Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinulla vara nyt lähteä ulkomaille?

Vierailija
12.04.2024 |

Vai pitäisikö ensin säästää?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Nytkin itse asiassa vietämme viikonloppua miehen kanssa hotellissa. Mutta jostain syystä ei ole pitkiin aikoihin iskenyt sellainen matkailukärpänen, että pitäisi ulkomaille päästä lomailemaan. Aikoinaan reissasimme ulkomailla hyvin paljon, nykyään harvemmin. Inhoan lentokenttiä ja lentämistä ylipäätään. Jotenkin vaivalloista. Mutta ei se rahasta ole kiinni. 

Olet miehesi kanssa viettämässä viikonloppua hotellissa ja silti notkut täällä !! Puhelin pois ja romantiikkaa tilalle!

Vierailija
42/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa kun ei mene kuin lentolippujen hinta. Asunto on lähipiirin yhteisessä käytössä, anoppi omistaa sen.

Vielä ei voida lähteä, kun lapsella on koulua. Liput on kyllä jo ostettuna. Melkein aina on. Eli kun yhdeltä reissulta tullaan niin joku toinen matka on varattuna. Seuraavaksi ehkä risteilylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mutta se on nykysin niin hankalaa. Matkalaukku maksaa, en ota, käsimatkatavarat maksaa, en ota, pikku reppu penkin alle. Vieressä joku kehopostiivinen joka änkee mun penkille, aikatauluihin ei voi luottaa. Mutta viime matkasta 15 v, kyllä tekisi jo mieli. Ai niin, viimeks hoteli otti rahaa turvasäilytyksenä, hyvä kun syötyä sai.

Vierailija
44/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi oikein varaa, mutta aion kyllä lähteä taas kesäkuussa johonkin. Menköön vaikka osittain luottokortille. Maksetaan loput sitten jälkikäteen pois. On minulla aika paljon rahastoja, joista voin hätätilanteessa ottaa matkarahat, mutta en halua koskea niihin ja pystyn kyllä luottokorttini taas maksamaan pois ja tuleehan kesällä lomarahatkin...

Vierailija
45/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt ei olisi, mutta ei onneksi huvitakaan lähteä kun tänä vuonna jo kolme kertaa ulkomailla käynyt. Jos kesän olisi kotimaassa ja syksyllä sitten johonkin.

Vierailija
46/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta en lähde. Mitäs minä ulkomailla tekisin. Ei matkustelu juuri kiinnosta. Matkustelen suomessa kesällä sitten ja ainakin mökki vuokrattu järveltä ja käydään jossain tapahtumissa tyttöystävän kanssa.

Vierailija
47/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, mutta pidän mieluummin puskuria pahan päivän varalle. Molempiin ei ole varaa, puskuriin ja matkustelemiseen.

Työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
48/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätty nolla pojoa

Vierailija
49/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, mutta ei kiinnosta matkustella.

Vierailija
50/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-2023 tuhottiin kaikki ostovoima, nyt pitää säästää kaikesta

Vierailija
51/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Nytkin itse asiassa vietämme viikonloppua miehen kanssa hotellissa. Mutta jostain syystä ei ole pitkiin aikoihin iskenyt sellainen matkailukärpänen, että pitäisi ulkomaille päästä lomailemaan. Aikoinaan reissasimme ulkomailla hyvin paljon, nykyään harvemmin. Inhoan lentokenttiä ja lentämistä ylipäätään. Jotenkin vaivalloista. Mutta ei se rahasta ole kiinni. 

Onpa teillä siellä tylsää, kun sun pitää täällä roikkua. Miksi ette vain jääneet kotiin?

Vierailija
52/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis, mutta ei nyt ehditä.

Vierailija
53/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, ihan minne vaan, mutta en harrasta sellaista, koska olen laiska, enkä jaksa sitä säätöä ja aikatauluja. Mieluiten matkailen kotimassa omalla autolla. Saa mennä ja tulla miten huvittaa.

Tämä! Puistattaakin ajatus. Ensiksi pähkäilet päivämäärät. Sitten matkustamiset ja siihen liittyvät aikataulut lentokentälle tavaroiden kanssa. Muutama tunti ahtaassa lentokoneessa pahimmassa tapauksessa jonkun haisevan vieressä. Olen aivan liian mukavuudenhaluinen (ja introvertti) tuollaiseen. Ja luen niin paljon erilaisista asioista ja erilaisista maista ja kulttuureista, että en kokisi mitään vau-elämystä esimerkiksi Eiffel-tornin juurella tai Japanissa kukkivien kirsikanpuiden keskellä. Tuntuisi, että nämä on jo koettu. Kotimaanmatkailu on mukavaa. Tosin sitäkin harvemmin.

Vierailija
54/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, kun olen käynyt töissä ja elänyt tolkullisesti.

Vierailija
55/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa olisi lähteä itsekseni Keski-Euroopan kaupunkireissulle, mutta ei voi silti sanoa että olisi varaa, koska luulen että on parempi pitää rahat säästössä tulevaa varten tämmöisinä epävakaina aikoina. Säästössä on siis vain muutama tonni.

Vierailija
56/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä ja pysyvästi.

Vierailija
57/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötililä on ihan liikaa rahaa ja pitäisi miettiä mitä niille rahoille tehdä. Yli 50 000 euroa makaa nyt tilillä. 

Siirrä osa määräaikaistilille, saat todennäköisesti parempaa korkoa.

Nyt kannattaa sijoittaa korkoihin.

Vierailija
58/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Parin viikon kuluttua all incl. loma adults only. Kesäkelit luvassa,  arriba!

Vierailija
59/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt ap?

Vierailija
60/70 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa, koska mies maksaa lähes kaiken muun paitsi lennot. Muussa tapauksessa matkustaisin omalla kustannuksellani vain 4 - 5 kertaa vuodessa, mutta nyt tulee lennettyä miehen luo joka kuukausi.

Helppoa kun on rikas ja antelias mies, joka ansaitsee yli 1000 €/pvä. Jos minulla ei ole varaa lentoihin, hän kyllä matkustaa tänne. Kesällä se kannattaakin, tähän mennessä se on ollut huono idea.