Minulla ei ole enää mitään odotettavaa elämältä
Olen reilusti yli 50 vuotias yksinelävä, lapseton, työtön, rahaton. Jostain syystä odotin talvella kevättä, mutta nyt huomaan, että eihän minulla olen mitään nytkään. En jaksa mitään. Laskutkin on maksamatta pitkältä ajalta, koska ne tuntuu ihan naurettavalta keksinnöltä. Ei vaan kiinnosta.
Kommentit (23)
Sitä se on. Ihmisen elämä. 50 vuotta kärvistelet jossain paskassa duunissa ja kaikenlaiset verokarhut kintereillä.
Mulla on sama tunne vaikka olen 34. Kai pitäisi löytää romantiikkaa. Väsyttää vaikka elämäni onkin julkisivullisesti "parempaa" kuin ennen.
Maksa yksi lasku päivässä, jos et kaikkea jaksa maksaa kerralla. Älä vaivu synkkyyteen. Kevät on mukavaa aikaa, esim muuttolinnut matkustaa Suomeen, mitä on kiva seurata.
Ymmärrän. No mitä jos niitä kuitenkin makselisi jos on jotain rahaa tai sukulainen avuksi siihen. Entä e-laskuna ja hyväksyy ne puhelimella. Erikseen paperisia tilaa jos tarvii tai tulostaa. Sitten jää muulle aikaa sopivasti. Onko mitään mitä sillä paikkakunnalla ON. Ettei ole ihan tyhjä. Onko luontoa, rantaa tai tapahtumia. Voiko nähdä jotkut jossain, joskus. Paperille jotain ajatuksia. Mene tai ole oman toiveesi mukaan kuitenkin, ei meidän ideoiden.
Sama tunne. Kuulin peipposen laulavan tänään. Mietin et se nyrkin kokoinen, hyttysiä syövä eläin on jaksanu lentää hirveen pitkän matkan ja nyt se on perillä ja laulaa ihanasti. Muuta mulla ei ole.
Ei minulle paperilaskuja ole tullut vuosiin (en ole niin vanha) Ne vaan tuntuu aivan naurettavilta asioilta. En pysty suhtautumaan enää mihinkää tuollaiseen vakavasti, koska elämä on menettänyt täysin merkityksensä. En pysty menemään minnekkään luontoon yksin. Synkät ajatukset valtaa täysin mielen.
Joo, syksystä saakka odotan uutta kevättä. Nyt oon niin väsyny, kun se on täällä. Ahdistaa se, et niin paljon luonnossa ihmeteltävää nopeassa aikataulussa, et miten ehdin saada kaiken irti. Kohta se on sitten taas ohi, reilun 2 kk kuluttua on jo juhannus. Sitten heinäkuu ja sen jälkeen taas angsti ja alamäki.
Etsi Jeesusta. Hän on ainoa todellinen tarkoitus.
Päivä tai hetki kerrallaan. Lasku kerrallaan. Vuorikin valloitetaan askel kerrallaan. Muista hengittää.
Masentukaa kaikki nyt oikein kunnolla jos haluatte. Minä ainakin vastaan itse omista tekemisistä. Välinpitämättömyys on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. No mitä jos niitä kuitenkin makselisi jos on jotain rahaa tai sukulainen avuksi siihen. Entä e-laskuna ja hyväksyy ne puhelimella. Erikseen paperisia tilaa jos tarvii tai tulostaa. Sitten jää muulle aikaa sopivasti. Onko mitään mitä sillä paikkakunnalla ON. Ettei ole ihan tyhjä. Onko luontoa, rantaa tai tapahtumia. Voiko nähdä jotkut jossain, joskus. Paperille jotain ajatuksia. Mene tai ole oman toiveesi mukaan kuitenkin, ei meidän ideoiden.
Niin ja ei ole oikeastaan sukulaisia. Vanhemmat ovat kuolleet ja veli asuu ulokomailla, eikä ole oltu tekemisissä enää vuosiin, joten ei mitään apua. Ei minusta ulospäin kukaan mitään huomaisi. Osaan pitää kulissit pystyssä. Se täydellinen romahdus tulee vasta sitten kun suljen kotioven. Kukaan ei uskoisi että haudon synkkiä ajatuksia.
Ap.
Aikuisuus on tylsää. Fysiikka ei kestä entiseen malliin eikä lapsen innostusta enää ole.
Aistit auki niin aina tulee eteen jotain pientä mistä iloita. Auringonpaiste, kaunis maisema, kosken kohina, lämmin hiekka, hiirenkorva, hymy...
Vierailija kirjoitti:
Aikuisuus on tylsää. Fysiikka ei kestä entiseen malliin eikä lapsen innostusta enää ole.
Elämän lyhyys ja kun alkaa mietimään kuinka kaikki on itseasiassa aivan naurettaa, saa elämänhalun loppumaan. Yrität kaikkea ja mitä sitten? Ei mitään.
Toivo on antautumista ajan virtaan, epätoiivo puolestaan sen rannalle jäämistä. Toivo ankkuroituu totuuteeen ja toteutuu armon kautta. Armo tarkoittaa sitä, että kenenkäään ei tarvitse olla oman toivonsa tuottaja. Arjessa armo merkitsee lupaaa tulla näkyväksi juuri sinä ihmisenä jollaiseksi itsensä tunnistaa oman matkansa tässä vaiheessa.
Toivo on halua kulkea tavoitteita kohti; toiveikkaaalla ihmisellä on tahdonvoimaa. Lisäksi on olennaista että tarvittaessa ihminen pystyy löytämään vaihtoehtoisia polkuja tavoitteidensa saavuttamiseen (keinovoima) Tahtovoimaan sisältyvät vireys, aktiiivisuus, päättäväisyys ja sisukkuus kun taas keinovoimaan suunta, toimintasuuunnitelma ja erilaiset tavat saavuttaa tavoitteet.
Toivon kehittämisessä korostuvat tavoitteiden asettaminen, niiden saavuttamiseksi luodut toimintasuunnitelmat ja osa-tavoitteiden luominen ja askel askeleelta eteneminen.
Näin 45 vuoden iässä sinkkuna en enää pelkää kuolemaa mutta pelkään tosissani että tätä pas kaa pitäs jaksaa vielä toiset 45 vuotta yksin. Ja vaikka jotain seuraa löytäskin niin elämän unelmat on jo romuttuneet ajat sitten.
Jeesus pelastaa sinut tästä helvetistä taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Maksa yksi lasku päivässä, jos et kaikkea jaksa maksaa kerralla. Älä vaivu synkkyyteen. Kevät on mukavaa aikaa, esim muuttolinnut matkustaa Suomeen, mitä on kiva seurata.
Laskut kannattaa maksaa, ja viimeistään eräpäivänä, koska korot on pjaskat. Tai jos ei ole rahaa, niin soittaa, ja neuvotella eräpäivää myöhemmäksi.
AP
OLET SELVÄSRI MASENTUNUT
HAE APUA
VARAA AIKA LÄÄKÄRILLE
ASAP
PYYDÄ KESKUSTELUAPUA JA MASENNUSLÄÄKETTÄ
ONKO YSTÄVIÄ/YSTÄVÄÄ-SOITA YSTÄVÄLLE
LÄHDE KÄVELYLLE- LIIKUNTA AUTTAA
TEE JOTAIN,
Mene yliopistoon