole roska, joka pitää lakaista pois vaan auttaa kunnes pääsee jaloilleen.
Minä en koe tarvetta antaa ansaitsemiani rahoja tuntemattomille. Enkö ole suomalainen?
Et ainakaan kannata suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Mihin solidaarisuus on hävinnyt? Onko sinulla niin huono palkka, että et pärjää jos sinunkin palkastasi annetaan vaikeammassa asemassa oleville?
Vierailija kirjoitti:
Lusmuilijoiden tulisi itse ottaa vastuuta asioista. Ei vain aina olla toisilta pyytämässä ja kadehtimassa.
Vuonna 2022 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 80 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja. Ikääntymiseen liittyvät menot olivat 34 miljardia euroa (33 mrd. € 2021).
Olen samaa mieltä, hyvin voivat eläkeläiset voivat ottaa itsestään vastuun ja maksaa omat menonsa hyvistä eläkkeistä.
Siten että saataisiin luotua 300 000 uutta työpaikkaa.