Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinulla vara nyt lähteä ulkomaille?

Vierailija
12.04.2024 |

Vai pitäisikö ensin säästää?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni tämänkin ketjun matkoille lähtevistä on olevinaan niin vihreää ja huolissaan ilmastonmuutoksesta! Mutta hei, kun mun on ihan pakko päästä reissuun relaan ja ostaa sinne pari uutta tunikaa. Kierrätän loppuvuoden muoviroskani sitten vähän tunnollisemmin.

Ihmiset on niin kaksinaismoralistisia ja itsekeskeisiä.

Vierailija
62/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri nyt. Työehdotus ulkomailtu saapui, mutta työ ei ollut kiinnostava, joten pysyttelen näillä näkymin kotimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaisin kävellä pari sataa metriä niin olisin ulkomailla eikä maksaisi mitään, joten varaa olisi muttei intoa. Terv. torniolainen

Vierailija
64/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaikka asuisin loppuelämäni,mania on ja lisää tulee.Mutta kyllä mulla manit jää koto suomeen,miksi matkustat katsomaan tyhmiä maisemia ja ihmisiä,kun ne on kaikki täällä.

Just matkalla Välimeren miljoona kaupungissa. Kuumaa ja kymmeniä tuhansia ihmistä tungeksii samoilla nähtävyyksillä. Järjetön ruuhka liikenteessä. Ennakkoon määrätty minuuttiaikataulu minkä mukaan pääset sisään nähtävyyksille. Liput ostettava kuukausia etukäteen ja tuurilla saat. Paikan päältä et lippuja enää saa.

Ei ikinä enää näihin. Jos vielä lähden matkaan, niin joku kylämäinen pikkukaupunki jossa asuu myös paikallisia asukkaita. Niissä on näin sunnuntaina ( kuten arkenakin) mukava mennä syömään paikallisten sekaan. Täällä on vain turisteja.

Millaistahan täällä on olla kun mittari on 4 kymmenessä. Nytkin, vaiikka on kevät, kuivuus jo vaivaa. Kaikki kanavat ja joet kuivillaan. No, merivesi sentään kirkasta ja viileää.

Vierailija
65/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Nytkin itse asiassa vietämme viikonloppua miehen kanssa hotellissa. Mutta jostain syystä ei ole pitkiin aikoihin iskenyt sellainen matkailukärpänen, että pitäisi ulkomaille päästä lomailemaan. Aikoinaan reissasimme ulkomailla hyvin paljon, nykyään harvemmin. Inhoan lentokenttiä ja lentämistä ylipäätään. Jotenkin vaivalloista. Mutta ei se rahasta ole kiinni. 

Olet miehesi kanssa viettämässä viikonloppua hotellissa ja silti notkut täällä !! Puhelin pois ja romantiikkaa tilalle!

Eri, mutta rouvat lähti shoppailemaan ja minä sulattelen hotellilla maittavaa hummeriateriaa. Illemmällä taas rantabulevardille. Joutessani kirjoittelen.

Vierailija
66/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähtee heti, mutta muutan ulkomaille muutaman kuukauden kuluttua niin ei muu matkustelu nyt kiinnosta.

Vierailija
67/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oon lomautettuna, olis kyllä aikaa, mutta nyt ei ole valitettavasti rahaa. Liiallinen vapaa-aika ja raha kulkee harvemmin käsi kädessä. Ja silloin kun on taas töissä, niin olis rahaa, mutta ei aikaa.

Vierailija
68/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x liput Italiaan ostettu jo joulukuussa. 2 vkoa sitten tulin ja lähden taas 4 vkon kuluttua. 

Eipä noihin mennyt yhteensä kuin 699e. Auto ja talo odottaa paikan päällä, niiden kulut yhteensä n 640e/kk. Plus mitä ruokiin menee mutta menisihän sitä rahaa Suomessakin

Vierailija
69/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä käydään kesällä Suomessa. Itse olin viimeksi 2022 ja mieheni 2019.

Vierailija
70/70 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä ajeltiin autolla Tanskaan. Ens perjantaina yhden yön reissu Tallinnaan. Kesän reissu on jo myös hankittu: 10pv omatoimimatka Adrianmeren rannalle. Miehelläni on syksyllä isompi merkkipäivä ja silloinkin reissataan. Emme ole vielä päättäneet mihin mennään. 

Moni kokee, että matkailuun käytetty raha on hukkaan heitettyä. Itse koen sen ihan päinvastoin. Matkat, kulttuureihin tutustuminen, uudet kokemukset - kaikki tuovat sellaista pääomaa itselle, että on rahan arvoista kyllä.