Olisiko sinulla vara nyt lähteä ulkomaille?
Kommentit (70)
On varaa kun ei mene kuin lentolippujen hinta. Asunto on lähipiirin yhteisessä käytössä, anoppi omistaa sen.
Vielä ei voida lähteä, kun lapsella on koulua. Liput on kyllä jo ostettuna. Melkein aina on. Eli kun yhdeltä reissulta tullaan niin joku toinen matka on varattuna. Seuraavaksi ehkä risteilylle.
Olisi mutta se on nykysin niin hankalaa. Matkalaukku maksaa, en ota, käsimatkatavarat maksaa, en ota, pikku reppu penkin alle. Vieressä joku kehopostiivinen joka änkee mun penkille, aikatauluihin ei voi luottaa. Mutta viime matkasta 15 v, kyllä tekisi jo mieli. Ai niin, viimeks hoteli otti rahaa turvasäilytyksenä, hyvä kun syötyä sai.
Ei olisi oikein varaa, mutta aion kyllä lähteä taas kesäkuussa johonkin. Menköön vaikka osittain luottokortille. Maksetaan loput sitten jälkikäteen pois. On minulla aika paljon rahastoja, joista voin hätätilanteessa ottaa matkarahat, mutta en halua koskea niihin ja pystyn kyllä luottokorttini taas maksamaan pois ja tuleehan kesällä lomarahatkin...
Just nyt ei olisi, mutta ei onneksi huvitakaan lähteä kun tänä vuonna jo kolme kertaa ulkomailla käynyt. Jos kesän olisi kotimaassa ja syksyllä sitten johonkin.
On mutta en lähde. Mitäs minä ulkomailla tekisin. Ei matkustelu juuri kiinnosta. Matkustelen suomessa kesällä sitten ja ainakin mökki vuokrattu järveltä ja käydään jossain tapahtumissa tyttöystävän kanssa.
Olisi, mutta pidän mieluummin puskuria pahan päivän varalle. Molempiin ei ole varaa, puskuriin ja matkustelemiseen.
Työkyvyttömyyseläkeläinen
Olisi, mutta ei kiinnosta matkustella.
2020-2023 tuhottiin kaikki ostovoima, nyt pitää säästää kaikesta
Vierailija kirjoitti:
On. Nytkin itse asiassa vietämme viikonloppua miehen kanssa hotellissa. Mutta jostain syystä ei ole pitkiin aikoihin iskenyt sellainen matkailukärpänen, että pitäisi ulkomaille päästä lomailemaan. Aikoinaan reissasimme ulkomailla hyvin paljon, nykyään harvemmin. Inhoan lentokenttiä ja lentämistä ylipäätään. Jotenkin vaivalloista. Mutta ei se rahasta ole kiinni.
Onpa teillä siellä tylsää, kun sun pitää täällä roikkua. Miksi ette vain jääneet kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Helposti, ihan minne vaan, mutta en harrasta sellaista, koska olen laiska, enkä jaksa sitä säätöä ja aikatauluja. Mieluiten matkailen kotimassa omalla autolla. Saa mennä ja tulla miten huvittaa.
Tämä! Puistattaakin ajatus. Ensiksi pähkäilet päivämäärät. Sitten matkustamiset ja siihen liittyvät aikataulut lentokentälle tavaroiden kanssa. Muutama tunti ahtaassa lentokoneessa pahimmassa tapauksessa jonkun haisevan vieressä. Olen aivan liian mukavuudenhaluinen (ja introvertti) tuollaiseen. Ja luen niin paljon erilaisista asioista ja erilaisista maista ja kulttuureista, että en kokisi mitään vau-elämystä esimerkiksi Eiffel-tornin juurella tai Japanissa kukkivien kirsikanpuiden keskellä. Tuntuisi, että nämä on jo koettu. Kotimaanmatkailu on mukavaa. Tosin sitäkin harvemmin.
Totta kai, kun olen käynyt töissä ja elänyt tolkullisesti.
Rahaa olisi lähteä itsekseni Keski-Euroopan kaupunkireissulle, mutta ei voi silti sanoa että olisi varaa, koska luulen että on parempi pitää rahat säästössä tulevaa varten tämmöisinä epävakaina aikoina. Säästössä on siis vain muutama tonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötililä on ihan liikaa rahaa ja pitäisi miettiä mitä niille rahoille tehdä. Yli 50 000 euroa makaa nyt tilillä.
Siirrä osa määräaikaistilille, saat todennäköisesti parempaa korkoa.
Nyt kannattaa sijoittaa korkoihin.
Kyllä. Parin viikon kuluttua all incl. loma adults only. Kesäkelit luvassa, arriba!
On varaa, koska mies maksaa lähes kaiken muun paitsi lennot. Muussa tapauksessa matkustaisin omalla kustannuksellani vain 4 - 5 kertaa vuodessa, mutta nyt tulee lennettyä miehen luo joka kuukausi.
Helppoa kun on rikas ja antelias mies, joka ansaitsee yli 1000 €/pvä. Jos minulla ei ole varaa lentoihin, hän kyllä matkustaa tänne. Kesällä se kannattaakin, tähän mennessä se on ollut huono idea.
Olet miehesi kanssa viettämässä viikonloppua hotellissa ja silti notkut täällä !! Puhelin pois ja romantiikkaa tilalle!