Olisiko sinulla vara nyt lähteä ulkomaille?
Kommentit (70)
Helposti, ihan minne vaan, mutta en harrasta sellaista, koska olen laiska, enkä jaksa sitä säätöä ja aikatauluja. Mieluiten matkailen kotimassa omalla autolla. Saa mennä ja tulla miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötililä on ihan liikaa rahaa ja pitäisi miettiä mitä niille rahoille tehdä. Yli 50 000 euroa makaa nyt tilillä.
Siirrä osa määräaikaistilille, saat todennäköisesti parempaa korkoa.
Pitää tsekata tuo vaihto. Loppuvuodesta summa nousee yli 70 000 euron, koska saan säästöön joka kuukausi ainakin 2500 euroa.
Pankeilla on ilmeisti tämä 100 000 euron vakuuskatto eli tuon yli ei mitään korvata, jos pankki menee konkaan. Parissa vuodessa olen tuossa rajassa ja ihan oikeasti pitäisi miettiä mitä rahoillani teen.
Vähintään 4xvuosi pois suomesta, ei täällä kenenkään pää kestä. Pian pysyvästi pois luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötililä on ihan liikaa rahaa ja pitäisi miettiä mitä niille rahoille tehdä. Yli 50 000 euroa makaa nyt tilillä.
Pitää tsekata tuo vaihto. Loppuvuodesta summa nousee yli 70 000 euron, koska saan säästöön joka kuukausi ainakin 2500 euroa.
Pankeilla on ilmeisti tämä 100 000 euron vakuuskatto eli tuon yli ei mitään korvata, jos pankki menee konkaan. Parissa vuodessa olen tuossa rajassa ja ihan oikeasti pitäisi miettiä mitä rahoillani teen.
No, se on per pakki, vai peräti per tili.
Olisi, mutta ei huvita. Tuli aikoinaan matkusteltua niin paljon ja asuttua ulkomailla jossa oli helppo siirtyä maasta toiseen. Olen nähnyt ja kokenut riittävästi. Nyt riittää koti maisemat.
Olisi. 2025 kesällä vois käydä lontoossa, lapsukainen täyttää 18.
Ei. Mulla on iso perhe ja monta koiraa. Rahaa menis ihan liikaa raahata kaikki reissuun ja koirat hoitolaan viikoksi. Maksais varmaan lähemmäs 10 tonnin viikko. Käytän sen rahan mieluummin pätkissä ja tehdään perheen kanssa pitkän vkl reissuja kotimaassa. Tai just sydäntalvella oltiin kaikki koiria myöten viikko Lapissa.
Miksei olisi. Tän kuun palkka noin 8000 € nettona.
Lomakassassa nyt reilu neljä tonnia talven jäljiltä. Joskus toukokuun lopulla matkailuauto hörähtää kohti pohjoista, paluu ehkä heinäkuun lopulla, ei aikataulua. Ulkomailla Haaparannassa käynti matkan varrella, sitten pohjoinen suuntana.
Palkka menee elämiseen. Ei ole säästöjä.
Nyt on sen verran sukanvarressa että vois Australiassa pitää parin viikon loman.
Vierailija kirjoitti:
On varaa. Lauttalippu Tallinnaan ei tääl Helsingistä paljoa maksa. Halpis lennot Eurooppaan muutaman kympin suuntaan.
Bussillakin voi reissata hyvin edukkaasti Euroopan maita kunhan ostaa ajoissa. Siis reilata bussilla.
Ei matkustaminen edelleenkään ole pienituloisen ulottuvilta, täytyy vaan vähän suunnitella. Budjettimatkailu on kivaa kun ikää ei ole hirveästi. Menisin ehkä vähän pienempiin kaupunkeihin nykyään, ne isot metropolit on masentavan samantyylisiä nykyään.
Olisi varaa, mutta en välitä matkustelusta. Ainakaan sellaisesta mikä tehdään lentokoneella. Saan elämyksen kokemuksia pienemmistä asioista. Koen onnellisuuden tunnetta usein pienistäkin asioista. Minun ei sitä varten tarvitse päästä kauas pois arjestani.
On varaa lähteä, mutta takaisn palaamisen kanssa voi tehdä tiukkaa.
Mulla on tilillä yli 50 000 ja sijoituksissa noin 20 000. Asuntolaina maksettu ja säästöön jää joka kuukausi yli tonni. Ollaan lähdössä pian reissuun, mutta pakko sanoa, että ei se matkustelu huvita enää näin keski-ikäisenä samalla lailla kuin nuorempana. Nykyään tehdään kerran vuodessa muutaman päivän reissu Keski-Eurooppaan ja siinäpä se. Rahasta ei ole kiinni, vaan enemmän jaksamisesta. Viihdyn hyvin kotona, on stressittömämpää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella kunnollisella ihmisellä on aina varaa lähteä ulkomaille.
No mitä siellä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on 100 000e/pankki, joten toiseen pankkiin uusi tili.
Olisi varaa lähteä sata kertaa matkalle.
Mitenkä se ilmasto???