Pettäminen suhteen alussa
Oltiin tapailtu miehen kanssa jonkin aikaa, ei varsinaisesti oltu puhuttu vakavammasta muuten, mutta mies oli hyvin ihastunut ja puhui miten on löytänyt ihanan naisen ja halusi olla yhdessä koko ajan. Meillä ei vielä seksiä ollut, eikä puhunut millään tavoin, että seksiä pitäisi jo olla välillämme, eikä painostanut tai yrittänyt. Lähdin sitten viikonloppureissulle kaverini luo, sain tietää, että oli mennyt panemaan tänä aikana exäänsä, jonka kanssa olivat eronneet vain muutama viikko ennen meidän tapaamista. Miksi miehet tekee näin? Miksi haluaa hyvin alkaneen suhteen pilata? Luuliko, ettei asia tulisi tietooni, ja voi siksi noin tehdä, kun en siitä tule tietämään. Eikö koskaan olisi edes kertonut, ellen saanut muuta kautta tietää. Sen jälkeen suuret anteeksi pyytelyt, itkut, monen kuukauden takaisin anelut mieheltä. Luuleeko miehet tosiaan, että suhdetta voisi tuollaisen jälkeen vielä jatkaa.
Kommentit (23)
Niin mikset näyttänyt että haluat sitä miestä
kyllä suhteeseen kuuluu seksi
joten taitaa olla hiukka oma syykin
vaikka pettäminen ei ole oikein KOSKAAN
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut sinunki levittää niitä jalkoja ja alkaa suhteeseen miehen kanssa eikä vaan hengailla kavereina. Turha jälkeenpäin surkutella jos itse ei ole toiminut silloin kun olisi pitänyt. Nyt mies kävi paineita purkaan exän kanssa kun näytti ettei sinun kanssa sitä ole edes tulossa. Ja voihan olla ettei ottanut sinua edes vakavasti vaan olet niinkuin laastari varalta jos ei exän kanssa enää välit lämpene. Sille on ihan sama mitä mies sanoo. Kaikki tietää mitä nainen haluaa kuulla ja sanoo sen mukaan.
Totta voi ollakin, ettei enää kestänyt olla ilman seksiä. Tapailumme ei ollut kuitenkaan kestänyt vielä niin kauaa, että mielestäni seksin aika olisi jo ollut. Jokainen etenee niihin asioihin omalla ajallaan. Surkutellut en tietenkään sellaista miestä, päinvastoin olin hyvilläni, että tuli ajoissa tietooni millaisesta ihmisestä on kysymys. Itse on hyväksy pettämistä missään kohtaa suhdetta. Ja tuosta vakavasti ottamisesta, niin tuskin olisi montaa kuukautta takaisin anellut, jos ei olisi ollut vakavissaan. Miksi olisi?
Jos et surkutellut, vaan olit hyvillään että selvis ajoissa millainen mies, ja jos kaikki hyvin nyt niin mitäs kostut täällä kyselyistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut sinunki levittää niitä jalkoja ja alkaa suhteeseen miehen kanssa eikä vaan hengailla kavereina. Turha jälkeenpäin surkutella jos itse ei ole toiminut silloin kun olisi pitänyt. Nyt mies kävi paineita purkaan exän kanssa kun näytti ettei sinun kanssa sitä ole edes tulossa. Ja voihan olla ettei ottanut sinua edes vakavasti vaan olet niinkuin laastari varalta jos ei exän kanssa enää välit lämpene. Sille on ihan sama mitä mies sanoo. Kaikki tietää mitä nainen haluaa kuulla ja sanoo sen mukaan.
Totta voi ollakin, ettei enää kestänyt olla ilman seksiä. Tapailumme ei ollut kuitenkaan kestänyt vielä niin kauaa, että mielestäni seksin aika olisi jo ollut. Jokainen etenee niihin asioihin omalla ajallaan. Surkutellut en tietenkään sellaista miestä, päinvastoin olin hyvilläni, että tuli ajoissa tietooni millaisesta ihmisestä on kysymys. Itse on hyväksy pettämistä
Et surkuttele mutta jaksoit kuitenkin avauksen tänne tehdä monen kuukauden jälkeen? En ole ollenkaan pahoillani puolestasi, eihän teillä ollut edes vakava seurustelu sovittuna ja ilmeisesti ette sitten sopineet yhteen.
Vastaukset kysymyksiisi:
- ette olleet sopineet että olette kimpassa. Jos olisitte sopineet, olisitte puhuneet milloin seksiä. Mies olisi tiennyt että kannattaa nyt vähän odotella. Vai puhuitteko?
- exän kanssa on helppo sektailla. Ehkä itsekin niin tekisin jos rakkauteni kohde pitäisi minua epävarmuudessa.
- no en tiedä oliko tuo kuvauksesi perusteella niin hyvin alkanut suhde
Itselläni on ollut vähän samanlainen tilanne. Tapailua kivan miehen kanssa useampi kuukausi ja meillä oli kyllä jo seksiä, ja oltiin tehty matkakin yhdessä ja tavattu kaverit yms. Ja sitten sain myöhemmin tietää, että mies oli käynyt n. kolme kuukautta meidän tapailun aloittamisen jälkeen panemassa silloista työkaveriaan. Meidän suhde jatkui tuon jälkeen vielä nelisen kuukautta kunnes sain tietää asiasta. Meni samantien maku koko miehestä. Miehen puolustus/selitys oli, että emme olleet vielä puhuneet suhteemme tilasta ja sopineet seurustelusta tai sopineet että ei tapailla muita. Joo sorry, mun mielestä se oli puhdasta pettämistä. Että se siitä. Mies itki kans melkein vuoden perääni ja halusi uutta tilaisuutta. Mutta tosiaan mulla oli jo maku mennyt ja näin hänet jotenkin uusin silmin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut vähän samanlainen tilanne. Tapailua kivan miehen kanssa useampi kuukausi ja meillä oli kyllä jo seksiä, ja oltiin tehty matkakin yhdessä ja tavattu kaverit yms. Ja sitten sain myöhemmin tietää, että mies oli käynyt n. kolme kuukautta meidän tapailun aloittamisen jälkeen panemassa silloista työkaveriaan. Meidän suhde jatkui tuon jälkeen vielä nelisen kuukautta kunnes sain tietää asiasta. Meni samantien maku koko miehestä. Miehen puolustus/selitys oli, että emme olleet vielä puhuneet suhteemme tilasta ja sopineet seurustelusta tai sopineet että ei tapailla muita. Joo sorry, mun mielestä se oli puhdasta pettämistä. Että se siitä. Mies itki kans melkein vuoden perääni ja halusi uutta tilaisuutta. Mutta tosiaan mulla oli jo maku mennyt ja näin hänet jotenkin uusin silmin.
Niin ne jää itkemään perään, mutta se on myöhäistä sitten. Tätä juuri ihmettelen, miten miehet kuvittelee, että voi käydä panemassa tapailusuhteen aikana muita? Ja se on ihan ok. En minä ainakaan naisena hyväksy sellaista. Teidänkin suhdehan on ollut jo ihan seurustelusuhteen tasolla mielestäni. Ei kai kukaan tapaile lähes vuotta.
Ap, et siis ollut tapailemasi miehen kanssa sopinut tai keskustellut mitään siitä, mitä sääntöjä tapailulla on. Sä vaa oletit, että mies ajattelee samoin kun sä. Kyseessä ei ole pettäminen, jos ette olleet sopineet, että tapailette vain toisianne.
Jatkossa avaa suusi ja kerro toisellekin osapuolelle heti, että tapaileminen edellyttää, että muita ei tapailla.
Enkä myöskään lähtisi yleistämään, että "miksi miehet tekee näin" tai muita yleistyksiä. Kyseessä on yksi mies.
Mä en olisi päättänyt tapailua tuollaiseen. Ette olleet vielä suhteessa. Tapailitte. Tapailuaikana voi tehdä mitä lystää.
Okei, oma mies pettu kun oltiin naimisissa 2 vuotta. Olikohan tuossa miesten mielestä sovittu ettö yhdessä ollaan. No nyt taatusti tietää, mitä saa ja mitä ei. Ja että minä teen ihan samoin tana.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et siis ollut tapailemasi miehen kanssa sopinut tai keskustellut mitään siitä, mitä sääntöjä tapailulla on. Sä vaa oletit, että mies ajattelee samoin kun sä. Kyseessä ei ole pettäminen, jos ette olleet sopineet, että tapailette vain toisianne.
Jatkossa avaa suusi ja kerro toisellekin osapuolelle heti, että tapaileminen edellyttää, että muita ei tapailla.
Enkä myöskään lähtisi yleistämään, että "miksi miehet tekee näin" tai muita yleistyksiä. Kyseessä on yksi mies.
Normaali ihminen ymmärtää sanomattakin, että kun tutustutaan toiseen ja halutaan siitä jotain panoa vakavampaa, niin ei käydä ympäriinsä paneskekemassa molloin ketäkin.
Tilaisuus tekee varkaan. Harva mies on suhteessa pettämättä.
Tässä tullaan taas olettamuksiin että on olemassa joku normaali ihminen ja kaikki ovat siinä kategoriassa samanlaisia ja ajattelevat samoin. Miltei herttaisen naaivi ajttelutapa mielestäni. Niin kauan kun ei ole keskusteltu missä mennään ja mitkä yhteiset ns säännöt ovat, kumpikin on täysin vapaa tekemään juuri kuten haluaa ja on typerää suuttua jos toinen ei olekaan lukenut sinun ajatuksiasi. N42
Vierailija kirjoitti:
Okei, oma mies pettu kun oltiin naimisissa 2 vuotta. Olikohan tuossa miesten mielestä sovittu ettö yhdessä ollaan. No nyt taatusti tietää, mitä saa ja mitä ei. Ja että minä teen ihan samoin tana.
Mielestäni tämä ei liity tai ole verrattavissa aapeen tapaukseen.
Tämä on ihan selvä lottovoitto. Helppo irrottautuminen paskasta suhteesta.
Aapeelle minusta sellainen miete, että ei se ollut sinulle hyvä tyyppi. Jos olisi ollut hyvä, niin olisit miettinyt toisella lailla tuon asian. Hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ymmärtää sanomattakin, että kun tutustutaan toiseen ja halutaan siitä jotain panoa vakavampaa, niin ei käydä ympäriinsä paneskekemassa molloin ketäkin.
🤔😂😂😂😂 jopas!
Hyvä, että on tällaisia moraalisia siveyden sipuleita!
On joku roti.
Minusta vaan kuulostaa siltä, että AP ei ollut tarpeeksi kiinnostunut. Ei se mieskään ehkä ollut tarpeeksi kiinnostunut. Se meni.
Joka tapauksessa tuollaisissa alkuvaiheessa saattaa olla toinen kuulosteluvaiheessa ja etenkin, kun siitä edellisestä erosta oli noin vähän aikaa. Ei ne ole niin yksinkertaisia juttuja mielelle.
En selittele, mutta ymmärrän.
Ei aapee, miehet tee noin. Se on ihan yksilön valintoja. Kuka vaan voi tehdä noin tai olla tekemättä. Ei ole sukupuolisidonnainen asia.
Jos mulle olisi lepertellyt tuolla lailla, niin olisin minä sen ottanut tosissani ja tulkinnut, että ei tässä muita katsella.
Jos itse jollekin ihmiselle kertoisin ihastuneeni ja haluaisin olla lähellä, niin en tietenkään pettäisi.
Että fiksu päätös aapeellä tuo on ollut.
Eihän tuossa ollut totuudenhäiventä tai sitten on kyllä tosi epämääräinen ja häilyvä ajatuksenjuoksu sillä äijällä.
Oppia ikä kaikki.
Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Itse naisena koen seksuaalisen vetovoiman niin keskeisenä tekijänä suhteessa, että en edes tapailisi muutamaa viikkoa kauempaa miestä, jonka kanssa keskinäinen vetovoima ei luonnostaan johda tuossa ajassa seksiin. En siis oikein osaa edes kuvittella tuota ap:n kuvaamaa tilannetta omalle kohdalleni.
Yhtä kaikki oudolta kuulostaa tuon miehen touhu. Sillä tapaa olen kuitenkin itse aika konservatiivinen, että säännöllisesti jos on alettu tapailemaan, niin muita ei sitten samanaikaisesti tapailla/naiskennella. Mutta toki ymmärrän, että ihmiset voivat tässäkin asiassa ajatella eri tavalla. Omalla kohdallani tämä johtaisi samaan johtopäätökseen kuin ap:llakin. Ei jatkoon.