Käytätkö kengissäsi pohjallisia?
Kommentit (18)
En, koska ostan vain laadukkaita kenkiä, joissa on valmiina hyvin muotoilut sisäpohja.
Käytän, aina. Ne on helppo ottaa kuivumaan jos tarvii. Samoin ne on helppo vaihtaa. Eniten käytän nahkapohjallisia, mutta talvella tietysti paksumpia.
Pohjallisia pitää käyttää ja vaihtaa usein niin kengät ei rupea haisemaan.
Kyllä, kantapäiden kohdalla silikoni pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kengät alkaisivat haista?
Vierailija kirjoitti:
Kun kengät kuivattaa kunnolla, ne ei rupea haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kengät alkaisivat haista?
Googlaa sana hiki ja opi.
t. eri
Teininä haisi, enää aikuisena ei yhtään..
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt eikä kenkäni haise. Ei edes lenkkarit, joita käytän juostessa.
Käytän aina pohjallisia. Parhaat pohjalliset ovat pehmeät ja joustavat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vaivaisenluun takia käytän pohjallisia joissa on poikittaisholvituki joka nostaa isovarpaan tyviniveltä ja se helpottaa kipua. Varpaille pitää olla tilaa myös pystysuunnassa.
Kalliissakin ulkoilukengissä ym olen vaihtanut tuollaisen pohjallisen.
Yleensä sitä, mikä tulee kengän mukana, muuten irtopohjallista. Kesällä käytän sellaisia hajustettuja lirpakkeita kesäkengissä (ilman sukkaa).
Vierailija kirjoitti:
En, koska ostan vain laadukkaita kenkiä, joissa on valmiina hyvin muotoilut sisäpohja.
Ei niitä pohjallisia muotoilun takia yleensä osteta (toki sellaisiakin on, ja sairauden tmv. takia voivat olla jopa välttämättömät)
Minulla on kaikissa kengissä ohuet nahkapohjalliset, pl. talvikengät joiss ohut aito lampaanvilla-pohjallinen, mikä ihanan lämmin.
Varsinkin mitä laadukkaampi kenkä on kyseessä, sitä fiksumpaa on käyttää pohjallisia, lisää kenkien käyttöikää.
Ja kerran ulkomailla pohjallinen värjäytyi (jouduin ostamaan uusia sukkia kun olin unohtanut pakata) ja uusista sukista lähti väriä kenkiin, mutta pohjallisen vaihtamalla olivat taas kuin uudet.
Ohis,
Noille joiden jalat ei hikoa: niin minäkin luulin ennen! Kun alkaa käyttää pohjallisia, huomaa asian eri tavalla. Ei minunkaan kenkäni koskaa haisseet miltään, mutta niin vaan huomaa varsinkin kesäballeriinoissa ja vastaavissa "hikijäljet" pohjallisissa.
Kuvottava ajatus että ennen imeytynet siihen kenkään, ja siinä olleet ja pysyneet monen kesän hiet 🙄
"Liian harva kuulemma käyttää..." kuulemma ja kuulemma...
Kuulin, että aika moni käyttää pohjallisia . Miten on vai onko niin? Olipa taas kuulemma sitä ja tätä ja niin. Va ja kki.
Vierailija kirjoitti:
"Liian harva kuulemma käyttää..." kuulemma ja kuulemma...
Kuulin, että aika moni käyttää pohjallisia . Miten on vai onko niin? Olipa taas kuulemma sitä ja tätä ja niin. Va ja kki.
Mikä meni noin tunteisiin että pitää alkaa toista solvaamaan? Itse en tiedä lähipiiristäni yhtäkään joka ostaisi kenkiinsä vielä erilliset pohjalliset. Itse teen näin, säästääkseni jalkojani ja kenkiäni. Pohjalliset on helppo pestä ja vaihtaa aina uusiin.
En ole aikoihin ostanut kenkiä Suomesta, mutta yleensä kenkäkaupoissa myydään pohjalliset saman tien uusien kenkien kanssa. Ainakaan aiemmin tuo ei ollut Suomessa tapana, en tiedä onko asia muuttunut?
Käytän. Talvipohjalliset erikseen, ja sitten jalkaa tukevat muihin aikoihin.